Martin Whitmarsh, šéf McLarenu, brzdí nadšení z oznámení druhé VC v USA. Připomíná, že si Formule 1 prvně musí Ameriku získat.
F1 expanduje do USA. Už příští rok nás čeká závod v Austinu, v Texasu, a od roku 2013 se pojede také městský závod v New Jersey, tedy ve stínu mrakodrapů Manhattonu. Šéf McLarenu, Martin Whitmarsh, ale v tuto chvíli připomíná, že nestačí pouze, aby F1 do Ameriky dojela. Formule 1 si musí Ameriku pro sebe získat.
"Spojené státy jsou momentálně zanedbanou oblastí ze strany F1. Je to velký trh, na kterém toho můžeme hodně dosáhnout. Závody na východním a západním pobřeží by byly hezké. New Jersey s pozadím mrakodrapů na Manhattonu zní velmi lákavě. Doufám, že i Texas přinese úspěch, nevidím v tom žádný problém," věří šéf McLarenu.
"Nemůžeme si ale nic nalhávat, Amerika Formuli 1 nepotřebuje. Musíme se jí snažit přiblížit. Musíme tam dojít a říct si, že chceme uspěch. Poté musíme vynaložit velké množství energie, aby se opravdu dostavil."
Ve "staré cihelně" - Indianapolisu se závodilo od roku 2000 do roku 2007
Pro Formuli 1 mluví fakt, že Američané auta milují a F1 představuje technologický vrchol. Americký jezdec by mohl být jen předností, jenže momentálně není žádný talentovaný mladík v hledáčku nějakého týmu: "Doufám, že zde předvedeme hezkou show. Chceme zdejším lidem ukázat, co je Formule 1 zač, jaké strategie a taktiky se v ní používají a tak dále. Hlavní trh pro F1 je Evropa, ale chceme ji také dostat do Severní Ameriky a také Asie. Musíme akceptovat, že Amerika Formuli 1 nepotřebuje, my potřebujeme Ameriku."
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.