Heikki Kovalainen popírá, že by se chystal jeho překvapivý přestup k Renaultu, který nedávno oznámil návrat Kimiho Räikkönena. Finové týmovými kolegy nebudou, Heikki chce zůstat u Lotusu (Caterhamu). Zmiňuje se také o McLarenu, na který však nemá dobré vzpomínky.
"Na 100 % budu v Caterhamu. Nikam neodcházím. Mám pevný kontrakt a tady budu příští rok závodit - pak se uvidí," citují Kovalainena noviny Norwich Advertiser.
Dvou let u Lotusu si váží. Pomohly mu získat znovu sebevědomí po ne příliš úspěšných začátcích u Renaultu a pak u McLarenu.
"Jsem moc rád, že můžu pracovat s tímto týmem, který mi umožnil dostat se znovu do svého tempa. Nyní jsem si jistý, že dokážu fungovat ve všech různých týmech, mám-li být upřímný.
Kdyby mi po druhé roce v McLarenu nabídli prodloužení, nemělo by to smysl tam pokračovat, protože to z různých důvodů nefungovalo. Není potřeba to do hloubky rozebírat, ale základem bylo to, že jsem ztratil sebevědomí a svobodu.
Abych tu svobodu znovu našel, musel jsem se vrátit na začátek. Proto jsem přešel k Lotusu a nevyužil jsem nabídky, které jsem dostal od zavedených týmů," dodává Kovalainen.
Heikki je nyní u Lotusu (Caterhamu) spokojený, opustit ho v nejbližší době nehodlá (foto: Team Lotus)
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.