Organizátoři Velké ceny Koreje žádají Bernieho Ecclestona o pomoc: pro udržení závodu ve své zemi potřebují výhodnější finanční podmínky.
Promotér závodu v Jeongamu Won-Hwa Park přiznal, že okruh čelí finančním problémům kvůli velkému poplatku Ecclestonovi, který byl sjednán před tím, než nastoupil na současné místo.
Podle korejských médií letošní závod stál 52 milionů liber (téměř 1,5 miliardy Kč), což zahrnuje poplatek Berniemu za pořádání závodu a televizní práva ve výši 35 milionů liber (1 miliardy Kč). Současná smlouvu s FOM vyprší v roce 2016 a pamatuje na 10% zvýšení tohoto poplatku v následujícím období.
Příjmy z prodeje vstupenek dosáhly 16 mil. liber (455 mil. Kč), podnik tedy prodělává obrovskou ztrátu, kterou by měla pomoci zacelit domácí vláda. Objevují se proto spekulace, že Velká cena Koreje by mohla vypadnout z kalendáře F1.
"Chceme tomuto regionu pomoci k rozvoji tím, že udržíme tento podnik, abychom posílili místní ekonomiku a image, který by měl změnit naše farmářské pozadí," vysvětluje Park pro Autosport.
Na dotaz, co se bude dít, pokud Ecclestone nesleví ze svých finančních požadavků, odpověděl: "Na tuto odpověď je pro mě příliš brzy. Perfektně zná současnou situaci a já doufám, že bude více spolupracovat."
Fernando Alonso míří do boxů během tréninku v Koreji(foto: Scuderia Ferrari)
"Mým hlavním cílem je co největší snížení nákladů. To je základním problémem. Někteří místní lidé jsou kvůli obrovské finanční ztrátě při pořádání závodu a jeho organizaci proti němu. Tito lidé, kteří mají farmářské pozadí, jsou obvykle chudí a chtějí, aby peníze byly vyčleňovány na jiný účely, než pro tuto, zatím nepopulární, událost.
Zároveň musím zvyšovat povědomí o motosportu, aby lidé a občané rozuměli tomu, co děláme. To by bylo nepřímou cestou, jak přesvědčit národní vládu. Závodění zde není tak známé, jako v jiných rozvinutých zemích," dodává Park
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.
Lewis Hamilton plánuje po náročné sezoně F1 2025 během zimní přestávky úplně vypnout a odpočinout si od závodění i mediálních povinností.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.