Ve středu pokračovaly na okruhu Jas Marina druhým dnem testy mladých pilotů s monoposty Formule 1. Nejrychlejší byl opět Red Bull řízený Jeanem-Ericem Vergnem, Čech Jan Charouz s HRT zajel 11. čas.
Druhého dne testu mladíku v Abú Zabí se účastnili tito piloti:
Jules Bianchi (Ferrari), Sam Bird (Mercedes), Nathanael Berthon (HRT - odpoledne), Valteri Bottas (Williams), Kevin Ceccon (Toro Rosso), Johnny Cecotto (Force India), Esteban Gutierrez (Sauber), Jan Charouz (HRT), Kevin Korjus (Renault), Gary Paffett (McLaren), Charles Pic (Virgin - odpoledne), Luis Razia (Lotus), Jean-Eric Vergne (Red Bull).
Finální výsledky druhého dne testů mladíků v Abú Zabí:
Krátké zprávy z průbhu dne:
14:00 Konec. Charouz dnes ujel 56 kol a zajel 11. čas. Za ním se seřadil Pic a Berthon.
13:50 Zelené, zbývá posledních deset minut.
13:45 Opět červené vlajky. Berthon ve svém prvním pokusu zaznamenává solidní čas - 1:48,646 min.
13:40 Poprvé dnes vyráží také Nathanael Berthon, jenž v kokpitu HRT vystřídal Charouze.
13:15 Zbývá posledních 45 min, pořadí na čele se nemění: 1. Vergne, 2. Bianchi, 3. Paffett.
13:05 Charouz se v posledním pokusu mírně zlepšil - 1:46,644 min. Zůstane jedenáctý.
Jan Charouz diskutuje po skončení dnešního programu se svým inženýrem Arnauem Niubónem(foto: HRT)
12:50 Zelená, český pilot na super-měkkých pneumatikách vyráží ke dnešní poslední jízdě.
12:32 Červené vlajky zastavují kvůli úlomkům na dráze provoz, Charouz musí přerušit delší výlet.
12:03 Jan Charouz vyráží znovu na trať, tentokrát má na programu delší jízdy na středně tvrdých pneu.
Jan Charouz s HRT F111 v akci (foto: HRT), více snímků zde
11:30 Aktuální pořadí:
11:25 Paffett postupuje na třetí místo, po obědě si polepšil i Korjus a Cecotto.
11:06 Po přestávce je na dráze Ferrari, Bianchi se bude odpoledne soustředit na práci s pneumatikami a jejich vyhodnocování.
Po dopolední části je pořadí následující:
10:50 Vergneho za svým včerejším časem zaostává o 0,177 sec. Ferrari se s Bianchim zaměřilo na důležitý test vibrujícího předního křídla. Pic ujel pouze 21 kol kvůli problémům s motorem, jehož řešení si vyžádalo rozebrání podlahy.
10:45 Jan Charouz drží s HRT zatím předposlední příčku. V Abú Zabí nyní panuje obědová přestávka. Dopolední testování bylo jednouu přerušeno červenými vlajkami poté, co na trati zůstal stát McLaren MP4-26 Garyho Paffetta.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.