Red Bull ovládl i kvalifikaci v Singapuru, když Vettel obsadil pole position a jeho týmový kolega jej doplnil v první řadě. Kompletně druhou řadu obsadili piloti McLarenu v pořadí Button, Hamilton. Třetí řadu pro stáj Ferrari získali Alonso na pátém a Massa na šestém místě.
Po čtrnáctidenní odmlce Vás opět vítám u sledování kvalifikace tentokrát na VC Singapuru. Po třech trénincích máme tři nejrychlejší muže na posetmělé trati, a těmi jsou Hamilton, Vettel a jeho týmový kolega Webber. Ten ovládl poslední ze tří tréninků, který většinou vypovídá nejlépe o výkonnosti jednotlivých pilotů, respektive týmů.
První část kvalifikace: Zelené světlo na konci boxové uličky svítí a my můžeme sledovat první piloty, kteří vyrazili na trať. Jako obvykle nás budou zajímat piloti na chvostu startovního roštu, kteří nepostoupí do Q2. Po deseti minutách na prvních pěti pozicích: 1. Vettel, 2. Button, 3. Hamilton, 4. Alonso, 5. Webber. Sestupová místa jsou okupována novými týmy s výjimkou Petrova na devatenáctém místě. Pět minut před koncem Q1 na sestupových pozicích: 18. Kovalainen, 19. Petrov, 20. Trulli, 21. Ricciardo, 22. Liuzzi, 23. Glock, 24. D Ambrosio. Renaultu podmínky Singapurského okruhu nevyhovují, přesněji týmu Lotus Renault. Jak Senna, tak i Petrov se tu po tři tréninky trápili, a tak je dost možné, že právě jeden z nich doplní nováčky v sestupových vodách. Poslední pokusy jsou tu a Petrov, který je prozatím na sedmnácte nepostupové pozici stíhá jen jedno rychlé kolo. Zajíždí svoje nejrychlejší časy v jednotlivých sektorech a posunuje se vzhůru, i když jen na místo osmnácté. U týmu Lotus Renault ale nemůžou být spokojeni, protože na sestupovou pozici posunul svého týmového kolegu. Ten ale také jede své rychlé kolo a budu se muset opakovat, jelikož na osmnácté místo spadl opět Vitalij Petrov. Nepostupující: 24. V. Liuzzi, 23. D. Ricciardo, 22. J. D Ambrosio, 21. T. Glock, 20. J. Trulli, 19. H. Kovalainen, 18. V. Petrov
Druhá část kvalifikace: Prvním časem ji načal Barrichello, kterého ale hravě překonali jak Hamilton, tak i Webber s Buttonem. Máme tu první kontakt s barierami, kterými je trať v Singapuru lemována. Tím, kdo neudržel auto v závodní stopě, byl Kobajaši v Sauberu. Po velké ráně ale Japonec po svých odchází, leč tato nehoda zapříčinila vyvěšení červených vlajek a tím pozastavení kvalifikace. Pět minut před koncem okupují nejlepší pětku tito piloti: 1. Vettel, 2. Button, 3. Webber, 4. Alonso, 5. Massa. Naopak v sestupových vodách oba piloti Williamsu a Toro Rosso. S nimi jsou tam i Kobajaši, který již dále nepokračuje a jeho týmový kolega Sergio Perez. Posledním kdo doplňuje tyto piloty, je Senna na Renaultu. Poslední pokusy jsou tu a Perez se na malou chvíli dostal do první desítky, leč Di Resta jej překonal, a tak oba vozy Force Indie postupují do Q1. Jen doplním, že druhou část kvalifikace vyhrál kdo jiný než Sebastian Vettel o půl vteřiny před Buttonem, Webberem, Alonsem a Massou.Nepostupující: 17. K. Kobajaši, 16. J. Alguersuari, 15. B. Senna, 14. S. Buemi, 13. P. Maldonado, 12. R. Barrichello, 11. S. Pérez.
Třetí část kvalifikace: započala odkrajovat první vteřinky z celkových deseti minut, které jsou vyhrazeny pro nejdůležitější část sobotní kvalifikace. Piloti mají povětšinou jen dvě ostrá kola, která rozhodnou o postavení na roštu pro zítřejší závod. Po prvních pokusech: 1. Vettel, 2. Hamilton, 3. Button, 4. Webber, 5. Alonso, 6. Massa. Ostatní piloti ještě na trať ani nevyjeli. Poslední pokusy jsou tu a na trať vůbec nevyjeli piloti Force Indie a Hamilton, který se rozhodl pošetřit jednu sadu měkkých pneumatik. Schumacher se sice na trať vydal, ale po letmém kole opět zajel do boxů. Zlepšili se jen Webber s Buttonem, kteří se posunuli na druhé, respektive na třetí místo.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.