V Abú Zabí dnes začaly F1 testy mladých pilotů. První den, kdy týmy zkoušely nové pneumatiky Pirelli pro příští rok a také své vývojové díly, byl nejrychlejší Jean-Eric Vergne s Red Bullem RB7.
Úterní test začal na okruhu Jas Marina v 9:00 hod, tj. v 6:00 hod našeho času. Mohou se ho zúčastnit noví piloti, kteří se nezúčastnili více než dvou velkých cen a jsou držitelé mezinárodní A licence FIA.
Zároveň se jedná o výbornou příležitost pro Pirelli. Italský dodavatel pneumatik si může vyzkoušet pneumatiky připravované pro rok 2012. Jejich tvar se mírně změní - budou hranatější, aby docházelo k rovnoměrnějšímu opotřebení po celé šířce pneumatik. Změní se i jednotlivé směsi s výjimkou super-měkké. Mezi čtyřmi stupni tvrdosti mají být menší rychlostní rozdíly, přibližně kolem 2 sec.
Každý tým má letos k dispozici pro testování v průběhu roku 100 sad pneumatik - tak si to dohodly v rámci FOTA. Většinu již využili během čtyř předsezónních testů na jaře, týmům průměrně zůstává 10 - 15 sad. Navíc však dostanou osm sad, které se skládají z letošních i vývojových pneumatik pro příští sezónu. První test se v roce 2012 uskuteční v Jerezu od 7. do 9. února.
Pneumatika po závodě (foto: Pirelli)
Poslední aktualizace: 15:50 hod
V úterý nastoupili tito piloti:Jules Bianchi (Ferrari), Sam Bird (Mercedes), Valteri Bottas (Williams), Dani Clos (HRT), Stefano Coletti (Toro Rosso), Rodolfo Gonzales (Lotus), Adrian-Quaife Hobbs (Virgin - dopoledne), Max Chilton (Force India), Fabio Leimer (Sauber), Gary Paffett (McLaren - odpoledne), Charles Pic (Virgin - odpoledne), Oliver Turvey (McLaren - dopoledne), Jean-Eric Vergne (Red Bull), Robert Wickens (Renault).
Finální výsledky první dne:
14:00 Konec prvního dne testů mladých pilotů v Abú Zabí. Nejrychlejší byl Jean-Eric Vergne s Red Bullem, o sekundu pomalejší byl Jules Bianchi na Ferrari.
12:50 Z časů nemá cenu vyvozovat žádné důsledky. Týmy jezdí s různými programy a různými směsmi pneumatik, některé již testují vývojové směsi Pirelli pro rok 2012.
Jak měří při testech Red Bull flexibilitu křídla v různých rychlostech
12:40 Aktualizace pořadí: 1. Vergne (Red Bull) - 1:40,044 min 2. Bianchi (Ferrari) - 1:40,960 3. Wickens (Renault) - 1:42,217 4. Paffett (McLaren) - 1:42,912
12:13 Přidána fotogalerie pod článkem.
11:40 Odpoledne v kokpitu McLarenu střídá Turveyho Gary Paffett.
10:45 Výsledky dopolední části:
10:30 V Abú Zabí končí polední přestávka, týmy své mladíky opět vysílají na trať. Akce probíhá za malého zájmu médií. Unavení novináři a hlavní osobnosti týmů většinou již zamířili do svých domovů před odletem do Brazílie, kde se pojede poslední závod sezóny.
10:15 Red Bull testuje také flexibilitu svého předního křídla (foto), mezi jeho pilíři přibyl vertikální aerodynamický prvek (foto).
10:11 HRT oznámilo, že ve středu a ve čtvrtek dá příležitost francouzskému pilotovi GP2 - Nathanaelovi Berthonemu.
10:07 Týmy jezdí se sadami měřícich přístrojů za předním křídlem. Red Bull s pitotovými trubicemi za jeho spodní částí (foto), Ferrari s obrovskou sadou (foto) na levé straně monopostu.
9:55 Williams je prvním týmem, který v Abú Zabí nasadil nové výfuky ústící v horní části monopostu dle pravidel pro rok 2012.
9:45 Nejrychlejší čas dopoledne zajel Jules Bianchi s Ferrari - 1:42,634 min. Během 35 kol se Scuderia zaměřila na sběr aerodynamických dat.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.