FIA týmům Formule 1 sdělila, že na příští rok chystá dále zpřísnit pravidla týkající se mapování motorů, aby jim zabránila využívat výfukové plyny pro tvorbu přítlaku.
I když týmy již mají nová pravidla, v nichž je přesně definováno nové umístění výfuků, které již nebudou moci být u podlahy, rostou obavy o to, že některým týmům se přesto podařilo v současném znění objevit díry. O upozornění šéfa Mercedesu GP Rosse Brawna na tento problém jsme psali na začátku týdne zde.
Mark Gillan z Williamsu k tomu minulý víkend v Koreji uvedl: "Myslím, že u žádných pravidel ještě nebyl rok, kdy by neexistoval potenciál pro nějakou díru. Je tou zábavnou součástí vývoje. Podle mě pravidla bez nich nikdy neexistovala. Je naší prací designérů a aerodynamiků hledat oblasti, v nichž jsou pravidla potenciálně vágní, a ty pak využít."
FIA se nyní dle Autosportu snaží učinit foukání při nesešlápnutém plynovém pedálu přítrž, proto tento týden obeslala týmy s technickou směrnicí, v níž informuje o dalších připravovaných omezeních týkajících se mapování motorů.
Výfuk Lotusu T128 (foto: Renault Sport F1)
Aby zamezila foukání, jež extrémní mapování umožňuje, připravuje novou verzi softwaru pro standardní řídící jednotku (SECU), která bude určitým způsobem mapování omezovat. K tomuto kroku ji vedou vzrůstající obavy z možného zneužití mapování, které se přes podrobně definované vyústění výfuků objevují.
Přestože je FIA určité týmy, které se proti tomu ohradily, nepotěšila, většina tento krok vítá, protože efektivně odstraňuje šedou oblast při vývoji monopostů.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.