Bývalý manažer týmu Renault F1, Flavio Briatore se v rozhovoru pro rádio La Politica nel Pallone, vyslovil k současné situaci ve formuli 1.
Kdo zastaví Vettela? Na tuto otázku zná odpověď italský podnikatel a bývalý šéf týmu Renault, Flavio Briatore: „Teď, když mladý Němec nemá soupeře ani ve svém týmovém kolegovi, se vrcholná soutěž motosportu stala nudnou záležitostí.
Sebastian se dokáže velice rychle adaptovat složitým podmínkám nových pneumatik, kdežto Markovi to činní problém. Letošní šampionát skončil ještě dříve, než začal být opravdu nudným, a nemyslím si, že by příští sezona něco na této situaci změnila“.
Flavio Briatore je přesvědčený, že německý pilot společně s rakouskou stájí Red Bull, budou i v následující sezoně udávat tempo a ostatní se na ně budou jen dotahovat. „Aby se seriál závodů Formule 1 stal zajímavější, musel by Red Bull darovat Ferrari půl sekundy, ale to samozřejmě není možné.
Pokud se nezmění pravidla, příští roku půjde ve šlápějích toho letošního. Nemyslím si, že by se ve dvou měsících dala stáhnout ztráta na Red Bull a McLaren. Během 17 let ve Formuli 1 jsem nikdy nezažil, aby někdo dokázal stáhnout ztrátu šesti či sedmi desetin. Vettel a Red Bull udělali fantastický kus práce a to především v oblasti zacházení s pneumatikami. V současné době jsou schopni zajíždět ty nejlepší časy s jakoukoliv směsí.“
Flavio také neopomněl komentovat vyostřený vztah mezi pilotem Ferrari Massou a Lewisem Hamiltonem: „ Musím se tomu smát, v každém závodě na sebe doslova narazí, v Indii si myslím, že šlo o běžný závodní incident, nemyslím si, že by to byla Massova chyba. Situace ve Ferrari není jednoduchá pro žádného pilota, Scuderia má jednoho z nejlepších pilotů, takového, který se nikdy nevzdává, ale vozům z Maranella schází přibližně jedna sekunda.
Pokud ale dají Alonsovi vůz, který bude zaostávat jen o tri nebo čtyři desetiny, jsou schopni vyhrávat. Když od nás odešel Schumacher, začal vítězit až nechvíli, kdy mu dali to správné auto.“
„Letos mě zvláštním způsobem zaujali dva piloti: Vettel a Button. V Jensonovi jsem se hodně zmýlil. Byl opravdu velkým překvapením letošního roku, osobně jsem v něm neviděl silného pilota, ale vypracoval se mezi absolutní špičku,“ uzavírá rozhovor Flavio Briatore.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.