KOREA - 3. TRÉNINK; Button - Hamilton, dvojice pilotů ze stáje McLaren kralovala i ve třetím tréninku před nedělní velkou cenou. Staronový mistr světa Sebastian Vettel zajel až devátý čas.
Bruno Senna je prvním pilotem, který se dnešního den vydal na trať pokořit časovou hranici. Jeho přikladu následovalo dalších čtrnáct pilotů, nakonec máme na trati všech 24 vozů, zda se některý z nich rozhodne o zajetí prvního měřeného času, prozradí až následující minuty.
Alonso se vrací do boxů. Mechanici na jeho přední křídlo aplikují vizualizační olej, budou tak sledovat proudění vzduchu v této oblasti. K prvnímu měřenému kolu se rozhodla trojice pilotů: Vettel, Webber a Rosberg.
Trať je suchá a nad korejským okruhem vykukuje bledé slunce, teplota vzduchu je 22°C a teplota asfaltu vykazuje 28°C.
Nico Rosberg je tím prvním ve výsledkové listině a k jeho jménu se zapisuje čas – 1:41,389. Hned za jeho zády se cílem řítí smečka Webber, Vettel a Schumacher. Do čela jde prvně jmenovaný, který překonává Rosbergův čas o pět desetin, ale Schumacher je o další dvě desetiny rychlejší. Přetahovaná pokračuje i v následujícím kole, nakonec se na první příčku dostal Webber – 1:40,2 min.
Oba vozy Mercedes zamířily do boxu, na trati zůstávají krom obou Red Bullů, i Bruno Senna a dalších devět pilotů.
Čerstvý mistr světa Sebastian Vettel jako první pokořil hodnotu 1:40 (1:39,799) a jde tak do vedení. Senna dokončuje nejrychlejší kolo, ale stačí to pouze na páté místo. McLaren vysílá do boje Hamiltona, aby zahájil své první měřené kolo, mezitím se Pérez dostal na pátou příčku před Sennův Renault. Hamilton má ztrátu pouhých 31 tisícin na Vettela.
Výlet mimo trať absolvoval Jarno Trulli i Bruno Senna, který se lehce dotkl zdi a poškodil si tak přední křídlo. Podobný incident měl Brazilec i v Suzuce, dnes to však pro něj nemá tak velké následky.
Hamilton na trati doslova létá a svým dalším časem – 1:38,210 – poráží Vettela o 1,2 sekundy. McLaren potvrzuje svou rychlost i druhým vozem, Button se dostává před Vettela a je tak druhý.
Rosberg je první pilotem, který si nechal nazout super měkkou směs, první kolo ho vyneslo na třetí příčku. Felipe Massa ztrácí čistou sekundu na Hamiltona a je tak druhý. Také druhý Mercedes, pilotovaný Schumacherem je na měkkých pneumatikách.
Pořadí po 22 minutách třetího tréninku je: Hamilton, Massa, Button, Schumacher, Alonso, Rosberg, Vettel, Petrov, Webber a Kobajaši.
Také u Toro Rosso jdou ve šlépějích Mercedesu a do boje vyráží na měkké sadě gum. Klíčovým momentem bude zjišťování životnosti právě měkčí sady pneumatik, prognóza pro závod zatím vychází na pět zastávek u mechaniků.
Hamilton vylepšuje svůj čas o jednu desetinu, přičemž má na svém voze tvrdší sadu pneumatik, zatímco Alonso se stejnou sadou zajíždí třetí čas se ztrátou 6 desetin na britského závodníka. Button se zlepšuje a o patnáct tisícin vylepšuje Hamiltonův čas. Také Felipe Massa se zlepšuje, na posun pořadím to však nestačí a zůstává tak čtvrtý.
Hamilton zajíždí rekordní mezičasy ve všech třech sekcích okruhu, to ho vynáší na první místo – 1:37,595 – o čtyři desetiny rychleji než Button.
Schází 14 minut do konce tréninku a pořadí je následující: Hamilton, Button, Alonso, Massa, Schumacher, Sutil, Rosberg, Vettel, Petrov, Di Resta, Alguersuari, Buemi, Webber, Senna, Pérez, Kobajaši, Barrichello, Maldonado, Kovalainen, Trulli, Glock, Liuzzi, d´Ambrosio.
Na trati se objevuje Ricciardo, což znamená, že mechanici HRT vyřešili problém na jeho voze a mladý Australan se může pokusit zajet měřené kolo. Michael Schumacher je dlouhý ve čtvrté zatáčce, ale z boxů dostává zprávu, že jeho pneumatiky stále drží, Mercedes tak zkouší životnost měkké sady, Schumacher na ní odjel deset kol.
Závěrečná fáze tréninku je ve znamení honby za nejlepším časem, zlepšují se téměř všichni – Button je druhý Alonso zůstává třetí.
V samotném závěru se Button přehoupl přes Hamiltona a potvrdil tak stoupající výkonnost vozů McLaren. Vettel uvízl za jedním z vozů Toro Rosso a nedokázal se tak v pořadí posunout výše a zůstává tak na devátém místě. Podobná situace jako Vettela, potkala i Hamiltona, který zůstal za pomalejším Schumacherem.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.