Piloti F1 Jenson Button a Mark Webber vzdají během víkendové Velké ceny Indie hold britskému jezdci série IndyCar Danu Wheldonovi, jehož smrt odstartovala černý týden motoristického sportu. Zprávu přinesla ve čtvrtek agentura Reuters.
Wheldon, bývalý závodní kolega jezdce McLarenu Buttona a Webbera ze stáje Red Bull, se zabil 16. října při havárii v posledním závodě série IndyCar v Las Vegas. O následujícím víkendu nepřežil kolizi se dvěma svými kolegy během Velké ceny Malajsie MotoGP italský motocyklista Marco Simoncelli. Button prohlásil, že o víkendu navlékne na rukáv černou pásku a helmu si ozdobí Wheldonovými iniciály. Ke stejnému kroku se uchýlí také Australan Webber. "Po závodě v Koreji jsem Jensonovi poslal esemesku, že bych chtěl nějaké samolepky na helmu," řekl Webber. "Zeptal jsem se ho, jestli by se ke mně nepřidal a on ihned souhlasil. Budeme tedy mít na helmě malou vkusnou samolepku. Oba jsme Dana znali, tak je pro nás přirozené, že na něj budeme při příštím závodě vzpomínat," poukázal. Jednatřicetiletý Button závodil s Wheldonem na začátku své kariéry. "Je to strašná tragédie, mám na naše soupeření spoustu vzpomínek," uvedl. "Neviděl jsem ho už déle než rok a půl, žil ve Spojených státech... Ale když nám bylo devět, pamatuju si, jak měl Dan v britském šampionátu na motokáře velké číslo 1. Dan, já a Anthony Davidson jsme si mezi sebe rozdělovali výhry v závodech," vybavil si Button.
"Hrozně rád na to vzpomínám. Vždycky jsem Dana chtěl porazit, motivoval mě k tomu, abych se zlepšoval. Je to ohromná ztráta pro motoristický sport, ale ty vzpomínky mi už nikdo nevezme," dodal.
Dvojnásobný mistr světa F1 Sebastian Vettel ze stáje Red Bull se setkal se Simoncellim na začátku tohoto roku a když viděl v televizi jeho havárii, zatrnulo mu. "Nebyli jsme přátelé, ale znali jsme se. Letos jsme se krátce potkali a já si pořád nechci připustit, že už je po smrti," uvedl Němec. "My v F1 máme při havárii vyšší šanci přežít než jezdci MotoGP nebo IndyCar," poukázal. Také Španěl Fernando Alonso z Ferrari viděl Simoncelliho nehodu, ale prohlásil, že jezdci musejí počítat s tím, že na sebe berou určitá rizika. "Milujeme závodění, víme, že je to nebezpečné," nechal se slyšet Alonso, jehož tým v těchto chvílích přemýšlí o tom, jakou formou uctí Simoncelliho památku. "Když jedete 320 kilometrů v hodině, což vám některý okruh umožní, víte, že jakmile se něco stane s autem, čeká vás ošklivá havárie. Jenže zároveň se nemůžete rozklepat strachy, jediné, co cítíte, je, že se řítíte velkou rychlostí. Takže i když je tu riziko havárie, závodění milujete," dodal.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.