Smrt je podle Lewise Hamiltona přijatelnou cenou za to, že může dělat to, co miluje. Nedokáže si pro ní představit lepší místo, než kokpit závodního vozu.
Piloti si během závodního víkendu v Indii připomněli smrtelné nehody Dana Wheldona a Marca Simoncelliho. Přirozeně se hodně debatovalo také o bezpečnosti v motosportu.
"Všichni budou mít jejich smrt ve svých myslích. Musíte však dělat to, co děláte, protože to milujete. Je to oběť a riziko, které všichni přijímáme. Nikdo se nechce ocitnout v takových situacích, ale já - pokud už bych měl zemřít - si osobně nedokážu představit lepší způsob," uvedl Hamilton pro britský The Telegraph.
"Vždy jsem říkal, že kdybych měl odejít, pak by to nejlepší místo byl závodní vůz. To je to, co miluji," dodává Hamilton, jehož prioritou by bylo, aby tomu jeho filozofii porozuměla i jeho rodina. David Coulthard jednou své rodině řekl, že pokud by umřel během závodu, byl by to okamžik hrůzy, ale zároveň jednoduše něco jako odpojení světel uprostřed toho, co miluje.
"Vnímám to naprosto, naprosto stejně. Nesedl jsem si s nimi a neřekl jsem jim to, protože si myslím, že to vědí. I když jsem závodil v motokárách, byl ten strach jejich součástí. Vědí, že neexistuje nic jiného, co bych dělal raději, pokračuje pilot McLarenu.
Riziko smrti během závodů je pro Hamiltona přijatelné(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Nesouhlasí s tvrzením Michaela Schumachera, že smrt pilota během závodu je naplnění osudu: "Nevím, jestli to je osud. Nevím, jestli bych s tím souhlasil. Myslím si, že to je zkrátka nešťastná událost.
Soucítím s jejich [Wheldonovou a Simoncelliho] rodinami. Nedokážu si představit, čím procházejí. Stejné to je v případě rodiny [motokárové legendy] Martina Hinese a všech lidí, kteří momentálně umírají," dodává Brit.
Podle něj by nevzhledné uzavřené kokpity, které používají sportovní vozy v sérii Le Mans, mohly být vylepšením: "Všichni říkáme, že to nevypadá hezky, ale zdá se, že by to mohlo být vylepšením vozu. Je to těžké vyvážit, protože se snažíme Formuli 1 udržet takovou, jakou je - s otevřenou horní části."
Piloti si včera připomněli smrt svých zesnulých kolegů - Dana Wheldona a Marca Simoncelliho(foto: Red Bull Racing)
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.