Výkonný ředitel Carlos Ghosn tvrdí, že odhodlání automobilky Renault k dlouhodobému působení ve Formuli 1 je nyní silnější než kdykoliv dříve - ovšem nikoliv v pozici konstruktéra závodních vozů, ale jakožto výrobce motorů. Příští rok chce ke zlepšení pomoci svému novému zákazníkovi - Williamsu.
V sezóně 2012 bude Renault Sport F1 své pohonné jednotky dodávat čtyřem týmům: Lotusu, Red Bullu, Renaultu a Williamsu.
"Věříme Williamsu a motory jim dodáme proto, že si samozřejmě myslím, že mají mnohem větší potenciál, než dnes prokazují," uvádí Ghosn pro Autosport. "Mají svou strategii, sdílejí ji s námi a my si myslíme, že jim naše motory pomůže k návratu na mnohem lepší místo ve Formuli 1."
Renault chce být v F1 více znám jako výrobce motorů a návrat k vlastnímu týmu neplánuje. "Každý výkonný ředitel vám řekne, že 's tím je navždy konec,' ale tak to není. Měníme se, přizpůsobujeme se podmínkám, technologii, konkurenci."
Renault hodlá v F1 v nejbližší době působit pouze jako dodavatel motorů(foto: Renault Sport F1)
"Momentálně a v nejbližší budoucnosti budeme spokojeni s tím, jak na tom jsme - na to se můžete v příštích třech až pěti letech spolehnout," potvrzuje Ghosn, že Renault již nechce být znám jako konstruktér vlastních monopostů.
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.