Nová posila Mercedesu Aldo Costa uvedl, že možnost obnovit profesionální vztah se svými bývalými kolegy z Ferrari - s Rossem Brawnem a Michaelem Schumacherem - a šance na prohánění svého bývalého týmu byla příliš lákavá na to, aby ji odmítl.
"Jsem nadšený. Mercedes usiluje o to, aby byl úspěšný, a tato filozofie se shoduje s mými ambicemi a mým charakterem. Jakmile to s Ferrari na počátku července skončilo, hovořil jsem s Brawnem a Bobem Bellem. Jen několik slov s Rossem stačilo na to, abychom se naladili na stejnou vlnu," cituje Costu italská La Gazzetta dello Sport.
"Jakmile jsem opustil Ferrari, mnoho týdnů jsem nechtěl na nic myslet, jen jsem se staral o své osobní záležitosti. Ano, zvažoval jsem možnost dělat něco mimo závodění. Ale možnost návratu s velkým týmem, jako je Mercedes, mě přitáhla zpět.
"Budu ředitelem konstrukce. Povedu tým, který bude mít na starosti design a vývoj vozu. Budu také sledovat mladé techniky. Jedná se o exkluzivní návrhářskou práci, nebudu jezdit na okruhy - něco podobného, jako jsem dělal u Ferrari před tím, než jsem se stal technickým ředitelem," popisuje Costa své nové místo, na které nastoupí 1. prosince 2011.
Moc se těší také na opětovnou spolupráci se Schumacherem: "O Schumacherovi jsme se ještě nebavili, ale brzy tak učiníme. Nikdo není tak dobrý v popisování chování auta a jeho vývoje jako on. Bude základem a pevně mu věřím také jako pilotovi."
Aldo Costa se těší na obnovení spolupráce se svými bývalými kolegy z Ferrari(foto: Mercedes GP)
Přestože se od Ferrari po svém odchodu dočkal kritiky, bude na ně vzpomínat v dobrém: "Nesouhlasím s obviněními, která byla vznesena vůči mé osobě. Na Ferrari a všechny lidi mám ale dobré vzpomínky po zisku osmi konstruktérských a šesti jezdeckých titulů.
Schumacherův první titul byl po dlouhém období sucha vzpruhou, stejně jako ten Räikkönenův. Nejvíce mi je líto titulu, o který jsme přišli s Massou v roce 2008 po dojetí do cíle v Interlagu. Býval by si ho zasloužil," vzpomíná Costa.
Ferrari stále považuje za přátele, i když se nyní bude snažit o to, aby v cíli před rudými vozy dojížděly stříbrné šípy: "Tyto věci se ve sportu a v životě stávají," hovoří o svém odchodu z Maranella. "Nadšení se poté vrací. Myšlenka soupeření s Ferrari se skupinou bývalých lidí z Ferrari mě vzrušuje, byť na druhé straně budou přátelé místo nepřátel."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.