Williams učinil zvrat ohledně chápání svých problémů s vozem roku 2011. Doufá, že v Japonsku bude moci předvést zlepšený výkon. Tedy alespoň podle svého nového šéfinženýra, Marka Gillana.
Gillan se k týmu poprvé připojil v Singapuru, když nahradil odcházejícího technického šéfa, Sama Michaela. Ten oznámil svůj úmysl odejít z Williamsu již začátkem sezony a od roku 2012 se stává sportovním ředitelem McLarenu.
Williams letos zažívá složitou sezonu. Jeho jezdci, Rubens Barrichello i Pastor Maldonado, se pravidelně kvalifikují i dojíždějí mimo TOP 10. Schopnost ovládat vůz byla zmiňována jako jeden z hlavních problémů týmu roku 2011. Nicméně podle Gillena byl od posledního závodu učiněn velký pokrok v chápání problémů.
"Pokrok týkající se pochopení problémů s ovladatelností našeho FW33 po Singapuru výrazně vzrostl. Momentálně tvrdě pracujeme na tom, abychom optimalizovali nastavení a zlepšili tak auto před Suzukou," říká Gillan.
"Potřebujeme jasně zajistit, že auto pracuje v ideálním aerodynamickém okně - to je fundamentální pro maximalizaci našeho výkonu a doufáme, že budeme s ostatními auty moci bojovat o body." Williams letos dojel na bodech jen třikrát, když nejlepším umístěním je deváté místo. Mezi konstruktéry je devátý, 24 bodů za nejbližším rivalem, kterým je Toro Rosso.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.
Podobně jako Michael Schumacher u Mercedesu, i Lewis Hamilton naráží na limity, když jeho styl jízdy nesedí s nastavením vozu Ferrari. Bez dokonalé harmonie mezi jezdcem a monopostem se jeho výkon nedostává na maximální úroveň.