Rubens Barrichello udělá cokoliv bude zapotřebí pro to, aby mohl ve Formuli 1 závodit i příští rok. Jeho místo u Williamsu je ohroženo, přesto si věří, že letošní sezóna není jeho poslední.
S jeho sedačkou u Williamsu je spojován nejen Kimi Räikkönen, ale i mladí talentovaní piloti, kteří by nastupovali po boku Pastora Maldonada, s jehož přítomností souvisí nezanedbatelný balík peněz od venezuelských sponzorů včetně státní ropné PDVSA.
"Chci závodit. Mohli to vidět po nehodě a problému, který jsem měl v tréninku, když jsem v kvalifikaci předvedl takové kolo," hodnotí svůj sobotní výkon, kterým předčil svého mladšího kolegu Maldonada a kterým si zajistil 13. místo na startu Velké ceny Japonska.
"Vědí, že jsem při tom velmi motivován, takže to jen může pomoci při jejich přemýšlení. Nakonec jsem jim řekl to, co potřebují vědět. Jsem zde, jsem připraven hovořit o čemkoliv, co se týká mého působení zde v příštím roce. Ať už by to vyžadovalo cokoliv, kdekoliv - příští rok chci závodit," cituje odhodlání brazilského veterána Autosport.
Rubens Barrichello s Williamsem FW33 v akci (foto: AT&T Williams)
"Vyjednávám tedy v celém paddocku a situace se zde neliší - vědí, co bych příští rok chtěl mít - jedinou věcí, kterou bych si příští rok přál, je konkurenceschopné auto. Týmy, s nimiž hovořím, jsou na rozhraní toho, že by příští rok mohli mít dobré auto. Toť zhruba vše," dodává Barrichello, aniž by některý z týmů jmenoval.
Williams o svých pilotech rozhodne do posledního závodního víkendu v Brazílii.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.