Martin Whitmarsh, šéf McLarenu, brzdí nadšení z oznámení druhé VC v USA. Připomíná, že si Formule 1 prvně musí Ameriku získat.
F1 expanduje do USA. Už příští rok nás čeká závod v Austinu, v Texasu, a od roku 2013 se pojede také městský závod v New Jersey, tedy ve stínu mrakodrapů Manhattonu. Šéf McLarenu, Martin Whitmarsh, ale v tuto chvíli připomíná, že nestačí pouze, aby F1 do Ameriky dojela. Formule 1 si musí Ameriku pro sebe získat.
"Spojené státy jsou momentálně zanedbanou oblastí ze strany F1. Je to velký trh, na kterém toho můžeme hodně dosáhnout. Závody na východním a západním pobřeží by byly hezké. New Jersey s pozadím mrakodrapů na Manhattonu zní velmi lákavě. Doufám, že i Texas přinese úspěch, nevidím v tom žádný problém," věří šéf McLarenu.
"Nemůžeme si ale nic nalhávat, Amerika Formuli 1 nepotřebuje. Musíme se jí snažit přiblížit. Musíme tam dojít a říct si, že chceme uspěch. Poté musíme vynaložit velké množství energie, aby se opravdu dostavil."
Ve "staré cihelně" - Indianapolisu se závodilo od roku 2000 do roku 2007
Pro Formuli 1 mluví fakt, že Američané auta milují a F1 představuje technologický vrchol. Americký jezdec by mohl být jen předností, jenže momentálně není žádný talentovaný mladík v hledáčku nějakého týmu: "Doufám, že zde předvedeme hezkou show. Chceme zdejším lidem ukázat, co je Formule 1 zač, jaké strategie a taktiky se v ní používají a tak dále. Hlavní trh pro F1 je Evropa, ale chceme ji také dostat do Severní Ameriky a také Asie. Musíme akceptovat, že Amerika Formuli 1 nepotřebuje, my potřebujeme Ameriku."
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.