FIA týmům Formule 1 sdělila, že na příští rok chystá dále zpřísnit pravidla týkající se mapování motorů, aby jim zabránila využívat výfukové plyny pro tvorbu přítlaku.
I když týmy již mají nová pravidla, v nichž je přesně definováno nové umístění výfuků, které již nebudou moci být u podlahy, rostou obavy o to, že některým týmům se přesto podařilo v současném znění objevit díry. O upozornění šéfa Mercedesu GP Rosse Brawna na tento problém jsme psali na začátku týdne zde.
Mark Gillan z Williamsu k tomu minulý víkend v Koreji uvedl: "Myslím, že u žádných pravidel ještě nebyl rok, kdy by neexistoval potenciál pro nějakou díru. Je tou zábavnou součástí vývoje. Podle mě pravidla bez nich nikdy neexistovala. Je naší prací designérů a aerodynamiků hledat oblasti, v nichž jsou pravidla potenciálně vágní, a ty pak využít."
FIA se nyní dle Autosportu snaží učinit foukání při nesešlápnutém plynovém pedálu přítrž, proto tento týden obeslala týmy s technickou směrnicí, v níž informuje o dalších připravovaných omezeních týkajících se mapování motorů.
Výfuk Lotusu T128 (foto: Renault Sport F1)
Aby zamezila foukání, jež extrémní mapování umožňuje, připravuje novou verzi softwaru pro standardní řídící jednotku (SECU), která bude určitým způsobem mapování omezovat. K tomuto kroku ji vedou vzrůstající obavy z možného zneužití mapování, které se přes podrobně definované vyústění výfuků objevují.
Přestože je FIA určité týmy, které se proti tomu ohradily, nepotěšila, většina tento krok vítá, protože efektivně odstraňuje šedou oblast při vývoji monopostů.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.