Šéf McLarenu, Martin Whitmarsh, by chtěl, aby Pirelli týmům "více motalo hlavu", co se týče gum v příští sezoně. Měla by se také dále zlepšovat show.
Ačkoliv italský výrobce pneumatik, který se letos do F1 vrátil po více než 20 letech, je odceňován za přínos v závodech a větší napínavost, tak podle Whitmarshe byla společnost ke konci roku až moc konrezvativní ve výběru gum. To znamená, že týmy i jezdci to měli, co se týče gum, lehčí než ze začátku sezony. Podle šéf McLarenu by Pirelli mělo začít opět dělat pneumatiky, které budou rychleji degradovat, aby se do šampionátu přineslo více nejistoty.
"Myslím, že nevědomky nebo i záměrně ze začátku zvýšili show. To nám hodně zamotalo hlavy. Co se týče odolnosti a degradace, tak to bylo povážlivě lepší než ze začátku roku. Myslím, že bychom preferovali raději výzvu v podobě více degradujících gum, což by nám trochu více zamotalo hlavu," říká Martin Whitmarsh.
"Zatímco jezdci by se v takovéto situaci vždy cítili nepohodlně, tak pro sezonu by to byl velký přínos. Myslím si, že DRS a KERS měly vliv, ale měli bychom pokračovat v práci, abychom se ujistili, že budeme mít show," dodává šéf McLarenu.
Šéf Ferrari Stefano Domenicali věří, že italská společnost letos odvedla skvělou práci. Souhlasí však s Martinem, že existuje prostor pro zlepšení: "Myslím, že bychom měli pogratulovat Pirelli, protože nebyla lehká práce to převzít po Bridgestone. Na začátku sezony bylo hodně komentářů ohledně pitspotů nebo nárčnosti ovládání pneumatik. Byl to první rok a všechno šlo dokonale a jsem si jistý, že pro příští rok jsou další možnosti, jak zlepšit situaci v závodech."
Pirelli již oznámilo, že příští rok hodlá být více agresivní ve výběru gum, chtějí také zredukovat výkonnostní rozdíly mezi jednotlivými směsmi, aby týmům nabídly větší strategické možnosti.
"Myslím, že příští rok neuvidíte sezonu odjetou na měkkých gumách. Snížíme rozdíl mezi směsmi a uvidíte závody, ve kterých budou použity tvrdé a střední gumy. Data ukazují velký pokrok ve výkonech," říká šéf Pirelli, Paul Hambery. "Pro příští sezonu chceme změnit všechny směsi. Chceme snížit rozdíly ve výkonu mezi rozdílnými směsmi z 1,2 na 0,8 sec."
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.