Technický ředitel McLarenu Paddy Lowe uvádí, že si tým nepřeje, aby Lewis Hamilton měnil svůj přístup k závodění, ačkoliv připustil, že by u něj rád viděl méně chyb.
"Samozřejmě, že se dopustil chyb, dělají je všichni piloti. Přejeme si zároveň, aby jich Lewis dělal méně, ale nechceme, aby přestal jezdit tím svým způsobem," popisuje Lowe v dnešním telekonferenčním rozhovoru s novináři.
"Myslím si, že je nejzábavnějším pilotem ze všech. Je velmi, velmi rychlý, velmi dobře na to tlačí po celý závod, i když nestartuje zepředu - díky tomu jich 16 už vyhrál a k tomu jeden titul. Nechceme, aby ten duch vymizel.
Ten z něj činí toho, kým je, pilota, který všechny baví. Samozřejmě bude přemýšlet o tom, jak méně chybovat, ale osobně si myslím, že se jednalo pouze o místní odchylku," pokračuje technický ředitel McLarenu.
Krom Hamiltona ale občas během letošní sezóny chyboval i jeho tým, který mu neposkytl od počátku dostatečně silné auto: "Je s tím spojeno několik faktů. První věci je, že jsme mu neposkytli auto, které by bylo dostatečně rychlé, obzvlášť v kvalifikacích. Sebastian [Vettel] odvedl fantastickou práci při všech těch svých kvalifikačních vítězstvích a my jsme se hodně snažili, ale žel jsme s ním nebyli schopni soupeřit."
Lewis Hamilton ve Spa (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
"To znamená, že i když jsme v závodě byli nejrychlejší, často rychlejší než Red Bully, bylo obtížné to prokázat a těžit z toho, protože jsme nestartovali zepředu. A jednodušeji se vyhnete problémům, když startujete zpředu, což je také významným faktorem.
Nemyslím si ale, že bychom měli nějak ubírat na významu toho, co Red Bull a obzvlášť Sebastian dosáhl. Jejich mechanická a provozní spolehlivost společně s ježděním bez incidentů jsou ve skutečnosti výjimečné," dodává Lowe.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.