Mnoho lidí si klade otázku, kde bere majitel stáje Lotus Renault GP - lucemburská společnost Genii Capital - peníze na tak nákladnou záležitost, jako je provozování týmu Formule 1. Pokouší se to vysvětlit jeho šéf Eric Boullier.
"Genii Capital je soukromým majetkovým fondem, který vlastní Eric Lux a Gerard Lopez - oba vedou odlišné podnikání založené na nemovitostech. Mají obrovskou rozvojovou společnost, spousta práce je odváděna v Lucembursku," popisuje Boullier, který se s Lopezem velmi dobře zná.
Kde podle něj získávají finance? "Hodně také investují do nových technologií skrze Mangrove Capital Partners, což je jeden z prvních investorů do Skype. Jejich portfolio dnes zahrnuje stovky firem, jsou tedy velmi velkou společností. Mangrove dnes patří mezi pět nejlepších společností, které pracují s novými technologiemi."
"Já se na ně můžu spolehnout, snadno dokážou uspokojit všechno, co potřebuji. Proto se týmu dnes vede tak dobře v oblasti investic. A i když se toho moc napovídá - víme, odkud [peníze] pocházejí. V poslední době jsme hodně investovali do našeho 60% špičkového aerodynamického tunelu," pokračuje spokojeně Boullier.
Nepřehlédnutelné logo Genii na bočnici monopostu Renault R31 (foto: Lotus Renault GP)
"Genii je finančně velmi silná. Před vstupem do F1 byli pro veřejnost samozřejmě neznámí, proto o nich mají lidé nyní tolik pochybností. Rozhodně ale jsou hodně velcí," dodává šéf závodního týmu Lotus Renault GP.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.