S Formulí Nippon skoro stejně rychle jako s F1. V Japonsku by čas jezdce této série, Andreho Lotterera, stačil na 19. místo v 1. tréninku F1.
Nejlepší čas dnešního dopoledního tréninku japonské Formule Nippon byl jen o dvě sekundy pomalejší než nejlepší čas Sebastiena Vettela z loňského tréninku. Jen tak mimochodem, dnes v trénincích byla čtyři auta mimo 107 % limit.
Jezdci se museli dostat přes čas 1:40,188 min, což pro Andreho Lotterera nebyl žádný problém, i když na dosažení tohoto času neměl Němec monopost F1, ale jen Formuli Nippon. "Kdybych se se svým vozem zúčastnil prvního tréninku F1, tak bych teoreticky byl devatenáctý," říká Lotterer na Twitteru. Byl by tedy před pilotem Lotusu, Jarnem Trullim.
Devětadvacetiletý jezdec, který letos s Audi triumfoval v Le Mans a v roce 2002 byl testovačem týmu Jaguar, vedl dnešní výsledkovou tabulku před Kazukim Nakajimou. Jen dodejme, že z Formule Nippon do F1 již přišli jezdci jako Ralf Schumacher, Heinz-Harald Frentzen, Eddie Irvine, Pedro de la Rosa a Mika Salo. Loterer by se přes ní rád vrátil do formulí v Evropě, sám však jistě tuší, že tato kapitola jeho kariéry už je uzavřená.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.