Mnoho lidí si klade otázku, kde bere majitel stáje Lotus Renault GP - lucemburská společnost Genii Capital - peníze na tak nákladnou záležitost, jako je provozování týmu Formule 1. Pokouší se to vysvětlit jeho šéf Eric Boullier.
"Genii Capital je soukromým majetkovým fondem, který vlastní Eric Lux a Gerard Lopez - oba vedou odlišné podnikání založené na nemovitostech. Mají obrovskou rozvojovou společnost, spousta práce je odváděna v Lucembursku," popisuje Boullier, který se s Lopezem velmi dobře zná.
Kde podle něj získávají finance? "Hodně také investují do nových technologií skrze Mangrove Capital Partners, což je jeden z prvních investorů do Skype. Jejich portfolio dnes zahrnuje stovky firem, jsou tedy velmi velkou společností. Mangrove dnes patří mezi pět nejlepších společností, které pracují s novými technologiemi."
"Já se na ně můžu spolehnout, snadno dokážou uspokojit všechno, co potřebuji. Proto se týmu dnes vede tak dobře v oblasti investic. A i když se toho moc napovídá - víme, odkud [peníze] pocházejí. V poslední době jsme hodně investovali do našeho 60% špičkového aerodynamického tunelu," pokračuje spokojeně Boullier.
Nepřehlédnutelné logo Genii na bočnici monopostu Renault R31 (foto: Lotus Renault GP)
"Genii je finančně velmi silná. Před vstupem do F1 byli pro veřejnost samozřejmě neznámí, proto o nich mají lidé nyní tolik pochybností. Rozhodně ale jsou hodně velcí," dodává šéf závodního týmu Lotus Renault GP.
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.