Šéf McLarenu, Martin Whitmarsh, by chtěl, aby Pirelli týmům "více motalo hlavu", co se týče gum v příští sezoně. Měla by se také dále zlepšovat show.
Ačkoliv italský výrobce pneumatik, který se letos do F1 vrátil po více než 20 letech, je odceňován za přínos v závodech a větší napínavost, tak podle Whitmarshe byla společnost ke konci roku až moc konrezvativní ve výběru gum. To znamená, že týmy i jezdci to měli, co se týče gum, lehčí než ze začátku sezony. Podle šéf McLarenu by Pirelli mělo začít opět dělat pneumatiky, které budou rychleji degradovat, aby se do šampionátu přineslo více nejistoty.
"Myslím, že nevědomky nebo i záměrně ze začátku zvýšili show. To nám hodně zamotalo hlavy. Co se týče odolnosti a degradace, tak to bylo povážlivě lepší než ze začátku roku. Myslím, že bychom preferovali raději výzvu v podobě více degradujících gum, což by nám trochu více zamotalo hlavu," říká Martin Whitmarsh.
"Zatímco jezdci by se v takovéto situaci vždy cítili nepohodlně, tak pro sezonu by to byl velký přínos. Myslím si, že DRS a KERS měly vliv, ale měli bychom pokračovat v práci, abychom se ujistili, že budeme mít show," dodává šéf McLarenu.
Šéf Ferrari Stefano Domenicali věří, že italská společnost letos odvedla skvělou práci. Souhlasí však s Martinem, že existuje prostor pro zlepšení: "Myslím, že bychom měli pogratulovat Pirelli, protože nebyla lehká práce to převzít po Bridgestone. Na začátku sezony bylo hodně komentářů ohledně pitspotů nebo nárčnosti ovládání pneumatik. Byl to první rok a všechno šlo dokonale a jsem si jistý, že pro příští rok jsou další možnosti, jak zlepšit situaci v závodech."
Pirelli již oznámilo, že příští rok hodlá být více agresivní ve výběru gum, chtějí také zredukovat výkonnostní rozdíly mezi jednotlivými směsmi, aby týmům nabídly větší strategické možnosti.
"Myslím, že příští rok neuvidíte sezonu odjetou na měkkých gumách. Snížíme rozdíl mezi směsmi a uvidíte závody, ve kterých budou použity tvrdé a střední gumy. Data ukazují velký pokrok ve výkonech," říká šéf Pirelli, Paul Hambery. "Pro příští sezonu chceme změnit všechny směsi. Chceme snížit rozdíly ve výkonu mezi rozdílnými směsmi z 1,2 na 0,8 sec."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.