Organizátoři Velké ceny Koreje žádají Bernieho Ecclestona o pomoc: pro udržení závodu ve své zemi potřebují výhodnější finanční podmínky.
Promotér závodu v Jeongamu Won-Hwa Park přiznal, že okruh čelí finančním problémům kvůli velkému poplatku Ecclestonovi, který byl sjednán před tím, než nastoupil na současné místo.
Podle korejských médií letošní závod stál 52 milionů liber (téměř 1,5 miliardy Kč), což zahrnuje poplatek Berniemu za pořádání závodu a televizní práva ve výši 35 milionů liber (1 miliardy Kč). Současná smlouvu s FOM vyprší v roce 2016 a pamatuje na 10% zvýšení tohoto poplatku v následujícím období.
Příjmy z prodeje vstupenek dosáhly 16 mil. liber (455 mil. Kč), podnik tedy prodělává obrovskou ztrátu, kterou by měla pomoci zacelit domácí vláda. Objevují se proto spekulace, že Velká cena Koreje by mohla vypadnout z kalendáře F1.
"Chceme tomuto regionu pomoci k rozvoji tím, že udržíme tento podnik, abychom posílili místní ekonomiku a image, který by měl změnit naše farmářské pozadí," vysvětluje Park pro Autosport.
Na dotaz, co se bude dít, pokud Ecclestone nesleví ze svých finančních požadavků, odpověděl: "Na tuto odpověď je pro mě příliš brzy. Perfektně zná současnou situaci a já doufám, že bude více spolupracovat."
Fernando Alonso míří do boxů během tréninku v Koreji(foto: Scuderia Ferrari)
"Mým hlavním cílem je co největší snížení nákladů. To je základním problémem. Někteří místní lidé jsou kvůli obrovské finanční ztrátě při pořádání závodu a jeho organizaci proti němu. Tito lidé, kteří mají farmářské pozadí, jsou obvykle chudí a chtějí, aby peníze byly vyčleňovány na jiný účely, než pro tuto, zatím nepopulární, událost.
Zároveň musím zvyšovat povědomí o motosportu, aby lidé a občané rozuměli tomu, co děláme. To by bylo nepřímou cestou, jak přesvědčit národní vládu. Závodění zde není tak známé, jako v jiných rozvinutých zemích," dodává Park
McLaren oznámil, že tým ponese od následující sezony název McLaren Mastercard F1 Team, čímž Mastercard posiluje své partnerství a angažovanost v týmu. Nové partnerství přináší nejen finanční podporu, ale i příležitosti pro technologické inovace a fanouškovské projekty.
Sergio Pérez po bolestném konci v Red Bullu našel novou motivaci a v roce 2026 se vrátí do Formule 1 jako jezdec nováčka Cadillac. Zkušený Mexičan tak dostane šanci na restart kariéry i podíl na budování ambiciózního projektu od základů.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.