Bývalý manažer týmu Renault F1, Flavio Briatore se v rozhovoru pro rádio La Politica nel Pallone, vyslovil k současné situaci ve formuli 1.
Kdo zastaví Vettela? Na tuto otázku zná odpověď italský podnikatel a bývalý šéf týmu Renault, Flavio Briatore: „Teď, když mladý Němec nemá soupeře ani ve svém týmovém kolegovi, se vrcholná soutěž motosportu stala nudnou záležitostí.
Sebastian se dokáže velice rychle adaptovat složitým podmínkám nových pneumatik, kdežto Markovi to činní problém. Letošní šampionát skončil ještě dříve, než začal být opravdu nudným, a nemyslím si, že by příští sezona něco na této situaci změnila“.
Flavio Briatore je přesvědčený, že německý pilot společně s rakouskou stájí Red Bull, budou i v následující sezoně udávat tempo a ostatní se na ně budou jen dotahovat. „Aby se seriál závodů Formule 1 stal zajímavější, musel by Red Bull darovat Ferrari půl sekundy, ale to samozřejmě není možné.
Pokud se nezmění pravidla, příští roku půjde ve šlápějích toho letošního. Nemyslím si, že by se ve dvou měsících dala stáhnout ztráta na Red Bull a McLaren. Během 17 let ve Formuli 1 jsem nikdy nezažil, aby někdo dokázal stáhnout ztrátu šesti či sedmi desetin. Vettel a Red Bull udělali fantastický kus práce a to především v oblasti zacházení s pneumatikami. V současné době jsou schopni zajíždět ty nejlepší časy s jakoukoliv směsí.“
Flavio také neopomněl komentovat vyostřený vztah mezi pilotem Ferrari Massou a Lewisem Hamiltonem: „ Musím se tomu smát, v každém závodě na sebe doslova narazí, v Indii si myslím, že šlo o běžný závodní incident, nemyslím si, že by to byla Massova chyba. Situace ve Ferrari není jednoduchá pro žádného pilota, Scuderia má jednoho z nejlepších pilotů, takového, který se nikdy nevzdává, ale vozům z Maranella schází přibližně jedna sekunda.
Pokud ale dají Alonsovi vůz, který bude zaostávat jen o tri nebo čtyři desetiny, jsou schopni vyhrávat. Když od nás odešel Schumacher, začal vítězit až nechvíli, kdy mu dali to správné auto.“
„Letos mě zvláštním způsobem zaujali dva piloti: Vettel a Button. V Jensonovi jsem se hodně zmýlil. Byl opravdu velkým překvapením letošního roku, osobně jsem v něm neviděl silného pilota, ale vypracoval se mezi absolutní špičku,“ uzavírá rozhovor Flavio Briatore.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.