Red Bull ovládl i kvalifikaci v Singapuru, když Vettel obsadil pole position a jeho týmový kolega jej doplnil v první řadě. Kompletně druhou řadu obsadili piloti McLarenu v pořadí Button, Hamilton. Třetí řadu pro stáj Ferrari získali Alonso na pátém a Massa na šestém místě.
Po čtrnáctidenní odmlce Vás opět vítám u sledování kvalifikace tentokrát na VC Singapuru. Po třech trénincích máme tři nejrychlejší muže na posetmělé trati, a těmi jsou Hamilton, Vettel a jeho týmový kolega Webber. Ten ovládl poslední ze tří tréninků, který většinou vypovídá nejlépe o výkonnosti jednotlivých pilotů, respektive týmů.
První část kvalifikace: Zelené světlo na konci boxové uličky svítí a my můžeme sledovat první piloty, kteří vyrazili na trať. Jako obvykle nás budou zajímat piloti na chvostu startovního roštu, kteří nepostoupí do Q2. Po deseti minutách na prvních pěti pozicích: 1. Vettel, 2. Button, 3. Hamilton, 4. Alonso, 5. Webber. Sestupová místa jsou okupována novými týmy s výjimkou Petrova na devatenáctém místě. Pět minut před koncem Q1 na sestupových pozicích: 18. Kovalainen, 19. Petrov, 20. Trulli, 21. Ricciardo, 22. Liuzzi, 23. Glock, 24. D Ambrosio. Renaultu podmínky Singapurského okruhu nevyhovují, přesněji týmu Lotus Renault. Jak Senna, tak i Petrov se tu po tři tréninky trápili, a tak je dost možné, že právě jeden z nich doplní nováčky v sestupových vodách. Poslední pokusy jsou tu a Petrov, který je prozatím na sedmnácte nepostupové pozici stíhá jen jedno rychlé kolo. Zajíždí svoje nejrychlejší časy v jednotlivých sektorech a posunuje se vzhůru, i když jen na místo osmnácté. U týmu Lotus Renault ale nemůžou být spokojeni, protože na sestupovou pozici posunul svého týmového kolegu. Ten ale také jede své rychlé kolo a budu se muset opakovat, jelikož na osmnácté místo spadl opět Vitalij Petrov. Nepostupující: 24. V. Liuzzi, 23. D. Ricciardo, 22. J. D Ambrosio, 21. T. Glock, 20. J. Trulli, 19. H. Kovalainen, 18. V. Petrov
Druhá část kvalifikace: Prvním časem ji načal Barrichello, kterého ale hravě překonali jak Hamilton, tak i Webber s Buttonem. Máme tu první kontakt s barierami, kterými je trať v Singapuru lemována. Tím, kdo neudržel auto v závodní stopě, byl Kobajaši v Sauberu. Po velké ráně ale Japonec po svých odchází, leč tato nehoda zapříčinila vyvěšení červených vlajek a tím pozastavení kvalifikace. Pět minut před koncem okupují nejlepší pětku tito piloti: 1. Vettel, 2. Button, 3. Webber, 4. Alonso, 5. Massa. Naopak v sestupových vodách oba piloti Williamsu a Toro Rosso. S nimi jsou tam i Kobajaši, který již dále nepokračuje a jeho týmový kolega Sergio Perez. Posledním kdo doplňuje tyto piloty, je Senna na Renaultu. Poslední pokusy jsou tu a Perez se na malou chvíli dostal do první desítky, leč Di Resta jej překonal, a tak oba vozy Force Indie postupují do Q1. Jen doplním, že druhou část kvalifikace vyhrál kdo jiný než Sebastian Vettel o půl vteřiny před Buttonem, Webberem, Alonsem a Massou.Nepostupující: 17. K. Kobajaši, 16. J. Alguersuari, 15. B. Senna, 14. S. Buemi, 13. P. Maldonado, 12. R. Barrichello, 11. S. Pérez.
Třetí část kvalifikace: započala odkrajovat první vteřinky z celkových deseti minut, které jsou vyhrazeny pro nejdůležitější část sobotní kvalifikace. Piloti mají povětšinou jen dvě ostrá kola, která rozhodnou o postavení na roštu pro zítřejší závod. Po prvních pokusech: 1. Vettel, 2. Hamilton, 3. Button, 4. Webber, 5. Alonso, 6. Massa. Ostatní piloti ještě na trať ani nevyjeli. Poslední pokusy jsou tu a na trať vůbec nevyjeli piloti Force Indie a Hamilton, který se rozhodl pošetřit jednu sadu měkkých pneumatik. Schumacher se sice na trať vydal, ale po letmém kole opět zajel do boxů. Zlepšili se jen Webber s Buttonem, kteří se posunuli na druhé, respektive na třetí místo.
Lewis Hamilton by mohl být v sezóně 2025 nucen nosit výstroj Ferrari při každém závodě. Sedminásobný šampion, který byl známý tím, že během své kariéry u Mercedesu preferoval vlastní oblečení, se nyní ocitá v nové situaci.
Sezóna Formule 1 pro rok 2025 se blíží a předsezónní testy v Bahrajnu nabídly první náhled na rozložení sil. Po třech dnech na trati začíná být jasnější, kdo má našlápnuto k úspěchu a kdo bude muset dohánět.
Mezinárodní automobilová federace se aktuálně zaměřuje na otázky týkající se komisařů a s nadcházející sezónou přichází se zásadní změnou.
Carlos Sainz posílá fanouškům po působivém výkonu během předsezónních testů vzkaz, ve kterém mírní očekávání před svým prvním rokem u Williamsu.
Lewis Hamilton před startem sezóny odhalil své očekávání od hlavních rivalů Ferrari v boji o titul. Zároveň přiznal, že předsezónní testy nemusí odrážet skutečnou výkonnost týmů. Jeho debut v barvách Scuderie je jedním z největších taháků nadcházejícího ročníku.
Adrian Newey po odchodu z Red Bullu oficiálně nastupuje do Aston Martinu. V týmu ze Silverstone, který jeho přítomnost velmi ocení, odhalil svůj první cíl, ale zároveň upozornil, že očekávané zlepšení výkonu nebude okamžité.
Předsezónní testy ve Formuli 1 trvají pouhé tři dny, což podle některých jezdců není dostatečné. Zatímco inženýři získávají cenná data, piloti mají pocit, že strávili za volantem příliš málo času. Fernando Alonso a Carlos Sainz proto volají po změně a upozorňují na nesrovnalost s jinými vrcholovými sporty.
Lewis Hamilton se na tiskové konferenci F1 během posledního dne testování vyjadřoval optimisticky, avšak jeho nálada mohla být po závěrečném šachovnicovém praporku výrazně jiná.
Liam Lawson má za sebou svůj první oficiální test jako pilot Red Bullu. Po odchodu Sergia Péreze se mu podařilo porazit bývalého týmového kolegu z Racing Bulls, Jukiho Cunodu, v souboji o místo partnera Maxe Verstappena.
Dnes v Bahrajnu skončily třídenní předsezónní testy, přičemž nejrychlejší čas dnešního dne a testování zajel George Russell. Všem testovacím dnům dominuje čas Carlose Sainze.
Lewis Hamilton se ostře ohradil proti kritice Eddieho Jordana, který zpochybnil rozhodnutí Ferrari angažovat jeho namísto Carlose Sainze. Sedminásobný šampion Formule 1 dal jasně najevo, že ho podobné názory nezajímají, a poznamenal, že necítí potřebu reagovat na „starší, v konečném důsledku bílé muže“.
Studio Lego vytvořilo věrnou repliku v měřítku 1:1, která má upoutat pozornost a vzbudit nadšení před uvedením speciální stavebnice SF-24 Lego.