Jaime Alguersuari získal v Koreji sedmé místo a Sébastien Buemi deváté. Co stálo za zrychlením Toro Rosso?
Alguersuari se přitom na počátku sezóny hodně trápil, čtyřikrát byl dokonce vyřazen v první části kvalifikace: "Stále se mám hodně co učit. Letos jsme v závodech měli velký potenciál, v kvalifikacích menší, což souvisí s pneumatikami."
"Nyní tyto problémy úspěšně řešíme, protože na voze hodně pracujeme a máme více přítlaku než v minulosti, takže je práce s vozem jednodušší. Mezi kvalifikací a závodem to však je stále obtížné. Vždycky říkávám: 'Když máte konkurenceschopnější auto, život se stává jednodušším - řízení a předjíždění - a nyní to můžeme předvést,'" pokračuje Španěl.
Co podle něj stálo za náhlým vzestupem formy v Koreji? "Auto bylo stejné jako v Suzuce, jen jsme více pochopili vylepšení, která jsme přivezli do Suzuky. V Suzuce jsme v tomto ohledu neodvedli dobrou práci."
Jaime Alguersuari na startovním roštu v Koreji (foto: Scuderia Toro Rosso)
"Byl jsem s tím proto pak spokojený, spokojený s pokrokem týmu. Skutečně jsme si ten výsledek zasloužili - obzvlášť mechanici, kteří tak tvrdě pracovali na tom, abychom z auta dostali maximum. Jsem tedy opravdu spokojený," uvádí Alguersuari.
Co je podle španělského pilota cílem týmu Toro Rosso pro zbytek sezóny? "Naše místo je v nejlepší desítce. Našim cílem do konce roku bude udržet se před Sauberem, bude-li to možné."
Tým v Suzuce krom nového předního křídla zkoušel nasadit výfuky po vzoru Red Bull protažené až k zadnímu kolu, docházel však k jejich praskání. V Koreji přivezl zesílenou verzi, po tréninkových jízdách však stále nebyli přesvědčeni, že by vydržela vzdálenost kvalifikace a závodu, proto se vrátili ke své původní "seříznuté" verzi.
Výfuk Toro Rosso STR6 - verze použitá během Velké ceny Koreje (foto: Scuderia Toro Rosso)
Nové řešení by navíc trochu negovalo výhodu, kterou jim poskytuje jejich unikátní dvojitá podlaha, resp. extrémně podseknuté bočnice, protože uzavírá oblast, kudy z pod nich proudí vzduch ven.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.