INDIE - 2. TRÉNINK;Velký progres učinila Scuderia Ferrari, když její pilot Felipe Massa byl nejrychlejším ve druhém tréninku, druhý byl Vettel na Red Bullu a třetí další jezdec Ferrari Alonso.
Vše je připraveno ke startu do druhého tréninku na Velkou cenu Indie, téměř všichni piloti jsou ve svých monopostech.
Zelená na semaforu všem oznamuje volnou trať k jejich dalším pokusům o nastavení vozů. Již teď je jisté, že Lewis Hamilton nezíská pole position v letošní Velké ceně Indie, byl totiž penalizován posunutím o tři startovní pozice. Britský pilot se provinil tím, že své nerychlejší kolo zajel v režimu žlutých vlajek.
Na trati se objevuje Fernando Alonso, chce tak dohnat ztrátu z prvního počinu na této trati, kdy odjel pouhá čtyři kola. D'Ambrosio je prvním pilotem, který ve druhém tréninku zajíždí měřené kolo, základná hodnota tak zní – 1:38,299.
V prvních minutách tréninku se pořadí mění velice rychle, momentálně je na čele Buemi, Petrov druhý, na třetím místě je Di Resta, čtvrtý je Kovalainen. Na dráze je také Alonso, Vettel, Massa a Webber. Na trati se zatím neobjevili Hamilton, Button, Schumacher, Barrichello a Alguersuari.Do čela výsledkové listiny jde Sebastian Vettel s rychlým časem 1:28,014, také Massa je rychlý, ale nakonec nestačí ani na Buemiho a jeho čas – 1:29,765 ho řadí na třetí místo. Na trati jsou oba vozy McLaren a vše se znovu mění, Hamilton se dostává na druhé místo, kde ho vzápětí střídá Button.
Pastor Maldonado se dostal do štěrku, je to v tom samém místě co ráno boural Alguersuari. I přesto, že se komisaři snažili jeho vůz vytlačit z únikové zóny, mladému jezdci se nepodařilo dostat se zpět na trať. Venezuelana tak pronásleduje smůla, v ranním tréninku ho zradil motor a teď je nucen odstavit svůj vůz hned v počátku tréninku.
Zatímco se komisaři snaží odstranit Williams, Fernando Alonso zajíždí několik měřených kol, z nichž je to 1:30,286 tím nejrychlejším a řadí ho aktuálně na desáté místo. Do čela jde Lewis Hamilton s časem 1:27,719, na sedmé místo se posunul zlepšující se Alonso.
Pastor Maldonado objasňuje pro BBC své počínání v zatáčce číslo devět: „Uklouzlo mi to v zatáčce číslo devět, je to velmi prosté, je příliš kluzká. Trať se zlepšuje s každým kolem, postupem času si připadáte, že jste pokaždé na jiné trati.“
Lewis Hamilton se dokázal ještě zlepšit a posunul tak hranici času na hodnotu 1:26,618, druhý je Buemi (1:27,868) a třetí je Vettel s časem 1:28,014.
Momentalně všichni piloti používají směs pneumatik označenou žlutě tedy Soft, tvrdší směs bude použita až ve druhé časti tréninku poté, co bude trať více pogumována. Naštěstí by se tu neměl objevit problém s nedostatečným zahříváním pneumatik, protože současná teplota asfaltu se pohybuje okolo 39°C a teplota vzduchu je 30°C.
Po první půl hodině tréninku máme pořadí: Hamilton na čele s časem 1:26.618, Webber je druhý 1:27.557, třetí je Vettel s 1:27.717.
Michael Schumacher se vydal na trať a je tak zatím jediným pilotem, který ještě nezajel žádný měřený čas. Sergio Perez zkompletoval poslední kolo za 1:28,948 a zařadil se na deváté místo, z boxové zídky pozoruje jeho počínání třetí pilot Sauberu, Gutierrez. Mladý Mexičan spolu s Fabio Leimerem dostanou příležitost při testování mladíku po závodě v Abu Dhabí.
Schumacher se v dalších kolech nedokázal posunout výše, zatímco do vedení jde Vettel s časem 1:26,320 jen těsně následován Hamiltonem (1:26,618). Button je třetí (1:26,923), Massa čtvrtý, páté místo má Webber.
Fernando Alonso se pokouší znovu o zajetí rychlého kola, ale čas 1:27,232 ho řadí pouze na šesté místo a za konkurencí zatím zaostává. Další Španěl Jaime Alguersuari se v opraveném Toro Rosso vrátil na trať a zajel čas 1:28,552, což mu vyneslo devátou pozici. Další pokus Alonsa znamená krůček vpřed a čas 1:26,952 ho vynesl na pátou pozici právě za Felipeho Massu. Další zlepšení ze strany Alonsova Ferrari nepřichází, Španěl uvízl v přílišném provozu.
Červené vlajky přerušují trénink. Velká rána pro Jerome D'Ambrosia!
Belgický pilot chyboval v zatáčce číslo deset a následně ztratil kontrolu nad svým vozem. Jerome je již z velmi poškozeného vozu venku.
D'Ambrosiuv Virgin je odklízen, připomeňme si tak aktualní pořadí: Vettel je ve vedení, Massa je druhý, třetí místo patří Hamiltonovi, čtvrtý je Button, pátý Alonso, šestý Webber, sedmý Senna, osmý Buemi, devátý Petrov, desátý Kobayashi.
Trať je znovu volná do konce tréninku schází 33 minut.
Na trati je Schumacher, ale nedokáže se posunout pořadím výše, zatímco Alonso zajíždí vynikající čas 1:26,458 a jde na třetí místo. Také Massa se zlepšuje na 1:26,362 a je druhý. V dalším kole se Alonso zlepšuje v prvním i druhém sektoru, kde zajíždí absolutně nejrychlejší časy, celkově však čas 1:26,216 stačí na druhé místo.
Do čela jde Felipe Massa s časem 1:25,930, také druhé Ferrari pilotované Alonsem se zlepšuje a je třetí s časem 1:25,930.
Jedenáct minut zbývá do závěru dnešních tréninků, na trať se vydává Nico Rosberg, který jako první nasazuje tvrdší směs, německý pilot je aktuálně na devatenáctém místě. V menších problémech se ocitl Petrov, vše ale zvládl a může pokračovat v jízdě.
Massa i Vettel jedou na úrovni času 1:31,4, to značí, že jsme postoupili do fáze tréninku, kdy týmy zkouší jízdu v závodním režimu s plnou nádrží.
Druhý trénink byl ukončen šachovnicovým praporem, nejrychlejším pilotem se tak stal Felipe Massa na Ferrari.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.