Organizátoři Velké ceny Koreje žádají Bernieho Ecclestona o pomoc: pro udržení závodu ve své zemi potřebují výhodnější finanční podmínky.
Promotér závodu v Jeongamu Won-Hwa Park přiznal, že okruh čelí finančním problémům kvůli velkému poplatku Ecclestonovi, který byl sjednán před tím, než nastoupil na současné místo.
Podle korejských médií letošní závod stál 52 milionů liber (téměř 1,5 miliardy Kč), což zahrnuje poplatek Berniemu za pořádání závodu a televizní práva ve výši 35 milionů liber (1 miliardy Kč). Současná smlouvu s FOM vyprší v roce 2016 a pamatuje na 10% zvýšení tohoto poplatku v následujícím období.
Příjmy z prodeje vstupenek dosáhly 16 mil. liber (455 mil. Kč), podnik tedy prodělává obrovskou ztrátu, kterou by měla pomoci zacelit domácí vláda. Objevují se proto spekulace, že Velká cena Koreje by mohla vypadnout z kalendáře F1.
"Chceme tomuto regionu pomoci k rozvoji tím, že udržíme tento podnik, abychom posílili místní ekonomiku a image, který by měl změnit naše farmářské pozadí," vysvětluje Park pro Autosport.
Na dotaz, co se bude dít, pokud Ecclestone nesleví ze svých finančních požadavků, odpověděl: "Na tuto odpověď je pro mě příliš brzy. Perfektně zná současnou situaci a já doufám, že bude více spolupracovat."
Fernando Alonso míří do boxů během tréninku v Koreji(foto: Scuderia Ferrari)
"Mým hlavním cílem je co největší snížení nákladů. To je základním problémem. Někteří místní lidé jsou kvůli obrovské finanční ztrátě při pořádání závodu a jeho organizaci proti němu. Tito lidé, kteří mají farmářské pozadí, jsou obvykle chudí a chtějí, aby peníze byly vyčleňovány na jiný účely, než pro tuto, zatím nepopulární, událost.
Zároveň musím zvyšovat povědomí o motosportu, aby lidé a občané rozuměli tomu, co děláme. To by bylo nepřímou cestou, jak přesvědčit národní vládu. Závodění zde není tak známé, jako v jiných rozvinutých zemích," dodává Park
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.