Ve středu pokračovaly na okruhu Jas Marina druhým dnem testy mladých pilotů s monoposty Formule 1. Nejrychlejší byl opět Red Bull řízený Jeanem-Ericem Vergnem, Čech Jan Charouz s HRT zajel 11. čas.
Druhého dne testu mladíku v Abú Zabí se účastnili tito piloti:
Jules Bianchi (Ferrari), Sam Bird (Mercedes), Nathanael Berthon (HRT - odpoledne), Valteri Bottas (Williams), Kevin Ceccon (Toro Rosso), Johnny Cecotto (Force India), Esteban Gutierrez (Sauber), Jan Charouz (HRT), Kevin Korjus (Renault), Gary Paffett (McLaren), Charles Pic (Virgin - odpoledne), Luis Razia (Lotus), Jean-Eric Vergne (Red Bull).
Finální výsledky druhého dne testů mladíků v Abú Zabí:
Krátké zprávy z průbhu dne:
14:00 Konec. Charouz dnes ujel 56 kol a zajel 11. čas. Za ním se seřadil Pic a Berthon.
13:50 Zelené, zbývá posledních deset minut.
13:45 Opět červené vlajky. Berthon ve svém prvním pokusu zaznamenává solidní čas - 1:48,646 min.
13:40 Poprvé dnes vyráží také Nathanael Berthon, jenž v kokpitu HRT vystřídal Charouze.
13:15 Zbývá posledních 45 min, pořadí na čele se nemění: 1. Vergne, 2. Bianchi, 3. Paffett.
13:05 Charouz se v posledním pokusu mírně zlepšil - 1:46,644 min. Zůstane jedenáctý.
Jan Charouz diskutuje po skončení dnešního programu se svým inženýrem Arnauem Niubónem(foto: HRT)
12:50 Zelená, český pilot na super-měkkých pneumatikách vyráží ke dnešní poslední jízdě.
12:32 Červené vlajky zastavují kvůli úlomkům na dráze provoz, Charouz musí přerušit delší výlet.
12:03 Jan Charouz vyráží znovu na trať, tentokrát má na programu delší jízdy na středně tvrdých pneu.
Jan Charouz s HRT F111 v akci (foto: HRT), více snímků zde
11:30 Aktuální pořadí:
11:25 Paffett postupuje na třetí místo, po obědě si polepšil i Korjus a Cecotto.
11:06 Po přestávce je na dráze Ferrari, Bianchi se bude odpoledne soustředit na práci s pneumatikami a jejich vyhodnocování.
Po dopolední části je pořadí následující:
10:50 Vergneho za svým včerejším časem zaostává o 0,177 sec. Ferrari se s Bianchim zaměřilo na důležitý test vibrujícího předního křídla. Pic ujel pouze 21 kol kvůli problémům s motorem, jehož řešení si vyžádalo rozebrání podlahy.
10:45 Jan Charouz drží s HRT zatím předposlední příčku. V Abú Zabí nyní panuje obědová přestávka. Dopolední testování bylo jednouu přerušeno červenými vlajkami poté, co na trati zůstal stát McLaren MP4-26 Garyho Paffetta.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.