Martin Whitmarsh, šéf McLarenu, brzdí nadšení z oznámení druhé VC v USA. Připomíná, že si Formule 1 prvně musí Ameriku získat.
F1 expanduje do USA. Už příští rok nás čeká závod v Austinu, v Texasu, a od roku 2013 se pojede také městský závod v New Jersey, tedy ve stínu mrakodrapů Manhattonu. Šéf McLarenu, Martin Whitmarsh, ale v tuto chvíli připomíná, že nestačí pouze, aby F1 do Ameriky dojela. Formule 1 si musí Ameriku pro sebe získat.
"Spojené státy jsou momentálně zanedbanou oblastí ze strany F1. Je to velký trh, na kterém toho můžeme hodně dosáhnout. Závody na východním a západním pobřeží by byly hezké. New Jersey s pozadím mrakodrapů na Manhattonu zní velmi lákavě. Doufám, že i Texas přinese úspěch, nevidím v tom žádný problém," věří šéf McLarenu.
"Nemůžeme si ale nic nalhávat, Amerika Formuli 1 nepotřebuje. Musíme se jí snažit přiblížit. Musíme tam dojít a říct si, že chceme uspěch. Poté musíme vynaložit velké množství energie, aby se opravdu dostavil."
Ve "staré cihelně" - Indianapolisu se závodilo od roku 2000 do roku 2007
Pro Formuli 1 mluví fakt, že Američané auta milují a F1 představuje technologický vrchol. Americký jezdec by mohl být jen předností, jenže momentálně není žádný talentovaný mladík v hledáčku nějakého týmu: "Doufám, že zde předvedeme hezkou show. Chceme zdejším lidem ukázat, co je Formule 1 zač, jaké strategie a taktiky se v ní používají a tak dále. Hlavní trh pro F1 je Evropa, ale chceme ji také dostat do Severní Ameriky a také Asie. Musíme akceptovat, že Amerika Formuli 1 nepotřebuje, my potřebujeme Ameriku."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.