Týmy a vozy dostaly na městském okruhu Marina Bay v Singapuru pěkně zabrat. Kvůli specifickým obrubníkům způsobujícím poškození vznikal v garážích chaos: týmům docházely díly a bylo třeba narychlo měnit nastavení. Pomáhat museli také inženýři v tisíce kilometrů vzdálených továrnách.
Kvůli poškozování podlah a difuzorů bylo třeba sáhnout k velkým změnám v nastavení světlé výšky. V televizních záběrech z tréninků byly vidět jiskry na různých místech okruhu. Kvůli zákeřným obrubníkům - obzvlášť těm v zatáčce č. 10 - trávili mechanici u vozů čas dlouho do noci.
Technický ředitel Williamsu Sam Michael pro Autosport prozradil: "Úplně jsme roztřískali čtyři podlahy. Museli jsme pro sobotu vytvořit odlišnou geometrii difuzoru. V továrně pozměněný návrh vyzkoušeli v aerodynamickém tunelu, poté jsme zde vyrobili upravenou verzi."
S problémy se ale nepotýkal pouze Williams: "U ostatních týmů jsme pozorovali podobné změny. Úpravy přes noc pomohly, jízda přes obrubníky pak už nebyla tak problémová," dodává Michael.
Singapurské jiskření Red Bullu RB7
Podlahu si poškodil ještě v sobotní kvalifikaci Lewis Hamilton při neopatrném přejezdu vnějšího obrubníku v zatáčce č. 7. McLaren mu však stihl vůz mezi první (Q1) a druhou (Q2) částí velmi rychle opravit.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.