Mnoho lidí si klade otázku, kde bere majitel stáje Lotus Renault GP - lucemburská společnost Genii Capital - peníze na tak nákladnou záležitost, jako je provozování týmu Formule 1. Pokouší se to vysvětlit jeho šéf Eric Boullier.
"Genii Capital je soukromým majetkovým fondem, který vlastní Eric Lux a Gerard Lopez - oba vedou odlišné podnikání založené na nemovitostech. Mají obrovskou rozvojovou společnost, spousta práce je odváděna v Lucembursku," popisuje Boullier, který se s Lopezem velmi dobře zná.
Kde podle něj získávají finance? "Hodně také investují do nových technologií skrze Mangrove Capital Partners, což je jeden z prvních investorů do Skype. Jejich portfolio dnes zahrnuje stovky firem, jsou tedy velmi velkou společností. Mangrove dnes patří mezi pět nejlepších společností, které pracují s novými technologiemi."
"Já se na ně můžu spolehnout, snadno dokážou uspokojit všechno, co potřebuji. Proto se týmu dnes vede tak dobře v oblasti investic. A i když se toho moc napovídá - víme, odkud [peníze] pocházejí. V poslední době jsme hodně investovali do našeho 60% špičkového aerodynamického tunelu," pokračuje spokojeně Boullier.
Nepřehlédnutelné logo Genii na bočnici monopostu Renault R31 (foto: Lotus Renault GP)
"Genii je finančně velmi silná. Před vstupem do F1 byli pro veřejnost samozřejmě neznámí, proto o nich mají lidé nyní tolik pochybností. Rozhodně ale jsou hodně velcí," dodává šéf závodního týmu Lotus Renault GP.
Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.