Renault stále zůstává v nevědomosti ohledně potenciálního návratu Roberta Kubici do světa Formule 1 v příští sezóně. Dychtivě očekává novinky ohledně jeho zdravotního stavu a schopnosti znovu závodit na nejvyšší úrovni.
Tým navíc již začíná tlačit čas, protože je třeba rozhodnout o jezdeckém složení pro příští rok. Proto do kokpitu v Abú Zabí a v Brazílii do pátečních tréninků nasadí Romaina Grosjeana, kterého zvažuje jako možnou náhradu za Poláka.
"Musíme vyhodnotit možnosti a stále čekáme na Roberta, aby nám oznámi, že může testovat. Poslední informaci, kterou mám, je to, že si budeme muset sednout a prodiskutovat, jak naložíme s jeho [Kubicovým] návratem, protože nevěřím, že by to mohl zkusit během následujících dní. Možná během následujících týdnů, ale ne dní," říká šéf týmu Lotus Renault GP Eric Boullier pro Autosport.
"Musíme se tedy ujistit, že zapracujeme společně na plánu pro jeho návrat. Stále však potřebuji řádný plán, abych věděl, jak postupovat - což si nepřeji - pokud se nevrátí, jak budeme dobrým způsobem pokračovat.
Máme vše připraveno. Vozy z roku 2009 jsou připraveny v garáži, stačí nastartovat. Jsme na něj připraveni, ale stále čekáme na to, až nám řekne, že je připraven on. Vím, že jsou si velmi jistí a mám z toho radost, protože jsem tím prvním, kdo by si přál vidět Roberta zpět ve voze, ale zatím nikdo nic bližšího neví."
Vrátí se Robert Kubica (na snímku vlevo) příští rok do kokpitu Renaultu?(foto: Lotus Renault GP)
"Nikdo nemá lékařskou zprávu a nikdo ho neviděl jezdit rychle v autě. Pokud ho neuvidíme a nebudeme to mít potvrzeno, pak nemůžeme nic říkat. A musíme žel počítat i s možností, že se k nám už nevrátí.
Jsem neustále v kontaktu s jeho manažerem, ale dokud se nesveze s vozem, nebudeme nic více vědět," dodává Boullier.
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.