Prezident FOTA Martin Whitmarsh, který je současně šéfem stáje McLaren, reagoval na včerejší vyjádření Stefana Domenicaliho a Christiana Hornera. Říká, že Asociace týmů F1 (FOTA) je nyní v rukou týmů.
Stefano Domenicali a Christian Horner tvrdí, že pokud nedojde k obnovení Dohody o omezení zdrojů (RRA), FOTA jako taková ztratí veškerý smysl a může se rozpadnout (psali jsme zde).
Martin Whitmarsh, šéf stáje McLaren a současně ředitel FOTA všem vzkazuje: "FOTA je nyní v rukou týmů." O její budoucnost se ale nebojí.
"Ne, nebojím se, že by FOTA mohla skončit," řekl Autosportu Whitmarsh, který je už dva roky prezidentem této asociace. Ta má za úkol prosazovat zájmy týmů účastnících se Mistrovství světa F1.
Dále však záležitost nechce příliš komentovat: "Myslím, že jsem nikdy příliš nemluvil o detailech jednání FOTA. Setkání FOTA mají soukromý charakter a myslím, že by nebylo dobré prozrazovat detaily našich jednání.
Nejsme nástrojem PR. Naším cílem je prosazovat pokrok. FOTA zatím může být velmi hrdá na to, co dokázala. Může však dosáhnout jen toho, čeho chtějí dosáhnout její členové. Stále toho máme dost na práci a v tomto sportu hrajeme svou roli."
Některé menší týmy žijí hlavně díky FOTA. Whitmarsh si to velmi dobře uvědomuje
A jak Whitmarsh reaguje na tvrzení, že šéf Red Bullu, Christian Horner, nevěnuje příliš času přemýšlením o FOTA? "No, pravděpodobně ne. Myslím, že nikdo z nás se tím moc nezabývá. Chceme závodit. Zároveň tu však máme hodně důležitých záležitostí. Například máme hodně ohrožených týmů. Z historického hlediska se velké týmy nikdy moc nezajímaly o osud těch menších.
To si ale nemůžeme dovolit, nesmíme přicházet o malé týmy. Máme povinnost pomáhat jim přežít. Řeknu to otevřeně, některé týmy by zde dnes bez FOTA vůbec nebyly. To, že tu stále jsou, je samo o sobě dost pozitivní.
Já sám jsem nikdy nedosáhl všeho, čeho jsem dosáhnout chtěl. Auto mé stáje není vždy na vrcholu, nemám tolik peněz, kolik bych chtěl mít, ale to je život. Na to, čeho jsem dosáhl, jsem dost hrdý. A pokud budou všechny týmy chtít a budou spolupracovat, může FOTA dosáhnout ještě větších cílů."
Osud menších týmů nesmí být těm větším, jako je Ferrari, lhostejný. F1 takové týmy potřebuje!
"Není to jednoduché. Tato asociace je založena na tom, že všichni táhnou za jeden provaz. Nezapomínejte, že tento sport zahrnuje paranoiu, ego, boj mezi konkurencí, ale zatím jsme dosáhli hodně úspěchů.
Hodně myšlenek vzešlo z naší hlavy - s konceptem DRS například přišla FOTA. Ale toho nikdy není dost. F1 toho moc nedělá pro fanoušky. FOTA se to ale snaží změnit.
V současnosti jsou tu lidé, kteří o FOTA nemají zájem. Některé týmy nejspíš nevyjímaje. Pokud tedy dospějeme k závěru, že už FOTA dál nepotřebujeme, prostě to zabalíme a půjdeme dělat něco jiného!
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.