Technický ředitel McLarenu Paddy Lowe uvádí, že si tým nepřeje, aby Lewis Hamilton měnil svůj přístup k závodění, ačkoliv připustil, že by u něj rád viděl méně chyb.
"Samozřejmě, že se dopustil chyb, dělají je všichni piloti. Přejeme si zároveň, aby jich Lewis dělal méně, ale nechceme, aby přestal jezdit tím svým způsobem," popisuje Lowe v dnešním telekonferenčním rozhovoru s novináři.
"Myslím si, že je nejzábavnějším pilotem ze všech. Je velmi, velmi rychlý, velmi dobře na to tlačí po celý závod, i když nestartuje zepředu - díky tomu jich 16 už vyhrál a k tomu jeden titul. Nechceme, aby ten duch vymizel.
Ten z něj činí toho, kým je, pilota, který všechny baví. Samozřejmě bude přemýšlet o tom, jak méně chybovat, ale osobně si myslím, že se jednalo pouze o místní odchylku," pokračuje technický ředitel McLarenu.
Krom Hamiltona ale občas během letošní sezóny chyboval i jeho tým, který mu neposkytl od počátku dostatečně silné auto: "Je s tím spojeno několik faktů. První věci je, že jsme mu neposkytli auto, které by bylo dostatečně rychlé, obzvlášť v kvalifikacích. Sebastian [Vettel] odvedl fantastickou práci při všech těch svých kvalifikačních vítězstvích a my jsme se hodně snažili, ale žel jsme s ním nebyli schopni soupeřit."
Lewis Hamilton ve Spa (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
"To znamená, že i když jsme v závodě byli nejrychlejší, často rychlejší než Red Bully, bylo obtížné to prokázat a těžit z toho, protože jsme nestartovali zepředu. A jednodušeji se vyhnete problémům, když startujete zpředu, což je také významným faktorem.
Nemyslím si ale, že bychom měli nějak ubírat na významu toho, co Red Bull a obzvlášť Sebastian dosáhl. Jejich mechanická a provozní spolehlivost společně s ježděním bez incidentů jsou ve skutečnosti výjimečné," dodává Lowe.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.