Hlavní provozní inženýr Mark Gillan bude místo Sama Michaela, který se v Singapuru s Williamsem rozloučit, poskytovat tradiční pozávodní rozhovory týmu.
Jak byste shrnul výkonnost FW33 v Singapuru?Mark Gillan: Celkově tým o víkendu odvedl dobrou práci. Cílem tohoto závodu bylo v první řadě maximalizovat naši současnou výkonnost a bojovat o to, abychom se dostali mezi nejlepších deset, což se žel nepovedlo ani s jedním vozem. Za druhé nám šlo o to, abychom lépe porozuměli balíku FW33, abychom mohli pokračovat v nasazování vývojových dílů ve zbývajících závodech.
Tým na okruh Marina Bay přivezl různá vylepšení. Jak fungovala?MG: Na okruh jsme přivezli rozsáhlou sadu novinek včetně úprav předního křídla, podlahy, zadního křídla, chlazení a palivové buňky. Většina dílů fungovala dobře ty, které jsme na vůz v sobotu nenasadili, budou dále upraveny a znovu testovány.
Opotřebení pneumatiky dělalo před závodem starosti všem týmům. Bylo to oprávněné?MG: Opotřebení pneumatik nebylo až takový problém, spíše velký rozdíl v časech mezi měkkou a super-měkkou směsí, a navíc otázka, jak si povede měkká směs při dlouhých jízdách.
Rubens odjel v závodě 31 kol na jedné sadě měkkých pneumatik. Co vás k tomu vedlo?MG: V momentě, kdy jsme byli mimo body, jsme se rozhodli rozdělit strategie tak, že jsme nechali Rubense jezdit až do konce na jedné sadě měkkých pneumatik, zatímco Pastor zastavil pro další sadu. Rubens odvedl skvělou práci při obraně svého 10. místa proti Massovi, žel výkonnost pneumatik v posledních několika kolech prudce poklesla a Massa se před něho šest kol před koncem dostal.
Pastor Maldonado před Rubensem Barrichellem ve Velké ceně Singapuru(foto: AT&T Williams)
Safety-car vyjel v 30. kole. Jak to ovlivnilo Pastorův a Rubensův závod?MG: Se safety-carem to vyšlo, oba piloti získali pozice.
Na řadě je Velká cena Japonska. Očekáváte, že FW33 bude v Suzuce konkurenceschopný?MG: Naším cílem je být v Suzuce konkurenceschopnějšími než v Singapuru, jakožto tým ale musíme vykonat spoustu práce, abychom závodili na úrovni, na jaké bychom chtěli. V současnosti tvrdě pracujeme na řešení klíčových problémů s ovladatelností FW33.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.
Podobně jako Michael Schumacher u Mercedesu, i Lewis Hamilton naráží na limity, když jeho styl jízdy nesedí s nastavením vozu Ferrari. Bez dokonalé harmonie mezi jezdcem a monopostem se jeho výkon nedostává na maximální úroveň.