Bývalý manažer týmu Renault F1, Flavio Briatore se v rozhovoru pro rádio La Politica nel Pallone, vyslovil k současné situaci ve formuli 1.
Kdo zastaví Vettela? Na tuto otázku zná odpověď italský podnikatel a bývalý šéf týmu Renault, Flavio Briatore: „Teď, když mladý Němec nemá soupeře ani ve svém týmovém kolegovi, se vrcholná soutěž motosportu stala nudnou záležitostí.
Sebastian se dokáže velice rychle adaptovat složitým podmínkám nových pneumatik, kdežto Markovi to činní problém. Letošní šampionát skončil ještě dříve, než začal být opravdu nudným, a nemyslím si, že by příští sezona něco na této situaci změnila“.
Flavio Briatore je přesvědčený, že německý pilot společně s rakouskou stájí Red Bull, budou i v následující sezoně udávat tempo a ostatní se na ně budou jen dotahovat. „Aby se seriál závodů Formule 1 stal zajímavější, musel by Red Bull darovat Ferrari půl sekundy, ale to samozřejmě není možné.
Pokud se nezmění pravidla, příští roku půjde ve šlápějích toho letošního. Nemyslím si, že by se ve dvou měsících dala stáhnout ztráta na Red Bull a McLaren. Během 17 let ve Formuli 1 jsem nikdy nezažil, aby někdo dokázal stáhnout ztrátu šesti či sedmi desetin. Vettel a Red Bull udělali fantastický kus práce a to především v oblasti zacházení s pneumatikami. V současné době jsou schopni zajíždět ty nejlepší časy s jakoukoliv směsí.“
Flavio také neopomněl komentovat vyostřený vztah mezi pilotem Ferrari Massou a Lewisem Hamiltonem: „ Musím se tomu smát, v každém závodě na sebe doslova narazí, v Indii si myslím, že šlo o běžný závodní incident, nemyslím si, že by to byla Massova chyba. Situace ve Ferrari není jednoduchá pro žádného pilota, Scuderia má jednoho z nejlepších pilotů, takového, který se nikdy nevzdává, ale vozům z Maranella schází přibližně jedna sekunda.
Pokud ale dají Alonsovi vůz, který bude zaostávat jen o tri nebo čtyři desetiny, jsou schopni vyhrávat. Když od nás odešel Schumacher, začal vítězit až nechvíli, kdy mu dali to správné auto.“
„Letos mě zvláštním způsobem zaujali dva piloti: Vettel a Button. V Jensonovi jsem se hodně zmýlil. Byl opravdu velkým překvapením letošního roku, osobně jsem v něm neviděl silného pilota, ale vypracoval se mezi absolutní špičku,“ uzavírá rozhovor Flavio Briatore.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.