Podle Rubense Barrichella je pro budoucí auto klíčové, aby Williams pochopil, proč letošní FW33 nepodávalo takové výkony, jaké se čekaly, a popisuje, co vše je třeba v Grove zlepšit.
"Auto se jako špatné již zrodilo a to nelze zvrátit. Dá se vylepšovat, ale nejdůležitější věcí není zlepšit toto auto - nejdůležitější je pochopit, kde se udělala chyba, aby to příští bylo lepší. Jinak to s jeho počátkem bude stejné. Musíme se na to podívat," popisuje Barrichello pro Autosport.
"Ten problém má dvě nebo tři příčiny, kvůli tomu té situaci nerozumíme. S jiným motorem a odlišnou osobou zodpovědnou za jeho stavbu bude mít auto jiné vlastnosti. Pokud ale plně vyřeší letošní problémy, stoupnou šance na postavení podstatně lepšího auta příští rok," pokračuje.
Je největším problémem letošního monopostu FW33 nestabilita přítlaku? "Je to horší. Máme problémy s kvalitou dílů, protože jeden den je auto OK, a druhý den se auto se stejným křídlem chová jinak. Musíme se proto zaměřit i na tuto oblast."
Veterán Barrichello s vozem není spokojený, závodní sedačku si však chce za každou cenu udržet(foto: AT&T Williams)
Na rozdíl od monopostu si pochvaluje si hlavního provozního inženýra Marka Gillana, který nahrazuje Sama Michaela: "Mark má na starosti to, aby v továrně řešili to, o čem mluvíme. F1 je tak náročným byznysem."
"Můžete říct, že jsem měl dobré auto, ale jsem v Japonsku a než se to dostane do Anglie, tak to zní jako: 'Rubens říkal něco jako že má dobré auto,' jenže ta věta může být delší či kratší. Nikdy není přesná. A to je věc, která se těžko řeší. Takže Mark je úplně novým klukem, který bude vlastně vysvětlovat v továrně problémy Jasonovi [Somervillovi] a Mikovi [Coughlanovi], což je dobře," dodává Barrichello.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.