Lewis Hamilton byl po závodu v Suzuce viditelně velmi zklamaný poté, co dojel pátý a jeho kolega Jenson Button se stejným vozem vyhrál. Tento rozdíl se mu špatně vysvětloval...
Je ale třeba dodat, že jeho závod byl dost narušen pomalým defektem v prvním stintu, kvůli němuž musel jako první již v 8. kole zajet do boxů. Dostal se tím mimo ideální rozložení vzdálenosti závodu mezi ostatní sady pneumatik a zejména druhý stint musel natáhnout.
Samozřejmě mu nepomohla ani kolize s Felipem Massou, při které došlo k menšímu poškození jeho McLarenu. Lewis přesto vinu za nedostatečnou výkonnost nehledá nikde jinde než u sebe.
"Můj týmový kolega dojel do cíle jako první v autě, které samozřejmě bylo dostatečně rychlé na vítězství, a já jsem dnes zdaleka neměl na to, abych s kýmkoliv závodil. Byl to jeden z nejpomalejších závodů, který jsem z pohledu výkonnosti kdy vůbec zajel," říká Hamilton.
"Musím přijít na to, kde jsem ten veškerý čas ztrácel. Jenson odvedl fantastickou práci. V kvalifikaci jsem byl velmi blízko, ale v závodě jsem jej nedokázal udržet, aby zachránil svou kůži.
Myslím, že za to můžu já, jak jsem nastavoval auto. Nevím, jestli jsem ho nastavil tak dobře jako on, možná ne. Kdo ví, jsem si ale jistý, že nejezdím tak dobře, jako on.
To je něco, na čem můžu pracovat. Mou práci i nadějí je nalézt někde trochu rychlosti. Zkrátka jsem se trápil, neměl jsem žádnou přilnavost. Ale tak už to někdy chodívá," pokračuje sklesle pilot McLarenu.
Hamilton pronásleduje Massu v Turecku (foto: Scuderia Ferrari)
Ke zmiňovanému incidentu s Massou uvedl: "Opravdu nevím, co se stalo, ale v zrcátkách jsem nic neviděl, na této trati se strašně třásla, nic jsem neviděl. Takže jsem neměl ponětí o tom, že tam je. Takže pokud došlo ke kontaktu, omlouvám se.
Je to stejné, co se mezi námi přihodilo, když jsme se dostali poblíž sebe, naštěstí se nikomu z nás nic špatného nestalo. Nebyl to záměr. Je fantastickým pilotem. Dnes byl velmi rychlý, a já velmi pomalý, proto byl všude kolem mě. Co nejvíce jsem se snažil zůstat před ním," dodává Hamilton.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.