Podle Rubense Barrichella je pro budoucí auto klíčové, aby Williams pochopil, proč letošní FW33 nepodávalo takové výkony, jaké se čekaly, a popisuje, co vše je třeba v Grove zlepšit.
"Auto se jako špatné již zrodilo a to nelze zvrátit. Dá se vylepšovat, ale nejdůležitější věcí není zlepšit toto auto - nejdůležitější je pochopit, kde se udělala chyba, aby to příští bylo lepší. Jinak to s jeho počátkem bude stejné. Musíme se na to podívat," popisuje Barrichello pro Autosport.
"Ten problém má dvě nebo tři příčiny, kvůli tomu té situaci nerozumíme. S jiným motorem a odlišnou osobou zodpovědnou za jeho stavbu bude mít auto jiné vlastnosti. Pokud ale plně vyřeší letošní problémy, stoupnou šance na postavení podstatně lepšího auta příští rok," pokračuje.
Je největším problémem letošního monopostu FW33 nestabilita přítlaku? "Je to horší. Máme problémy s kvalitou dílů, protože jeden den je auto OK, a druhý den se auto se stejným křídlem chová jinak. Musíme se proto zaměřit i na tuto oblast."
Veterán Barrichello s vozem není spokojený, závodní sedačku si však chce za každou cenu udržet(foto: AT&T Williams)
Na rozdíl od monopostu si pochvaluje si hlavního provozního inženýra Marka Gillana, který nahrazuje Sama Michaela: "Mark má na starosti to, aby v továrně řešili to, o čem mluvíme. F1 je tak náročným byznysem."
"Můžete říct, že jsem měl dobré auto, ale jsem v Japonsku a než se to dostane do Anglie, tak to zní jako: 'Rubens říkal něco jako že má dobré auto,' jenže ta věta může být delší či kratší. Nikdy není přesná. A to je věc, která se těžko řeší. Takže Mark je úplně novým klukem, který bude vlastně vysvětlovat v továrně problémy Jasonovi [Somervillovi] a Mikovi [Coughlanovi], což je dobře," dodává Barrichello.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.
Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.