Po včerejší týmové části Závodu šampionů, kterou ovládlo Německo, dnes každý bojoval sám za sebe. Individuální trofej si z Düsseldorfu odváží Sébastien Ogier, jenž si ve finále poradil s Tomem Kristensenem. Jedinou porážku mu připravil ve skupině Jan Kopecký.
Piloti byli rozdělení do 4 skupin, v nichž si to rozdali systémem každý s každým:
Skupina A: Mathias Ekström, Jan Kopecký, Sébastien Ogier, Martin Tomczyk
Skupina B: Filipe Albuquerque, David Coulthard, Travis Pastrana, Andy Priaulx
Skupina C: Jenson Button, Brian Deegan, Juho Hänninen, Michael Schumacher
Skupina D: Romain Grosjean, Tony Kristensen, Vitalij Petrov, Sebastian Vettel
Základní část - rozjížďky ve skupinách
Skupině A:
Pořadí: 1. Andy Priaulx (3 vítězství), 2. David Coulthard (2), 3. Travis Pastrana, (1), 4. Filipe Albuquerque (0).
Skupina B:
Pořadí: 1. Martin Tomczyk (2 vítězství), 2. Sébastien Ogier (2), 3. Mattias Ekstrom (1), 4. Jan Kopecký (1), který jako jediný v Závodě šampionů dokázal porazit Ogiera.
Skupina C:
Pořadí: 1. Michael Schumacher (3 vítězství) , 2. Jenson Button (2), 3. Juho Hanninen (1), 4. Brian Deegan (0).
Skupina D:
Pořadí: 1. Tom Kristensen (2 vítězství), 2. Sebastian Vettel (2) , 3. Romain Grosjean (2), 4. Vitalij Petrov (0).
Michael Schumacher s KTM X-Bow (foto: raceofchampions.com)
Ve čtvrtfinále si to proti sobě rozdali Sébastien Ogier - Andy Priaulx, Martin Tomczyk - David Coulthard, včerejší vítězové Michael Schumacher - Sebastian Vettel a Tom Kristensen - Jenson Button.
Do semifinále postoupili: Tom Kristensen, Sébastien Ogier, Michael Schumacher a Martin Tomczyk.
V semifinále měl každý jediný pokus, jelo se vyřazovacím způsobem:
Rallyový specialista Ogier si snadno poradil s Tomczykem. Domácí hrdina Schumacher velmi těsně podlehl Kristensenovi.
Šťastný vítěz - Sébastien Ogier (foto: raceofchampions.com)
Finále, které se jelo na dvě vítězství, ovládl Sébastien Ogier, jenž nedal Kristensenovi šanci ani v buggyně, ani v Audi R8 ve druhém pokusu.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.