Jak jsme vás již informovali, na americké půdě se připravuje druhý závod kromě texaského Austinu. Představitelé New Jersey dnes večer na tiskové konferenci potvrdili, že s Berniem Ecclestonem uzavřeli desetiletou smlouvu na pořádání závodů.
Ten bude znám jako Velká cena Ameriky a v New Jersey se pojede poprvé v červnu 2013. Okruh bude měřit 5,15 km a jeho vybudování dostal na starost známý architekt Hermann Tilke (o jeho přípravách jste se u nás mj. mohli dočíst již v březnu - viz odkaz).
Má obsahovat zajímavá převýšení a rozprostírat se podél řeky Hudson kolem přístavu Port Imperial v městských částech West New York a Weehawken, kde má sídlo společnost UBS sponzorující Formuli 1.
"New Jersey a Texas od sebe dělí téměř 3 200 km, nabízejí fanouškům zcela odlišné zážitky určené nejen ke zviditelnění toho sportu v této zemi, ale také ke zvýšení globální přitažlivosti a americké podpory těmto podnikům světové třídy.
Tyto dva regiony se stanou úžasně perspektivními místy pro světově nejpokročilejší formu závodění," komentuje v Austinu představitel texaského závodu Tavo Hellmund, jenž podporuje svého kolegu Lea Hinderyho, který má na starosti přípravy v New Jersey.
Mapka připravovaného okruhu v New Jersey (klikněte pro zobrazení detailního plánu)
Podepsání desetileté smlouvy avizoval Bernie Ecclestone již minulý týden. Příprav, výstavba ani poplatky FOM za možnost pořádat závody nebudou hrazeny z peněz daňových poplatníků, což je citlivým tématem v Austinu.
Promotérem závodu bude Howard Augustine Wheeler, který má bohaté zkušenosti z NASCAR. K velké ceně v New Jersey uvádí: "Jedná se o nejlepší projekt, který jsem viděl od doby mého působení v závodním byznysu."
Zvýrazněné převýšení trati, pojede se ve směru hodinových ručiček
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.