Závodní inženýr Andy Latham před Velkou cenou Indie hovoří o tom, jak rychle se Hamilton učí nové okruhy a jak přistupují k těmto výzvám.
Andy, jak se připravujete na okruh, na kterém jste ještě nebyli?Andy Latham: Nejprve vytváříme počítačový model okruhu, pak můžeme porovnávat výškové rozdíly, sklon zatáček a ideální stopu. S přibližnou úrovní přilnavosti pak zahajujeme simulace, abychom vypočítali rychlosti v každé zatáčce.
Na počítači se dá odvést prostřednictvím simulací spousta práce, získat přibližné úrovně aerodynamické konfigurace, brzdné energie, potřebného chlazení, zatížení pneumatik a převodových poměrů. Výsledkem je představa o nastavení, které daný okruh vyžaduje.
Kolik času k naučení se nové trati potřebují piloti?AL: Jejich schopnosti mě v tomto ohledu pokaždé nadchnou. Lewis je schopný se během několika kol naučit každou zatáčku: na který rychlostní stupeň ji projíždět, jaká rychlost je optimální pro průjezd jejím vrcholem. Než poprvé vyjede na simulátoru, již něco ví o rychlosti a doporučených převodových stupních, ale i bez toho na to dokáže přijít během jediného kola. Piloti jsou neuvěřitelně rychlí: během několika kol již projíždějí skoro všechny části tou správnou rychlostí.
Lewis Hamilton se svým závodním inženýrem Andym Lathamem (vlevo)(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Co si myslíš o Buddhově mezinárodním okruhu?AL: Jedná se i směsici - celkově hodně připomíná Jižní Koreu. První sektor se skládá z dlouhých rovinek a tvrdého brzdění do pomalých zatáček. Druhá polovina obsahuje po sobě jdoucí středně- až velmi rychlé zatáčky, všechny zřejmě na třetí, čtvrtý či pátý rychlostní stupeň. První polovina vyžaduje auto dobré na brzdy a nízký přítlak, zatímco ve druhé polovině je méně brzdění, ale více záleží na správném vyvážení vozu v rychlých pasážích.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.