Jaime Alguersuari získal v Koreji sedmé místo a Sébastien Buemi deváté. Co stálo za zrychlením Toro Rosso?
Alguersuari se přitom na počátku sezóny hodně trápil, čtyřikrát byl dokonce vyřazen v první části kvalifikace: "Stále se mám hodně co učit. Letos jsme v závodech měli velký potenciál, v kvalifikacích menší, což souvisí s pneumatikami."
"Nyní tyto problémy úspěšně řešíme, protože na voze hodně pracujeme a máme více přítlaku než v minulosti, takže je práce s vozem jednodušší. Mezi kvalifikací a závodem to však je stále obtížné. Vždycky říkávám: 'Když máte konkurenceschopnější auto, život se stává jednodušším - řízení a předjíždění - a nyní to můžeme předvést,'" pokračuje Španěl.
Co podle něj stálo za náhlým vzestupem formy v Koreji? "Auto bylo stejné jako v Suzuce, jen jsme více pochopili vylepšení, která jsme přivezli do Suzuky. V Suzuce jsme v tomto ohledu neodvedli dobrou práci."
Jaime Alguersuari na startovním roštu v Koreji (foto: Scuderia Toro Rosso)
"Byl jsem s tím proto pak spokojený, spokojený s pokrokem týmu. Skutečně jsme si ten výsledek zasloužili - obzvlášť mechanici, kteří tak tvrdě pracovali na tom, abychom z auta dostali maximum. Jsem tedy opravdu spokojený," uvádí Alguersuari.
Co je podle španělského pilota cílem týmu Toro Rosso pro zbytek sezóny? "Naše místo je v nejlepší desítce. Našim cílem do konce roku bude udržet se před Sauberem, bude-li to možné."
Tým v Suzuce krom nového předního křídla zkoušel nasadit výfuky po vzoru Red Bull protažené až k zadnímu kolu, docházel však k jejich praskání. V Koreji přivezl zesílenou verzi, po tréninkových jízdách však stále nebyli přesvědčeni, že by vydržela vzdálenost kvalifikace a závodu, proto se vrátili ke své původní "seříznuté" verzi.
Výfuk Toro Rosso STR6 - verze použitá během Velké ceny Koreje (foto: Scuderia Toro Rosso)
Nové řešení by navíc trochu negovalo výhodu, kterou jim poskytuje jejich unikátní dvojitá podlaha, resp. extrémně podseknuté bočnice, protože uzavírá oblast, kudy z pod nich proudí vzduch ven.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.