Po Janu Charouzovi se brzy představí další Čech v prestižním klání na závodní dráze: Jan Kopecký při Závodu šampionů (Race of Champions - ROC) v německém Düsseldorfu. Soupeřit bude s nejlepšími piloty planety, mezi nimiž nechybí ani zástupci Formule 1 - Jenson Button, Timo Glock, Romain Grosjean, Vitalij Petrov, Sebastian Vettel či Michael Schumacher.
Kopecký, jenž úspěšně závodí v rallyovém seriálu IRC do Závodu šampionů nastoupí jako vůbec první Čech v historii. V kolektivní soutěži bude za tým Slovanů bojovat společně s kolegou Vitalijem Petrovem proti známým tvářím z F1 i ze světa rally, který bude zastupovat například Sebastien Ogier a Kopeckého týmový kolega Juha Hänninen.
"Než jsem přesedlal na rally, jezdil jsem v cestovních vozech a doufám, že mně to pomůže rychle se přeorientovat na jiný typ vozu. Snad s Vitalijem budeme dobře bojovat za východní Evropu," uvádí Kopecký v oficiálním prohlášení.
Atraktivního setkání šampionů motoristických disciplín s více než dvacetiletou tradicí se letos poprvé zúčastní také značka Škoda se svými vozy Fabia Super 2000, které se přidají ke společnosti Audi R8 LMS, VW Scirocco, vozu WTC i speciálům ROC (buginy, RX 150 či KTM X-Bow).
Jan Kopecký letos na Korsice (foto: motorsport-kopecky.cz)
V sobotu 3. prosince 2011 je na programu týmová soutěž dvojic, v neděli si to poté hvězdy světového motorsportu rozdají v boji jeden proti druhému na paralelní trati a ve stejných vozech bez ohledu na disciplínu, kterou závodník reprezentuje.
Soupiska Závodu šampionů 2011:
- Filipe Albuquerque- Jenson Button- David Coulthard- Brian Deegan- Mattias Ekström- Timo Glock- Romain Grosjean- Juho Hänninen- Jan Kopecký- Tom Kristensen- Travis Pastrana- Vitalij Petrov- Sébastien Ogier- Andy Priaulx- Timo Scheider- Michael Schumacher- Martin Tomczyk- Sebastian Vettel
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.