Po Janu Charouzovi se brzy představí další Čech v prestižním klání na závodní dráze: Jan Kopecký při Závodu šampionů (Race of Champions - ROC) v německém Düsseldorfu. Soupeřit bude s nejlepšími piloty planety, mezi nimiž nechybí ani zástupci Formule 1 - Jenson Button, Timo Glock, Romain Grosjean, Vitalij Petrov, Sebastian Vettel či Michael Schumacher.
Kopecký, jenž úspěšně závodí v rallyovém seriálu IRC do Závodu šampionů nastoupí jako vůbec první Čech v historii. V kolektivní soutěži bude za tým Slovanů bojovat společně s kolegou Vitalijem Petrovem proti známým tvářím z F1 i ze světa rally, který bude zastupovat například Sebastien Ogier a Kopeckého týmový kolega Juha Hänninen.
"Než jsem přesedlal na rally, jezdil jsem v cestovních vozech a doufám, že mně to pomůže rychle se přeorientovat na jiný typ vozu. Snad s Vitalijem budeme dobře bojovat za východní Evropu," uvádí Kopecký v oficiálním prohlášení.
Atraktivního setkání šampionů motoristických disciplín s více než dvacetiletou tradicí se letos poprvé zúčastní také značka Škoda se svými vozy Fabia Super 2000, které se přidají ke společnosti Audi R8 LMS, VW Scirocco, vozu WTC i speciálům ROC (buginy, RX 150 či KTM X-Bow).
Jan Kopecký letos na Korsice (foto: motorsport-kopecky.cz)
V sobotu 3. prosince 2011 je na programu týmová soutěž dvojic, v neděli si to poté hvězdy světového motorsportu rozdají v boji jeden proti druhému na paralelní trati a ve stejných vozech bez ohledu na disciplínu, kterou závodník reprezentuje.
Soupiska Závodu šampionů 2011:
- Filipe Albuquerque- Jenson Button- David Coulthard- Brian Deegan- Mattias Ekström- Timo Glock- Romain Grosjean- Juho Hänninen- Jan Kopecký- Tom Kristensen- Travis Pastrana- Vitalij Petrov- Sébastien Ogier- Andy Priaulx- Timo Scheider- Michael Schumacher- Martin Tomczyk- Sebastian Vettel
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.