Podle Rubense Barrichella je pro budoucí auto klíčové, aby Williams pochopil, proč letošní FW33 nepodávalo takové výkony, jaké se čekaly, a popisuje, co vše je třeba v Grove zlepšit.
"Auto se jako špatné již zrodilo a to nelze zvrátit. Dá se vylepšovat, ale nejdůležitější věcí není zlepšit toto auto - nejdůležitější je pochopit, kde se udělala chyba, aby to příští bylo lepší. Jinak to s jeho počátkem bude stejné. Musíme se na to podívat," popisuje Barrichello pro Autosport.
"Ten problém má dvě nebo tři příčiny, kvůli tomu té situaci nerozumíme. S jiným motorem a odlišnou osobou zodpovědnou za jeho stavbu bude mít auto jiné vlastnosti. Pokud ale plně vyřeší letošní problémy, stoupnou šance na postavení podstatně lepšího auta příští rok," pokračuje.
Je největším problémem letošního monopostu FW33 nestabilita přítlaku? "Je to horší. Máme problémy s kvalitou dílů, protože jeden den je auto OK, a druhý den se auto se stejným křídlem chová jinak. Musíme se proto zaměřit i na tuto oblast."
Veterán Barrichello s vozem není spokojený, závodní sedačku si však chce za každou cenu udržet(foto: AT&T Williams)
Na rozdíl od monopostu si pochvaluje si hlavního provozního inženýra Marka Gillana, který nahrazuje Sama Michaela: "Mark má na starosti to, aby v továrně řešili to, o čem mluvíme. F1 je tak náročným byznysem."
"Můžete říct, že jsem měl dobré auto, ale jsem v Japonsku a než se to dostane do Anglie, tak to zní jako: 'Rubens říkal něco jako že má dobré auto,' jenže ta věta může být delší či kratší. Nikdy není přesná. A to je věc, která se těžko řeší. Takže Mark je úplně novým klukem, který bude vlastně vysvětlovat v továrně problémy Jasonovi [Somervillovi] a Mikovi [Coughlanovi], což je dobře," dodává Barrichello.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.