Technický ředitel McLarenu Paddy Lowe uvádí, že si tým nepřeje, aby Lewis Hamilton měnil svůj přístup k závodění, ačkoliv připustil, že by u něj rád viděl méně chyb.
"Samozřejmě, že se dopustil chyb, dělají je všichni piloti. Přejeme si zároveň, aby jich Lewis dělal méně, ale nechceme, aby přestal jezdit tím svým způsobem," popisuje Lowe v dnešním telekonferenčním rozhovoru s novináři.
"Myslím si, že je nejzábavnějším pilotem ze všech. Je velmi, velmi rychlý, velmi dobře na to tlačí po celý závod, i když nestartuje zepředu - díky tomu jich 16 už vyhrál a k tomu jeden titul. Nechceme, aby ten duch vymizel.
Ten z něj činí toho, kým je, pilota, který všechny baví. Samozřejmě bude přemýšlet o tom, jak méně chybovat, ale osobně si myslím, že se jednalo pouze o místní odchylku," pokračuje technický ředitel McLarenu.
Krom Hamiltona ale občas během letošní sezóny chyboval i jeho tým, který mu neposkytl od počátku dostatečně silné auto: "Je s tím spojeno několik faktů. První věci je, že jsme mu neposkytli auto, které by bylo dostatečně rychlé, obzvlášť v kvalifikacích. Sebastian [Vettel] odvedl fantastickou práci při všech těch svých kvalifikačních vítězstvích a my jsme se hodně snažili, ale žel jsme s ním nebyli schopni soupeřit."
Lewis Hamilton ve Spa (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
"To znamená, že i když jsme v závodě byli nejrychlejší, často rychlejší než Red Bully, bylo obtížné to prokázat a těžit z toho, protože jsme nestartovali zepředu. A jednodušeji se vyhnete problémům, když startujete zpředu, což je také významným faktorem.
Nemyslím si ale, že bychom měli nějak ubírat na významu toho, co Red Bull a obzvlášť Sebastian dosáhl. Jejich mechanická a provozní spolehlivost společně s ježděním bez incidentů jsou ve skutečnosti výjimečné," dodává Lowe.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.