Jezdec stáje HRT Vitantonio Liuzzi by rád pro příští sezónu změnil kvalifikační pravidlo 107 % na 110 %. Chtěl by tak ulehčit situaci jezdcům ze zadních pozic, kteří by v případě dominance některého z týmu mohli mít problémy se kvalifikovat do závodu.
Na čtvrtečním zasedání Sportovní pracovní skupiny F1 v Koreji se o možnosti upuštění od současného pravidla 107 % hovořilo. Změna však nebyla dostatečně podpořena a tak v příštím roce budeme pokračovat beze změn v této oblasti pravidel.Šéf týmu HRT Colin Kolles k tomu pro Autosport řekl: „Je to nápad, o kterém jsme již mnohokrát diskutovali, ale jsme spokojeni se zachováním současného pravidla 107 %. Nemáme s ním žádné problémy.“Přitom právě HRT je jediný tým, který už padl za oběť tomuto pravidlu, které neumožní nastoupit do závodu jezdci, který nezajede alespoň 107 % času nejrychlejšího. Nutno ještě dodat, že jsou závodníci z konce startovního pole poměřování s nejrychlejším časem v téže části kvalifikace, nikoli s časem, který posléze zajedou jezdci v posledních částech kvalifikace, kdy je trať více pogumovaná a tedy i rychlejší.
HRT muselo kvůli pravidlu 107 % vynechat úvodní závod sezóny Velkou cenu Austrálie(foto: HRT)
Přestože Vitantonio Liuzzi a Narain Karthikeyan nejsou jediní, kterým se nepodařilo zajet v kvalifikaci dostatečný čas. Zůstávají jedinými, kterým nebyla udělena výjimka, která ostatním umožnila (například na základě jejich dostatečné rychlosti v trénincích) nastoupit do závodu.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.