KOREA - 3. TRÉNINK; Button - Hamilton, dvojice pilotů ze stáje McLaren kralovala i ve třetím tréninku před nedělní velkou cenou. Staronový mistr světa Sebastian Vettel zajel až devátý čas.
Bruno Senna je prvním pilotem, který se dnešního den vydal na trať pokořit časovou hranici. Jeho přikladu následovalo dalších čtrnáct pilotů, nakonec máme na trati všech 24 vozů, zda se některý z nich rozhodne o zajetí prvního měřeného času, prozradí až následující minuty.
Alonso se vrací do boxů. Mechanici na jeho přední křídlo aplikují vizualizační olej, budou tak sledovat proudění vzduchu v této oblasti. K prvnímu měřenému kolu se rozhodla trojice pilotů: Vettel, Webber a Rosberg.
Trať je suchá a nad korejským okruhem vykukuje bledé slunce, teplota vzduchu je 22°C a teplota asfaltu vykazuje 28°C.
Nico Rosberg je tím prvním ve výsledkové listině a k jeho jménu se zapisuje čas – 1:41,389. Hned za jeho zády se cílem řítí smečka Webber, Vettel a Schumacher. Do čela jde prvně jmenovaný, který překonává Rosbergův čas o pět desetin, ale Schumacher je o další dvě desetiny rychlejší. Přetahovaná pokračuje i v následujícím kole, nakonec se na první příčku dostal Webber – 1:40,2 min.
Oba vozy Mercedes zamířily do boxu, na trati zůstávají krom obou Red Bullů, i Bruno Senna a dalších devět pilotů.
Čerstvý mistr světa Sebastian Vettel jako první pokořil hodnotu 1:40 (1:39,799) a jde tak do vedení. Senna dokončuje nejrychlejší kolo, ale stačí to pouze na páté místo. McLaren vysílá do boje Hamiltona, aby zahájil své první měřené kolo, mezitím se Pérez dostal na pátou příčku před Sennův Renault. Hamilton má ztrátu pouhých 31 tisícin na Vettela.
Výlet mimo trať absolvoval Jarno Trulli i Bruno Senna, který se lehce dotkl zdi a poškodil si tak přední křídlo. Podobný incident měl Brazilec i v Suzuce, dnes to však pro něj nemá tak velké následky.
Hamilton na trati doslova létá a svým dalším časem – 1:38,210 – poráží Vettela o 1,2 sekundy. McLaren potvrzuje svou rychlost i druhým vozem, Button se dostává před Vettela a je tak druhý.
Rosberg je první pilotem, který si nechal nazout super měkkou směs, první kolo ho vyneslo na třetí příčku. Felipe Massa ztrácí čistou sekundu na Hamiltona a je tak druhý. Také druhý Mercedes, pilotovaný Schumacherem je na měkkých pneumatikách.
Pořadí po 22 minutách třetího tréninku je: Hamilton, Massa, Button, Schumacher, Alonso, Rosberg, Vettel, Petrov, Webber a Kobajaši.
Také u Toro Rosso jdou ve šlépějích Mercedesu a do boje vyráží na měkké sadě gum. Klíčovým momentem bude zjišťování životnosti právě měkčí sady pneumatik, prognóza pro závod zatím vychází na pět zastávek u mechaniků.
Hamilton vylepšuje svůj čas o jednu desetinu, přičemž má na svém voze tvrdší sadu pneumatik, zatímco Alonso se stejnou sadou zajíždí třetí čas se ztrátou 6 desetin na britského závodníka. Button se zlepšuje a o patnáct tisícin vylepšuje Hamiltonův čas. Také Felipe Massa se zlepšuje, na posun pořadím to však nestačí a zůstává tak čtvrtý.
Hamilton zajíždí rekordní mezičasy ve všech třech sekcích okruhu, to ho vynáší na první místo – 1:37,595 – o čtyři desetiny rychleji než Button.
Schází 14 minut do konce tréninku a pořadí je následující: Hamilton, Button, Alonso, Massa, Schumacher, Sutil, Rosberg, Vettel, Petrov, Di Resta, Alguersuari, Buemi, Webber, Senna, Pérez, Kobajaši, Barrichello, Maldonado, Kovalainen, Trulli, Glock, Liuzzi, d´Ambrosio.
Na trati se objevuje Ricciardo, což znamená, že mechanici HRT vyřešili problém na jeho voze a mladý Australan se může pokusit zajet měřené kolo. Michael Schumacher je dlouhý ve čtvrté zatáčce, ale z boxů dostává zprávu, že jeho pneumatiky stále drží, Mercedes tak zkouší životnost měkké sady, Schumacher na ní odjel deset kol.
Závěrečná fáze tréninku je ve znamení honby za nejlepším časem, zlepšují se téměř všichni – Button je druhý Alonso zůstává třetí.
V samotném závěru se Button přehoupl přes Hamiltona a potvrdil tak stoupající výkonnost vozů McLaren. Vettel uvízl za jedním z vozů Toro Rosso a nedokázal se tak v pořadí posunout výše a zůstává tak na devátém místě. Podobná situace jako Vettela, potkala i Hamiltona, který zůstal za pomalejším Schumacherem.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.