Technický šéf Renautlu, James Allison, mluví v týmovém interview o tom, proč bude zábava závodit v Indii a proč má obavy z Abú Zabí.
I když tomu výsledky z Koreje neodpovídají, tak byla Vaše rychlost docela dobrá - je to tedy důvod k optimismu?Rychlost v Koreji byla dobrá. Z části za to vděčíme specifické charakteristice trati. V Koreji měla většina soupeřů v závodě problém se spodkem auta. Nás to ovlivnilo mnohem méně. Auto jsme ale dále modifikovali a zlepšili a doufáme, že ve zbývajících závodech budeme moci předvést dobré představení.
Jak moc simulací nové trati máte? Co musí být připraveno dopředu a co se nechá až na místo samotné?Je zde hodně věcí, které mohou být simulovány ještě před startem na nové trati. Nějaké základní simulace setupu nám mohou v určitých oblastech ukázat jasný směr, například určité základní věci, jaké zadní křídlo se bude hodit, jaké použít pružiny, s jakou jet výškou, ale i jak bude vypadat spotřeba paliva.
Dále také můžeme zjistit, co budeme potřebovat pro chlazení auta, jak moc efektvní bude DRS atd. I když toho v přípravě uděláte opravdu hodně, tak pořád zůstavájí určité věci, na které bude moci tým reagovat až přímo na místě, jako jsou například velikost gripu asfaltu, vliv nerovností na trati na optimální nastavení tlumičů, nahuštění pneumatik atd. Dám vám jeden příklad, 3% změna v přilnavosti asfaltu bude znamenat změnu časů na jedno kolo v hodnotě 1 sec.
Jsou zde nějaké základní podobnosti s tratěmi, které jsme mohli vidět již dříve v kalendáři?Tato trať má určité konvenční vlastnosti, jsou zde přiměřeně obtížné zatáčky a rozumně dlouhé rovinky. Co se způsobu týče, tak jsou všechny tratě relativně podobné, s podobnými rovinkami i zatáčkami. Opravdový charakter trati se ukáže až tam začnete závodit. Tato trať vypadá, že by mohla jezdcům poskytovat určitou výzvu a jsem si jistý, že bude velice oblíbená.
Jak by mohly poslední tři závody sedět autu?
Máme trochu starosti s Abú Zabím, protože ta trať má určité vlastnosti tří tratí, kde se nám letos nedařilo. I tak dá tým do Abú Zabí i dalších dvou závodů letošní sezony vše, abychom získali maximální výkon z našeho R31.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.