Šéf McLarenu, Martin Whitmarsh, by chtěl, aby Pirelli týmům "více motalo hlavu", co se týče gum v příští sezoně. Měla by se také dále zlepšovat show.
Ačkoliv italský výrobce pneumatik, který se letos do F1 vrátil po více než 20 letech, je odceňován za přínos v závodech a větší napínavost, tak podle Whitmarshe byla společnost ke konci roku až moc konrezvativní ve výběru gum. To znamená, že týmy i jezdci to měli, co se týče gum, lehčí než ze začátku sezony. Podle šéf McLarenu by Pirelli mělo začít opět dělat pneumatiky, které budou rychleji degradovat, aby se do šampionátu přineslo více nejistoty.
"Myslím, že nevědomky nebo i záměrně ze začátku zvýšili show. To nám hodně zamotalo hlavy. Co se týče odolnosti a degradace, tak to bylo povážlivě lepší než ze začátku roku. Myslím, že bychom preferovali raději výzvu v podobě více degradujících gum, což by nám trochu více zamotalo hlavu," říká Martin Whitmarsh.
"Zatímco jezdci by se v takovéto situaci vždy cítili nepohodlně, tak pro sezonu by to byl velký přínos. Myslím si, že DRS a KERS měly vliv, ale měli bychom pokračovat v práci, abychom se ujistili, že budeme mít show," dodává šéf McLarenu.
Šéf Ferrari Stefano Domenicali věří, že italská společnost letos odvedla skvělou práci. Souhlasí však s Martinem, že existuje prostor pro zlepšení: "Myslím, že bychom měli pogratulovat Pirelli, protože nebyla lehká práce to převzít po Bridgestone. Na začátku sezony bylo hodně komentářů ohledně pitspotů nebo nárčnosti ovládání pneumatik. Byl to první rok a všechno šlo dokonale a jsem si jistý, že pro příští rok jsou další možnosti, jak zlepšit situaci v závodech."
Pirelli již oznámilo, že příští rok hodlá být více agresivní ve výběru gum, chtějí také zredukovat výkonnostní rozdíly mezi jednotlivými směsmi, aby týmům nabídly větší strategické možnosti.
"Myslím, že příští rok neuvidíte sezonu odjetou na měkkých gumách. Snížíme rozdíl mezi směsmi a uvidíte závody, ve kterých budou použity tvrdé a střední gumy. Data ukazují velký pokrok ve výkonech," říká šéf Pirelli, Paul Hambery. "Pro příští sezonu chceme změnit všechny směsi. Chceme snížit rozdíly ve výkonu mezi rozdílnými směsmi z 1,2 na 0,8 sec."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.