Výkonný ředitel Carlos Ghosn tvrdí, že odhodlání automobilky Renault k dlouhodobému působení ve Formuli 1 je nyní silnější než kdykoliv dříve - ovšem nikoliv v pozici konstruktéra závodních vozů, ale jakožto výrobce motorů. Příští rok chce ke zlepšení pomoci svému novému zákazníkovi - Williamsu.
V sezóně 2012 bude Renault Sport F1 své pohonné jednotky dodávat čtyřem týmům: Lotusu, Red Bullu, Renaultu a Williamsu.
"Věříme Williamsu a motory jim dodáme proto, že si samozřejmě myslím, že mají mnohem větší potenciál, než dnes prokazují," uvádí Ghosn pro Autosport. "Mají svou strategii, sdílejí ji s námi a my si myslíme, že jim naše motory pomůže k návratu na mnohem lepší místo ve Formuli 1."
Renault chce být v F1 více znám jako výrobce motorů a návrat k vlastnímu týmu neplánuje. "Každý výkonný ředitel vám řekne, že 's tím je navždy konec,' ale tak to není. Měníme se, přizpůsobujeme se podmínkám, technologii, konkurenci."
Renault hodlá v F1 v nejbližší době působit pouze jako dodavatel motorů(foto: Renault Sport F1)
"Momentálně a v nejbližší budoucnosti budeme spokojeni s tím, jak na tom jsme - na to se můžete v příštích třech až pěti letech spolehnout," potvrzuje Ghosn, že Renault již nechce být znám jako konstruktér vlastních monopostů.
Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.