Jaime Alguersuari získal v Koreji sedmé místo a Sébastien Buemi deváté. Co stálo za zrychlením Toro Rosso?
Alguersuari se přitom na počátku sezóny hodně trápil, čtyřikrát byl dokonce vyřazen v první části kvalifikace: "Stále se mám hodně co učit. Letos jsme v závodech měli velký potenciál, v kvalifikacích menší, což souvisí s pneumatikami."
"Nyní tyto problémy úspěšně řešíme, protože na voze hodně pracujeme a máme více přítlaku než v minulosti, takže je práce s vozem jednodušší. Mezi kvalifikací a závodem to však je stále obtížné. Vždycky říkávám: 'Když máte konkurenceschopnější auto, život se stává jednodušším - řízení a předjíždění - a nyní to můžeme předvést,'" pokračuje Španěl.
Co podle něj stálo za náhlým vzestupem formy v Koreji? "Auto bylo stejné jako v Suzuce, jen jsme více pochopili vylepšení, která jsme přivezli do Suzuky. V Suzuce jsme v tomto ohledu neodvedli dobrou práci."
Jaime Alguersuari na startovním roštu v Koreji (foto: Scuderia Toro Rosso)
"Byl jsem s tím proto pak spokojený, spokojený s pokrokem týmu. Skutečně jsme si ten výsledek zasloužili - obzvlášť mechanici, kteří tak tvrdě pracovali na tom, abychom z auta dostali maximum. Jsem tedy opravdu spokojený," uvádí Alguersuari.
Co je podle španělského pilota cílem týmu Toro Rosso pro zbytek sezóny? "Naše místo je v nejlepší desítce. Našim cílem do konce roku bude udržet se před Sauberem, bude-li to možné."
Tým v Suzuce krom nového předního křídla zkoušel nasadit výfuky po vzoru Red Bull protažené až k zadnímu kolu, docházel však k jejich praskání. V Koreji přivezl zesílenou verzi, po tréninkových jízdách však stále nebyli přesvědčeni, že by vydržela vzdálenost kvalifikace a závodu, proto se vrátili ke své původní "seříznuté" verzi.
Výfuk Toro Rosso STR6 - verze použitá během Velké ceny Koreje (foto: Scuderia Toro Rosso)
Nové řešení by navíc trochu negovalo výhodu, kterou jim poskytuje jejich unikátní dvojitá podlaha, resp. extrémně podseknuté bočnice, protože uzavírá oblast, kudy z pod nich proudí vzduch ven.
Isack Hadjar předvedl v Zandvoortu skvělý výkon a vybojoval čtvrté místo na startu. Pro francouzského mladíka je to zatím nejlepší kvalifikační výsledek v F1.
Red Bullu dochází trpělivost. Helmut Marko oznámil, že Yuki Tsunoda má čas do Grand Prix Mexika, aby prokázal, že si zaslouží místo v Red Bullu pro sezónu 2026 po boku Maxe Verstappena.
Oscar Piastri vybojoval překvapivě pole position na Velkou cenu Holandska, když překonal svého týmového kolegu Landa Norrise, jenž ovládl všechny páteční tréninky.
Isack Hadjar je na pokraji startovní penalizace poté, co FIA potvrdila nasazení jeho čtvrtého a posledního motoru bez trestu před FP3 na Dutch GP. Jakékoli další překročení limitu by znamenalo posun na startu a výrazný dopad na jeho víkend.
Brit Lando Norris ovládl všechny tréninky na Velkou cenu Nizozemska a završil tak hattrick nejrychlejších časů. V závěrečné přípravě před kvalifikací porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho o čtvrt sekundy, zatímco třetí místo obsadil George Russell s Mercedesem. McLaren tak potvrzuje roli silného hráče víkendu.
Flavio Briatore potvrdil, že Alpine vede vážná jednání s Valtterim Bottasem, aby využil jeho zkušenosti k posílení týmu. Zároveň zdůraznil, že zatím nejde o žádné oficiální rozhodnutí.
McLaren pokračoval v dominantním tempu i v druhém volném tréninku na Velkou cenu Nizozemska. Lando Norris potvrdil svou formu z úvodní části programu a ovládl také odpolední jízdu, čímž završil páteční tréninky v Zandvoortu na prvním místě.
Inženýr Ferrari Francesco Cigarini je přesvědčen, že potíže Lewise Hamiltona v týmu pramení z absence osobnosti podobné Niki Laudovi. Podle něj chybí zkušený prostředník, který by dokázal propojit jezdce s týmem a zlepšit vzájemnou komunikaci i spolupráci.
Lando Norris ovládl první trénink po letní přestávce s McLarenem na prvním a druhém místě. Debutant Mercedesu Andrea Kimi Antonelli vyjel mimo trať a způsobil červenou vlajku.
Lando Norris připustil, že rozhodnutí McLarenu o rozdělené strategii v Maďarsku nebylo „zcela harmonické jako tým“. Přesto zdůraznil, že on i jeho týmový kolega si rádi hrají se strategickými možnostmi individuálně a oceňují možnost přizpůsobit taktiku svému závodu.
Fernando Alonso vyzdvihuje schopnosti Alexe Paloua a věří, že by se dokázal rychle přizpůsobit Formuli 1.
Mercedes má George Russella i Andreu Kimi Antonelliho pod smlouvou pouze do konce roku 2025. V minulosti se sice spekulovalo o možném příchodu Maxe Verstappena, avšak tyto úvahy mezitím utichly.