INDIE - 2. TRÉNINK;Velký progres učinila Scuderia Ferrari, když její pilot Felipe Massa byl nejrychlejším ve druhém tréninku, druhý byl Vettel na Red Bullu a třetí další jezdec Ferrari Alonso.
Vše je připraveno ke startu do druhého tréninku na Velkou cenu Indie, téměř všichni piloti jsou ve svých monopostech.
Zelená na semaforu všem oznamuje volnou trať k jejich dalším pokusům o nastavení vozů. Již teď je jisté, že Lewis Hamilton nezíská pole position v letošní Velké ceně Indie, byl totiž penalizován posunutím o tři startovní pozice. Britský pilot se provinil tím, že své nerychlejší kolo zajel v režimu žlutých vlajek.
Na trati se objevuje Fernando Alonso, chce tak dohnat ztrátu z prvního počinu na této trati, kdy odjel pouhá čtyři kola. D'Ambrosio je prvním pilotem, který ve druhém tréninku zajíždí měřené kolo, základná hodnota tak zní – 1:38,299.
V prvních minutách tréninku se pořadí mění velice rychle, momentálně je na čele Buemi, Petrov druhý, na třetím místě je Di Resta, čtvrtý je Kovalainen. Na dráze je také Alonso, Vettel, Massa a Webber. Na trati se zatím neobjevili Hamilton, Button, Schumacher, Barrichello a Alguersuari.Do čela výsledkové listiny jde Sebastian Vettel s rychlým časem 1:28,014, také Massa je rychlý, ale nakonec nestačí ani na Buemiho a jeho čas – 1:29,765 ho řadí na třetí místo. Na trati jsou oba vozy McLaren a vše se znovu mění, Hamilton se dostává na druhé místo, kde ho vzápětí střídá Button.
Pastor Maldonado se dostal do štěrku, je to v tom samém místě co ráno boural Alguersuari. I přesto, že se komisaři snažili jeho vůz vytlačit z únikové zóny, mladému jezdci se nepodařilo dostat se zpět na trať. Venezuelana tak pronásleduje smůla, v ranním tréninku ho zradil motor a teď je nucen odstavit svůj vůz hned v počátku tréninku.
Zatímco se komisaři snaží odstranit Williams, Fernando Alonso zajíždí několik měřených kol, z nichž je to 1:30,286 tím nejrychlejším a řadí ho aktuálně na desáté místo. Do čela jde Lewis Hamilton s časem 1:27,719, na sedmé místo se posunul zlepšující se Alonso.
Pastor Maldonado objasňuje pro BBC své počínání v zatáčce číslo devět: „Uklouzlo mi to v zatáčce číslo devět, je to velmi prosté, je příliš kluzká. Trať se zlepšuje s každým kolem, postupem času si připadáte, že jste pokaždé na jiné trati.“
Lewis Hamilton se dokázal ještě zlepšit a posunul tak hranici času na hodnotu 1:26,618, druhý je Buemi (1:27,868) a třetí je Vettel s časem 1:28,014.
Momentalně všichni piloti používají směs pneumatik označenou žlutě tedy Soft, tvrdší směs bude použita až ve druhé časti tréninku poté, co bude trať více pogumována. Naštěstí by se tu neměl objevit problém s nedostatečným zahříváním pneumatik, protože současná teplota asfaltu se pohybuje okolo 39°C a teplota vzduchu je 30°C.
Po první půl hodině tréninku máme pořadí: Hamilton na čele s časem 1:26.618, Webber je druhý 1:27.557, třetí je Vettel s 1:27.717.
Michael Schumacher se vydal na trať a je tak zatím jediným pilotem, který ještě nezajel žádný měřený čas. Sergio Perez zkompletoval poslední kolo za 1:28,948 a zařadil se na deváté místo, z boxové zídky pozoruje jeho počínání třetí pilot Sauberu, Gutierrez. Mladý Mexičan spolu s Fabio Leimerem dostanou příležitost při testování mladíku po závodě v Abu Dhabí.
Schumacher se v dalších kolech nedokázal posunout výše, zatímco do vedení jde Vettel s časem 1:26,320 jen těsně následován Hamiltonem (1:26,618). Button je třetí (1:26,923), Massa čtvrtý, páté místo má Webber.
Fernando Alonso se pokouší znovu o zajetí rychlého kola, ale čas 1:27,232 ho řadí pouze na šesté místo a za konkurencí zatím zaostává. Další Španěl Jaime Alguersuari se v opraveném Toro Rosso vrátil na trať a zajel čas 1:28,552, což mu vyneslo devátou pozici. Další pokus Alonsa znamená krůček vpřed a čas 1:26,952 ho vynesl na pátou pozici právě za Felipeho Massu. Další zlepšení ze strany Alonsova Ferrari nepřichází, Španěl uvízl v přílišném provozu.
Červené vlajky přerušují trénink. Velká rána pro Jerome D'Ambrosia!
Belgický pilot chyboval v zatáčce číslo deset a následně ztratil kontrolu nad svým vozem. Jerome je již z velmi poškozeného vozu venku.
D'Ambrosiuv Virgin je odklízen, připomeňme si tak aktualní pořadí: Vettel je ve vedení, Massa je druhý, třetí místo patří Hamiltonovi, čtvrtý je Button, pátý Alonso, šestý Webber, sedmý Senna, osmý Buemi, devátý Petrov, desátý Kobayashi.
Trať je znovu volná do konce tréninku schází 33 minut.
Na trati je Schumacher, ale nedokáže se posunout pořadím výše, zatímco Alonso zajíždí vynikající čas 1:26,458 a jde na třetí místo. Také Massa se zlepšuje na 1:26,362 a je druhý. V dalším kole se Alonso zlepšuje v prvním i druhém sektoru, kde zajíždí absolutně nejrychlejší časy, celkově však čas 1:26,216 stačí na druhé místo.
Do čela jde Felipe Massa s časem 1:25,930, také druhé Ferrari pilotované Alonsem se zlepšuje a je třetí s časem 1:25,930.
Jedenáct minut zbývá do závěru dnešních tréninků, na trať se vydává Nico Rosberg, který jako první nasazuje tvrdší směs, německý pilot je aktuálně na devatenáctém místě. V menších problémech se ocitl Petrov, vše ale zvládl a může pokračovat v jízdě.
Massa i Vettel jedou na úrovni času 1:31,4, to značí, že jsme postoupili do fáze tréninku, kdy týmy zkouší jízdu v závodním režimu s plnou nádrží.
Druhý trénink byl ukončen šachovnicovým praporem, nejrychlejším pilotem se tak stal Felipe Massa na Ferrari.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.