Hlavní provozní inženýr Mark Gillan bude místo Sama Michaela, který se v Singapuru s Williamsem rozloučit, poskytovat tradiční pozávodní rozhovory týmu.
Jak byste shrnul výkonnost FW33 v Singapuru?Mark Gillan: Celkově tým o víkendu odvedl dobrou práci. Cílem tohoto závodu bylo v první řadě maximalizovat naši současnou výkonnost a bojovat o to, abychom se dostali mezi nejlepších deset, což se žel nepovedlo ani s jedním vozem. Za druhé nám šlo o to, abychom lépe porozuměli balíku FW33, abychom mohli pokračovat v nasazování vývojových dílů ve zbývajících závodech.
Tým na okruh Marina Bay přivezl různá vylepšení. Jak fungovala?MG: Na okruh jsme přivezli rozsáhlou sadu novinek včetně úprav předního křídla, podlahy, zadního křídla, chlazení a palivové buňky. Většina dílů fungovala dobře ty, které jsme na vůz v sobotu nenasadili, budou dále upraveny a znovu testovány.
Opotřebení pneumatiky dělalo před závodem starosti všem týmům. Bylo to oprávněné?MG: Opotřebení pneumatik nebylo až takový problém, spíše velký rozdíl v časech mezi měkkou a super-měkkou směsí, a navíc otázka, jak si povede měkká směs při dlouhých jízdách.
Rubens odjel v závodě 31 kol na jedné sadě měkkých pneumatik. Co vás k tomu vedlo?MG: V momentě, kdy jsme byli mimo body, jsme se rozhodli rozdělit strategie tak, že jsme nechali Rubense jezdit až do konce na jedné sadě měkkých pneumatik, zatímco Pastor zastavil pro další sadu. Rubens odvedl skvělou práci při obraně svého 10. místa proti Massovi, žel výkonnost pneumatik v posledních několika kolech prudce poklesla a Massa se před něho šest kol před koncem dostal.
Pastor Maldonado před Rubensem Barrichellem ve Velké ceně Singapuru(foto: AT&T Williams)
Safety-car vyjel v 30. kole. Jak to ovlivnilo Pastorův a Rubensův závod?MG: Se safety-carem to vyšlo, oba piloti získali pozice.
Na řadě je Velká cena Japonska. Očekáváte, že FW33 bude v Suzuce konkurenceschopný?MG: Naším cílem je být v Suzuce konkurenceschopnějšími než v Singapuru, jakožto tým ale musíme vykonat spoustu práce, abychom závodili na úrovni, na jaké bychom chtěli. V současnosti tvrdě pracujeme na řešení klíčových problémů s ovladatelností FW33.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.