V Abú Zabí dnes začaly F1 testy mladých pilotů. První den, kdy týmy zkoušely nové pneumatiky Pirelli pro příští rok a také své vývojové díly, byl nejrychlejší Jean-Eric Vergne s Red Bullem RB7.
Úterní test začal na okruhu Jas Marina v 9:00 hod, tj. v 6:00 hod našeho času. Mohou se ho zúčastnit noví piloti, kteří se nezúčastnili více než dvou velkých cen a jsou držitelé mezinárodní A licence FIA.
Zároveň se jedná o výbornou příležitost pro Pirelli. Italský dodavatel pneumatik si může vyzkoušet pneumatiky připravované pro rok 2012. Jejich tvar se mírně změní - budou hranatější, aby docházelo k rovnoměrnějšímu opotřebení po celé šířce pneumatik. Změní se i jednotlivé směsi s výjimkou super-měkké. Mezi čtyřmi stupni tvrdosti mají být menší rychlostní rozdíly, přibližně kolem 2 sec.
Každý tým má letos k dispozici pro testování v průběhu roku 100 sad pneumatik - tak si to dohodly v rámci FOTA. Většinu již využili během čtyř předsezónních testů na jaře, týmům průměrně zůstává 10 - 15 sad. Navíc však dostanou osm sad, které se skládají z letošních i vývojových pneumatik pro příští sezónu. První test se v roce 2012 uskuteční v Jerezu od 7. do 9. února.
Pneumatika po závodě (foto: Pirelli)
Poslední aktualizace: 15:50 hod
V úterý nastoupili tito piloti:Jules Bianchi (Ferrari), Sam Bird (Mercedes), Valteri Bottas (Williams), Dani Clos (HRT), Stefano Coletti (Toro Rosso), Rodolfo Gonzales (Lotus), Adrian-Quaife Hobbs (Virgin - dopoledne), Max Chilton (Force India), Fabio Leimer (Sauber), Gary Paffett (McLaren - odpoledne), Charles Pic (Virgin - odpoledne), Oliver Turvey (McLaren - dopoledne), Jean-Eric Vergne (Red Bull), Robert Wickens (Renault).
Finální výsledky první dne:
14:00 Konec prvního dne testů mladých pilotů v Abú Zabí. Nejrychlejší byl Jean-Eric Vergne s Red Bullem, o sekundu pomalejší byl Jules Bianchi na Ferrari.
12:50 Z časů nemá cenu vyvozovat žádné důsledky. Týmy jezdí s různými programy a různými směsmi pneumatik, některé již testují vývojové směsi Pirelli pro rok 2012.
Jak měří při testech Red Bull flexibilitu křídla v různých rychlostech
12:40 Aktualizace pořadí: 1. Vergne (Red Bull) - 1:40,044 min 2. Bianchi (Ferrari) - 1:40,960 3. Wickens (Renault) - 1:42,217 4. Paffett (McLaren) - 1:42,912
12:13 Přidána fotogalerie pod článkem.
11:40 Odpoledne v kokpitu McLarenu střídá Turveyho Gary Paffett.
10:45 Výsledky dopolední části:
10:30 V Abú Zabí končí polední přestávka, týmy své mladíky opět vysílají na trať. Akce probíhá za malého zájmu médií. Unavení novináři a hlavní osobnosti týmů většinou již zamířili do svých domovů před odletem do Brazílie, kde se pojede poslední závod sezóny.
10:15 Red Bull testuje také flexibilitu svého předního křídla (foto), mezi jeho pilíři přibyl vertikální aerodynamický prvek (foto).
10:11 HRT oznámilo, že ve středu a ve čtvrtek dá příležitost francouzskému pilotovi GP2 - Nathanaelovi Berthonemu.
10:07 Týmy jezdí se sadami měřícich přístrojů za předním křídlem. Red Bull s pitotovými trubicemi za jeho spodní částí (foto), Ferrari s obrovskou sadou (foto) na levé straně monopostu.
9:55 Williams je prvním týmem, který v Abú Zabí nasadil nové výfuky ústící v horní části monopostu dle pravidel pro rok 2012.
9:45 Nejrychlejší čas dopoledne zajel Jules Bianchi s Ferrari - 1:42,634 min. Během 35 kol se Scuderia zaměřila na sběr aerodynamických dat.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.