Podle Rubense Barrichella je pro budoucí auto klíčové, aby Williams pochopil, proč letošní FW33 nepodávalo takové výkony, jaké se čekaly, a popisuje, co vše je třeba v Grove zlepšit.
"Auto se jako špatné již zrodilo a to nelze zvrátit. Dá se vylepšovat, ale nejdůležitější věcí není zlepšit toto auto - nejdůležitější je pochopit, kde se udělala chyba, aby to příští bylo lepší. Jinak to s jeho počátkem bude stejné. Musíme se na to podívat," popisuje Barrichello pro Autosport.
"Ten problém má dvě nebo tři příčiny, kvůli tomu té situaci nerozumíme. S jiným motorem a odlišnou osobou zodpovědnou za jeho stavbu bude mít auto jiné vlastnosti. Pokud ale plně vyřeší letošní problémy, stoupnou šance na postavení podstatně lepšího auta příští rok," pokračuje.
Je největším problémem letošního monopostu FW33 nestabilita přítlaku? "Je to horší. Máme problémy s kvalitou dílů, protože jeden den je auto OK, a druhý den se auto se stejným křídlem chová jinak. Musíme se proto zaměřit i na tuto oblast."
Veterán Barrichello s vozem není spokojený, závodní sedačku si však chce za každou cenu udržet(foto: AT&T Williams)
Na rozdíl od monopostu si pochvaluje si hlavního provozního inženýra Marka Gillana, který nahrazuje Sama Michaela: "Mark má na starosti to, aby v továrně řešili to, o čem mluvíme. F1 je tak náročným byznysem."
"Můžete říct, že jsem měl dobré auto, ale jsem v Japonsku a než se to dostane do Anglie, tak to zní jako: 'Rubens říkal něco jako že má dobré auto,' jenže ta věta může být delší či kratší. Nikdy není přesná. A to je věc, která se těžko řeší. Takže Mark je úplně novým klukem, který bude vlastně vysvětlovat v továrně problémy Jasonovi [Somervillovi] a Mikovi [Coughlanovi], což je dobře," dodává Barrichello.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.
Oscar Piastri po dramatickém závodě v Zandvoortu zůstává nohama na zemi, přestože vede šampionát o 34 bodů. Australský jezdec upozorňuje, že sezóna je ještě dlouhá a jakékoli podcenění soupeřů by ho mohlo stát body i vítězství.
Charles Leclerc v Zandvoortu nedokončil závod kvůli kolizi s Kimim Antonellim. Pro Ferrari to byla další bolestná ztráta bodů a pro Leclerca frustrující vyústění víkendu, který začal slibně.
Lando Norris zažil velkou ránu, když musel v Zandvoortu odstoupit z Velké ceny Holandska. Přesto zůstává optimistický ohledně svých šancí na zisk titulu v letošní sezóně.
Pro Lewise Hamiltona se Velká cena Nizozemska změnila v noční můru, když narazil do zdi a musel závod předčasně ukončit. Incident znamenal další ztrátu bodů pro Ferrari.
Oscar Piastri měl v Zandvoortu navrch nad Landem Norrisem, ale vítězství si musel vybojovat při dvou restartech za Safety Carem. Jeho triumf stvrdil až šokující motorový výpadek týmového kolegy. Překvapením závodu se stal Isack Hadjar
Lewis Hamilton přiznal, že závěr před letní přestávkou byl pro něj noční můrou, ale kvalifikace na Zandvoortu mu vrátila optimismus.
Oliver Bearman z týmu Haas dokázal proměnit problémy v kvalifikaci na Velké ceně Nizozemska ve svůj prospěch. Britský nováček vyměnil novou motorovou jednotku od Ferrari, což mu dává větší volnost v nadcházejících závodech, ale bude startovat z pit lane.
Kimi Antonelli ukončil páteční trénink v Zandvoortu předčasně, když zaparkoval svůj Mercedes v kačírku. Pro nováčka to znamenalo ztrátu cenných kol a dat na náročné trati u Severního moře.
Isack Hadjar předvedl v Zandvoortu skvělý výkon a vybojoval čtvrté místo na startu. Pro francouzského mladíka je to zatím nejlepší kvalifikační výsledek v F1.
Red Bullu dochází trpělivost. Helmut Marko oznámil, že Yuki Tsunoda má čas do Grand Prix Mexika, aby prokázal, že si zaslouží místo v Red Bullu pro sezónu 2026 po boku Maxe Verstappena.
Oscar Piastri vybojoval překvapivě pole position na Velkou cenu Holandska, když překonal svého týmového kolegu Landa Norrise, jenž ovládl všechny páteční tréninky.