Tým Lotus Renault GP, který se od příští sezony bude jmenovat Lotus, by mohl na místo testovacího pilota dosadit ženu. Mohla by jí být Maria de Villota, která už s týmem testovala.
Maria de Villota je 31-letá španělská závodnice, která v letošní sezoně jezdila seriál Superleague Formula. Celkově skončila patnáctá. V srpnu pak na okruhu Paula Ricarda ve Francii testovala starší vůz F1 týmu Renault. V rozhovoru pro španělské noviny AS uvedla, že k podpisu smlouvy s Renaultem už chybí jen kousek.
"Po testu na okruhu Paula Ricarda, kde jsem splnila očekávání, se mi nabízí možnost působit jako testovací jezdkyně pro tým Renault," uvedla Španělka, dcera Emillia de Villoty, který se v 80. letech několikrát pokoušel prorazit ve světě F1.
"Všechny nezbytnosti, včetně sponzorů, už máme. Už zbývá pouze podepsat. Tým hodně věří v mé schopnosti, můj talent. Musím se soustředit na svou práci a dělat jí na maximum."
Otázkou však zůstává, proč by Renault podepisoval dalšího testovacího pilota. Nedá se říct, že by jich měli v Enstone nedostatek. U týmu na této pozici momentálně působí Romain Grosjean, Fairuz Fauzy, Ho-Pin Tung a také český pilot Jan Charouz.
Že by snad potenciálním angažováním Španělky sledovali hlavně peníze od sponzorů, které podle jejích vlastních slov hodlá k týmu přivést?
Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.