Jezdec stáje HRT Vitantonio Liuzzi by rád pro příští sezónu změnil kvalifikační pravidlo 107 % na 110 %. Chtěl by tak ulehčit situaci jezdcům ze zadních pozic, kteří by v případě dominance některého z týmu mohli mít problémy se kvalifikovat do závodu.
Na čtvrtečním zasedání Sportovní pracovní skupiny F1 v Koreji se o možnosti upuštění od současného pravidla 107 % hovořilo. Změna však nebyla dostatečně podpořena a tak v příštím roce budeme pokračovat beze změn v této oblasti pravidel.Šéf týmu HRT Colin Kolles k tomu pro Autosport řekl: „Je to nápad, o kterém jsme již mnohokrát diskutovali, ale jsme spokojeni se zachováním současného pravidla 107 %. Nemáme s ním žádné problémy.“Přitom právě HRT je jediný tým, který už padl za oběť tomuto pravidlu, které neumožní nastoupit do závodu jezdci, který nezajede alespoň 107 % času nejrychlejšího. Nutno ještě dodat, že jsou závodníci z konce startovního pole poměřování s nejrychlejším časem v téže části kvalifikace, nikoli s časem, který posléze zajedou jezdci v posledních částech kvalifikace, kdy je trať více pogumovaná a tedy i rychlejší.
HRT muselo kvůli pravidlu 107 % vynechat úvodní závod sezóny Velkou cenu Austrálie(foto: HRT)
Přestože Vitantonio Liuzzi a Narain Karthikeyan nejsou jediní, kterým se nepodařilo zajet v kvalifikaci dostatečný čas. Zůstávají jedinými, kterým nebyla udělena výjimka, která ostatním umožnila (například na základě jejich dostatečné rychlosti v trénincích) nastoupit do závodu.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.