Před několika týdny hovořil o agresivním designu, nyní Renault slibuje konzervativní přístup k návrhu monopostu pro rok 2012. Přiznává také problémy s vlastní identitou: kým je? Lotusem, Renaultem či Genii?
Tým letos všechny šokoval svými výfuky, které ústily nikoliv v zadní, jak je tomu obvyklé, ale v přední části auta. Sezónu zahájil velmi slušnými výsledky, revoluční řešení však nešlo rozvíjet a postupně ztrácel. V její polovině se dokonce objevil s klasickými výfuky vzadu, které ale nakonec nenasadil.
"Plán je pokračovat v posilování společnosti z hlediska velmi kvalitních lidí. Nikoliv nezbytně lidmi se známými jmény, ale velmi schopnými, technicky hodně zdatnými. A určitě v tomto ohledu potřebujeme posílit naši strategii, abychom nepřicházeli o kreativitu a všechno," říká šéf týmu Eric Boullier.
"Myslím si, že výzva s velmi inovativními výfuky vpředu byla příliš velkou. Věřím, že příští rok budeme konzervativnější, ačkoliv v mnoha ohledech výzkumu a vývoje musíme být kreativní, protože tímto můžeme získat - podobně jako Renault v minulosti, kdy se stal mistrem světa."
Pomůže Kimi týmu k návratu na špici? (foto: Lotus Renault GP)
Boullier uvádí, že problémy týmu nesouvisely pouze s absencí Roberta Kubici, který se vážně zranil v rally, ale souvisely s celkovou sílou jeho balíku: "Když klesáte po spirále, je to velmi obtížné zvrátit.
Do sezóny jsme vstoupili dobře: nejrychlejší čas ve Valencii, pak nehoda Kubici, ze které jsem byl obviňován já. Je mi ale líto, já smlouvu s Kubicou nepodepisoval. Mohl jezdit rally, jezdil rally a boural.
Druhou věcí je to, že jsme se rozhodli pro odlišný jezdecký pár, který nepřinesl to, co se očekávalo. Ne kvůli jezdcům samotným, ale kvůli balíku. Ideje a inovace byly příliš inovativní - museli jsme se rozhodnout zvrátit sestup po spirále," vysvětluje šéf Renaultu. "Očividně jsme nedokázali dostatečně auto vyvíjet. To je pravda. Veřejně to přiznáváme."
Problémy s vlastní identitou: Lotus, Renault či Genii? (foto: Lotus Renault GP)
"Máme zřejmý problém s identitou této společnosti. Víte, když dva lidé bojují o název Lotus, jeden rok se společnost sama sebe ptala, kdo jsme: Renault? Lotus? Genii? Kam směřujeme? Budeme se příští rok jmenovat Renault, Lotus či Genii? Musel jsem s tímto čelit 500 zaměstnancům v továrně, musel jsem přivést do společnosti akcionáře a vysvětlovat jim, kam se ubírají, protože já jsem odpověď neměl.
Já jsem zaměstnanec. Nejsem vlastníkem týmu. Máme tuto společnost, převzali jsme ji a před dvěma lety mě jmenovali. Tým byl v šampionátu osmý, měl největší počet zaměstnanců a byli osmí, tři roky poté, co se stali mistry světa.
Takže mi dejte trochu času na uklízení toho nepořádku - protože tam někde je zřejmý binec. Nemůžete být v roce 2006 šampiony a v roce 2009 osmí. Nezapomínejte, že jsme vše stavěli kolem Kubici, protože byl tím nejdůležitějším v naší společnosti. A tento chlap se po týdnu vytratil, takže mé základy byly rozbořeny," dodává Boullier.
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.