Nová posila Mercedesu Aldo Costa uvedl, že možnost obnovit profesionální vztah se svými bývalými kolegy z Ferrari - s Rossem Brawnem a Michaelem Schumacherem - a šance na prohánění svého bývalého týmu byla příliš lákavá na to, aby ji odmítl.
"Jsem nadšený. Mercedes usiluje o to, aby byl úspěšný, a tato filozofie se shoduje s mými ambicemi a mým charakterem. Jakmile to s Ferrari na počátku července skončilo, hovořil jsem s Brawnem a Bobem Bellem. Jen několik slov s Rossem stačilo na to, abychom se naladili na stejnou vlnu," cituje Costu italská La Gazzetta dello Sport.
"Jakmile jsem opustil Ferrari, mnoho týdnů jsem nechtěl na nic myslet, jen jsem se staral o své osobní záležitosti. Ano, zvažoval jsem možnost dělat něco mimo závodění. Ale možnost návratu s velkým týmem, jako je Mercedes, mě přitáhla zpět.
"Budu ředitelem konstrukce. Povedu tým, který bude mít na starosti design a vývoj vozu. Budu také sledovat mladé techniky. Jedná se o exkluzivní návrhářskou práci, nebudu jezdit na okruhy - něco podobného, jako jsem dělal u Ferrari před tím, než jsem se stal technickým ředitelem," popisuje Costa své nové místo, na které nastoupí 1. prosince 2011.
Moc se těší také na opětovnou spolupráci se Schumacherem: "O Schumacherovi jsme se ještě nebavili, ale brzy tak učiníme. Nikdo není tak dobrý v popisování chování auta a jeho vývoje jako on. Bude základem a pevně mu věřím také jako pilotovi."
Aldo Costa se těší na obnovení spolupráce se svými bývalými kolegy z Ferrari(foto: Mercedes GP)
Přestože se od Ferrari po svém odchodu dočkal kritiky, bude na ně vzpomínat v dobrém: "Nesouhlasím s obviněními, která byla vznesena vůči mé osobě. Na Ferrari a všechny lidi mám ale dobré vzpomínky po zisku osmi konstruktérských a šesti jezdeckých titulů.
Schumacherův první titul byl po dlouhém období sucha vzpruhou, stejně jako ten Räikkönenův. Nejvíce mi je líto titulu, o který jsme přišli s Massou v roce 2008 po dojetí do cíle v Interlagu. Býval by si ho zasloužil," vzpomíná Costa.
Ferrari stále považuje za přátele, i když se nyní bude snažit o to, aby v cíli před rudými vozy dojížděly stříbrné šípy: "Tyto věci se ve sportu a v životě stávají," hovoří o svém odchodu z Maranella. "Nadšení se poté vrací. Myšlenka soupeření s Ferrari se skupinou bývalých lidí z Ferrari mě vzrušuje, byť na druhé straně budou přátelé místo nepřátel."
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.