Tým Lotus Renault GP, který se od příští sezony bude jmenovat Lotus, by mohl na místo testovacího pilota dosadit ženu. Mohla by jí být Maria de Villota, která už s týmem testovala.
Maria de Villota je 31-letá španělská závodnice, která v letošní sezoně jezdila seriál Superleague Formula. Celkově skončila patnáctá. V srpnu pak na okruhu Paula Ricarda ve Francii testovala starší vůz F1 týmu Renault. V rozhovoru pro španělské noviny AS uvedla, že k podpisu smlouvy s Renaultem už chybí jen kousek.
"Po testu na okruhu Paula Ricarda, kde jsem splnila očekávání, se mi nabízí možnost působit jako testovací jezdkyně pro tým Renault," uvedla Španělka, dcera Emillia de Villoty, který se v 80. letech několikrát pokoušel prorazit ve světě F1.
"Všechny nezbytnosti, včetně sponzorů, už máme. Už zbývá pouze podepsat. Tým hodně věří v mé schopnosti, můj talent. Musím se soustředit na svou práci a dělat jí na maximum."
Otázkou však zůstává, proč by Renault podepisoval dalšího testovacího pilota. Nedá se říct, že by jich měli v Enstone nedostatek. U týmu na této pozici momentálně působí Romain Grosjean, Fairuz Fauzy, Ho-Pin Tung a také český pilot Jan Charouz.
Že by snad potenciálním angažováním Španělky sledovali hlavně peníze od sponzorů, které podle jejích vlastních slov hodlá k týmu přivést?
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.