Red Bull ovládl i kvalifikaci v Singapuru, když Vettel obsadil pole position a jeho týmový kolega jej doplnil v první řadě. Kompletně druhou řadu obsadili piloti McLarenu v pořadí Button, Hamilton. Třetí řadu pro stáj Ferrari získali Alonso na pátém a Massa na šestém místě.
Po čtrnáctidenní odmlce Vás opět vítám u sledování kvalifikace tentokrát na VC Singapuru. Po třech trénincích máme tři nejrychlejší muže na posetmělé trati, a těmi jsou Hamilton, Vettel a jeho týmový kolega Webber. Ten ovládl poslední ze tří tréninků, který většinou vypovídá nejlépe o výkonnosti jednotlivých pilotů, respektive týmů.
První část kvalifikace: Zelené světlo na konci boxové uličky svítí a my můžeme sledovat první piloty, kteří vyrazili na trať. Jako obvykle nás budou zajímat piloti na chvostu startovního roštu, kteří nepostoupí do Q2. Po deseti minutách na prvních pěti pozicích: 1. Vettel, 2. Button, 3. Hamilton, 4. Alonso, 5. Webber. Sestupová místa jsou okupována novými týmy s výjimkou Petrova na devatenáctém místě. Pět minut před koncem Q1 na sestupových pozicích: 18. Kovalainen, 19. Petrov, 20. Trulli, 21. Ricciardo, 22. Liuzzi, 23. Glock, 24. D Ambrosio. Renaultu podmínky Singapurského okruhu nevyhovují, přesněji týmu Lotus Renault. Jak Senna, tak i Petrov se tu po tři tréninky trápili, a tak je dost možné, že právě jeden z nich doplní nováčky v sestupových vodách. Poslední pokusy jsou tu a Petrov, který je prozatím na sedmnácte nepostupové pozici stíhá jen jedno rychlé kolo. Zajíždí svoje nejrychlejší časy v jednotlivých sektorech a posunuje se vzhůru, i když jen na místo osmnácté. U týmu Lotus Renault ale nemůžou být spokojeni, protože na sestupovou pozici posunul svého týmového kolegu. Ten ale také jede své rychlé kolo a budu se muset opakovat, jelikož na osmnácté místo spadl opět Vitalij Petrov. Nepostupující: 24. V. Liuzzi, 23. D. Ricciardo, 22. J. D Ambrosio, 21. T. Glock, 20. J. Trulli, 19. H. Kovalainen, 18. V. Petrov
Druhá část kvalifikace: Prvním časem ji načal Barrichello, kterého ale hravě překonali jak Hamilton, tak i Webber s Buttonem. Máme tu první kontakt s barierami, kterými je trať v Singapuru lemována. Tím, kdo neudržel auto v závodní stopě, byl Kobajaši v Sauberu. Po velké ráně ale Japonec po svých odchází, leč tato nehoda zapříčinila vyvěšení červených vlajek a tím pozastavení kvalifikace. Pět minut před koncem okupují nejlepší pětku tito piloti: 1. Vettel, 2. Button, 3. Webber, 4. Alonso, 5. Massa. Naopak v sestupových vodách oba piloti Williamsu a Toro Rosso. S nimi jsou tam i Kobajaši, který již dále nepokračuje a jeho týmový kolega Sergio Perez. Posledním kdo doplňuje tyto piloty, je Senna na Renaultu. Poslední pokusy jsou tu a Perez se na malou chvíli dostal do první desítky, leč Di Resta jej překonal, a tak oba vozy Force Indie postupují do Q1. Jen doplním, že druhou část kvalifikace vyhrál kdo jiný než Sebastian Vettel o půl vteřiny před Buttonem, Webberem, Alonsem a Massou.Nepostupující: 17. K. Kobajaši, 16. J. Alguersuari, 15. B. Senna, 14. S. Buemi, 13. P. Maldonado, 12. R. Barrichello, 11. S. Pérez.
Třetí část kvalifikace: započala odkrajovat první vteřinky z celkových deseti minut, které jsou vyhrazeny pro nejdůležitější část sobotní kvalifikace. Piloti mají povětšinou jen dvě ostrá kola, která rozhodnou o postavení na roštu pro zítřejší závod. Po prvních pokusech: 1. Vettel, 2. Hamilton, 3. Button, 4. Webber, 5. Alonso, 6. Massa. Ostatní piloti ještě na trať ani nevyjeli. Poslední pokusy jsou tu a na trať vůbec nevyjeli piloti Force Indie a Hamilton, který se rozhodl pošetřit jednu sadu měkkých pneumatik. Schumacher se sice na trať vydal, ale po letmém kole opět zajel do boxů. Zlepšili se jen Webber s Buttonem, kteří se posunuli na druhé, respektive na třetí místo.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.