KOREA - 3. TRÉNINK; Button - Hamilton, dvojice pilotů ze stáje McLaren kralovala i ve třetím tréninku před nedělní velkou cenou. Staronový mistr světa Sebastian Vettel zajel až devátý čas.
Bruno Senna je prvním pilotem, který se dnešního den vydal na trať pokořit časovou hranici. Jeho přikladu následovalo dalších čtrnáct pilotů, nakonec máme na trati všech 24 vozů, zda se některý z nich rozhodne o zajetí prvního měřeného času, prozradí až následující minuty.
Alonso se vrací do boxů. Mechanici na jeho přední křídlo aplikují vizualizační olej, budou tak sledovat proudění vzduchu v této oblasti. K prvnímu měřenému kolu se rozhodla trojice pilotů: Vettel, Webber a Rosberg.
Trať je suchá a nad korejským okruhem vykukuje bledé slunce, teplota vzduchu je 22°C a teplota asfaltu vykazuje 28°C.
Nico Rosberg je tím prvním ve výsledkové listině a k jeho jménu se zapisuje čas – 1:41,389. Hned za jeho zády se cílem řítí smečka Webber, Vettel a Schumacher. Do čela jde prvně jmenovaný, který překonává Rosbergův čas o pět desetin, ale Schumacher je o další dvě desetiny rychlejší. Přetahovaná pokračuje i v následujícím kole, nakonec se na první příčku dostal Webber – 1:40,2 min.
Oba vozy Mercedes zamířily do boxu, na trati zůstávají krom obou Red Bullů, i Bruno Senna a dalších devět pilotů.
Čerstvý mistr světa Sebastian Vettel jako první pokořil hodnotu 1:40 (1:39,799) a jde tak do vedení. Senna dokončuje nejrychlejší kolo, ale stačí to pouze na páté místo. McLaren vysílá do boje Hamiltona, aby zahájil své první měřené kolo, mezitím se Pérez dostal na pátou příčku před Sennův Renault. Hamilton má ztrátu pouhých 31 tisícin na Vettela.
Výlet mimo trať absolvoval Jarno Trulli i Bruno Senna, který se lehce dotkl zdi a poškodil si tak přední křídlo. Podobný incident měl Brazilec i v Suzuce, dnes to však pro něj nemá tak velké následky.
Hamilton na trati doslova létá a svým dalším časem – 1:38,210 – poráží Vettela o 1,2 sekundy. McLaren potvrzuje svou rychlost i druhým vozem, Button se dostává před Vettela a je tak druhý.
Rosberg je první pilotem, který si nechal nazout super měkkou směs, první kolo ho vyneslo na třetí příčku. Felipe Massa ztrácí čistou sekundu na Hamiltona a je tak druhý. Také druhý Mercedes, pilotovaný Schumacherem je na měkkých pneumatikách.
Pořadí po 22 minutách třetího tréninku je: Hamilton, Massa, Button, Schumacher, Alonso, Rosberg, Vettel, Petrov, Webber a Kobajaši.
Také u Toro Rosso jdou ve šlépějích Mercedesu a do boje vyráží na měkké sadě gum. Klíčovým momentem bude zjišťování životnosti právě měkčí sady pneumatik, prognóza pro závod zatím vychází na pět zastávek u mechaniků.
Hamilton vylepšuje svůj čas o jednu desetinu, přičemž má na svém voze tvrdší sadu pneumatik, zatímco Alonso se stejnou sadou zajíždí třetí čas se ztrátou 6 desetin na britského závodníka. Button se zlepšuje a o patnáct tisícin vylepšuje Hamiltonův čas. Také Felipe Massa se zlepšuje, na posun pořadím to však nestačí a zůstává tak čtvrtý.
Hamilton zajíždí rekordní mezičasy ve všech třech sekcích okruhu, to ho vynáší na první místo – 1:37,595 – o čtyři desetiny rychleji než Button.
Schází 14 minut do konce tréninku a pořadí je následující: Hamilton, Button, Alonso, Massa, Schumacher, Sutil, Rosberg, Vettel, Petrov, Di Resta, Alguersuari, Buemi, Webber, Senna, Pérez, Kobajaši, Barrichello, Maldonado, Kovalainen, Trulli, Glock, Liuzzi, d´Ambrosio.
Na trati se objevuje Ricciardo, což znamená, že mechanici HRT vyřešili problém na jeho voze a mladý Australan se může pokusit zajet měřené kolo. Michael Schumacher je dlouhý ve čtvrté zatáčce, ale z boxů dostává zprávu, že jeho pneumatiky stále drží, Mercedes tak zkouší životnost měkké sady, Schumacher na ní odjel deset kol.
Závěrečná fáze tréninku je ve znamení honby za nejlepším časem, zlepšují se téměř všichni – Button je druhý Alonso zůstává třetí.
V samotném závěru se Button přehoupl přes Hamiltona a potvrdil tak stoupající výkonnost vozů McLaren. Vettel uvízl za jedním z vozů Toro Rosso a nedokázal se tak v pořadí posunout výše a zůstává tak na devátém místě. Podobná situace jako Vettela, potkala i Hamiltona, který zůstal za pomalejším Schumacherem.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.