Jak jsme vás již informovali, na americké půdě se připravuje druhý závod kromě texaského Austinu. Představitelé New Jersey dnes večer na tiskové konferenci potvrdili, že s Berniem Ecclestonem uzavřeli desetiletou smlouvu na pořádání závodů.
Ten bude znám jako Velká cena Ameriky a v New Jersey se pojede poprvé v červnu 2013. Okruh bude měřit 5,15 km a jeho vybudování dostal na starost známý architekt Hermann Tilke (o jeho přípravách jste se u nás mj. mohli dočíst již v březnu - viz odkaz).
Má obsahovat zajímavá převýšení a rozprostírat se podél řeky Hudson kolem přístavu Port Imperial v městských částech West New York a Weehawken, kde má sídlo společnost UBS sponzorující Formuli 1.
"New Jersey a Texas od sebe dělí téměř 3 200 km, nabízejí fanouškům zcela odlišné zážitky určené nejen ke zviditelnění toho sportu v této zemi, ale také ke zvýšení globální přitažlivosti a americké podpory těmto podnikům světové třídy.
Tyto dva regiony se stanou úžasně perspektivními místy pro světově nejpokročilejší formu závodění," komentuje v Austinu představitel texaského závodu Tavo Hellmund, jenž podporuje svého kolegu Lea Hinderyho, který má na starosti přípravy v New Jersey.
Mapka připravovaného okruhu v New Jersey (klikněte pro zobrazení detailního plánu)
Podepsání desetileté smlouvy avizoval Bernie Ecclestone již minulý týden. Příprav, výstavba ani poplatky FOM za možnost pořádat závody nebudou hrazeny z peněz daňových poplatníků, což je citlivým tématem v Austinu.
Promotérem závodu bude Howard Augustine Wheeler, který má bohaté zkušenosti z NASCAR. K velké ceně v New Jersey uvádí: "Jedná se o nejlepší projekt, který jsem viděl od doby mého působení v závodním byznysu."
Zvýrazněné převýšení trati, pojede se ve směru hodinových ručiček
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.