Týmy a vozy dostaly na městském okruhu Marina Bay v Singapuru pěkně zabrat. Kvůli specifickým obrubníkům způsobujícím poškození vznikal v garážích chaos: týmům docházely díly a bylo třeba narychlo měnit nastavení. Pomáhat museli také inženýři v tisíce kilometrů vzdálených továrnách.
Kvůli poškozování podlah a difuzorů bylo třeba sáhnout k velkým změnám v nastavení světlé výšky. V televizních záběrech z tréninků byly vidět jiskry na různých místech okruhu. Kvůli zákeřným obrubníkům - obzvlášť těm v zatáčce č. 10 - trávili mechanici u vozů čas dlouho do noci.
Technický ředitel Williamsu Sam Michael pro Autosport prozradil: "Úplně jsme roztřískali čtyři podlahy. Museli jsme pro sobotu vytvořit odlišnou geometrii difuzoru. V továrně pozměněný návrh vyzkoušeli v aerodynamickém tunelu, poté jsme zde vyrobili upravenou verzi."
S problémy se ale nepotýkal pouze Williams: "U ostatních týmů jsme pozorovali podobné změny. Úpravy přes noc pomohly, jízda přes obrubníky pak už nebyla tak problémová," dodává Michael.
Singapurské jiskření Red Bullu RB7
Podlahu si poškodil ještě v sobotní kvalifikaci Lewis Hamilton při neopatrném přejezdu vnějšího obrubníku v zatáčce č. 7. McLaren mu však stihl vůz mezi první (Q1) a druhou (Q2) částí velmi rychle opravit.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.