Bývalý manažer týmu Renault F1, Flavio Briatore se v rozhovoru pro rádio La Politica nel Pallone, vyslovil k současné situaci ve formuli 1.
Kdo zastaví Vettela? Na tuto otázku zná odpověď italský podnikatel a bývalý šéf týmu Renault, Flavio Briatore: „Teď, když mladý Němec nemá soupeře ani ve svém týmovém kolegovi, se vrcholná soutěž motosportu stala nudnou záležitostí.
Sebastian se dokáže velice rychle adaptovat složitým podmínkám nových pneumatik, kdežto Markovi to činní problém. Letošní šampionát skončil ještě dříve, než začal být opravdu nudným, a nemyslím si, že by příští sezona něco na této situaci změnila“.
Flavio Briatore je přesvědčený, že německý pilot společně s rakouskou stájí Red Bull, budou i v následující sezoně udávat tempo a ostatní se na ně budou jen dotahovat. „Aby se seriál závodů Formule 1 stal zajímavější, musel by Red Bull darovat Ferrari půl sekundy, ale to samozřejmě není možné.
Pokud se nezmění pravidla, příští roku půjde ve šlápějích toho letošního. Nemyslím si, že by se ve dvou měsících dala stáhnout ztráta na Red Bull a McLaren. Během 17 let ve Formuli 1 jsem nikdy nezažil, aby někdo dokázal stáhnout ztrátu šesti či sedmi desetin. Vettel a Red Bull udělali fantastický kus práce a to především v oblasti zacházení s pneumatikami. V současné době jsou schopni zajíždět ty nejlepší časy s jakoukoliv směsí.“
Flavio také neopomněl komentovat vyostřený vztah mezi pilotem Ferrari Massou a Lewisem Hamiltonem: „ Musím se tomu smát, v každém závodě na sebe doslova narazí, v Indii si myslím, že šlo o běžný závodní incident, nemyslím si, že by to byla Massova chyba. Situace ve Ferrari není jednoduchá pro žádného pilota, Scuderia má jednoho z nejlepších pilotů, takového, který se nikdy nevzdává, ale vozům z Maranella schází přibližně jedna sekunda.
Pokud ale dají Alonsovi vůz, který bude zaostávat jen o tri nebo čtyři desetiny, jsou schopni vyhrávat. Když od nás odešel Schumacher, začal vítězit až nechvíli, kdy mu dali to správné auto.“
„Letos mě zvláštním způsobem zaujali dva piloti: Vettel a Button. V Jensonovi jsem se hodně zmýlil. Byl opravdu velkým překvapením letošního roku, osobně jsem v něm neviděl silného pilota, ale vypracoval se mezi absolutní špičku,“ uzavírá rozhovor Flavio Briatore.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.