Renault nestihl do Singapuru doručit původně avizované zcela nové přední křídlo. Ve včerejších trénincích měl problémy s přehříváním uvnitř nových bočnic a kapotáže motory, proto se musel nasadit starší díly.
Vitalij Petrov měl včera v úvodních trénincích vyzkoušet nový užší zadní kryt motoru a bočnice, kvůli problémům s chladičem byl ale tým nucen sáhnout ke změně plánu a nasadit původní specifikaci, aby neztrácel cenný čas na dráze.
Doufá, že novinky budou řádně fungovat během dalšího závodního víkendu v Japonsku, kam by mělo konečně dorazit i nové přední křídlo.
"Přišli jsme o první trénink, protože jsme se rozhodli problém řešit rychlou výměnou, abychom stihli ten druhý. Nemůžeme si dovolit riskovat jejich nasazení zítra, protože na to není čas," popisuje Petrov, jenž v prvním tréninku ujel pouze 8 kol.
"Když na tomto okruhu přijdete o první trénink, je to celkem katastrofa, protože ježděním a učením se tady hodně získáváte, takže si myslím, že zde nebudeme super rychlí, v Suzuce však ano. Ale nikdy nevíte," dodává Rus.
Renault se včera musel vrátit ke starším dílům, novinky vozu nesvědčily (foto: Lotus Renault GP)
Šéf týmu Eric Boullier se přesto snažil být optimistický: "Nebyly to samotné novinky, které by nefungovaly, spíše něco nebylo v pořádku z mechanického hlediska uvnitř a protože samozřejmě nemůžete testovat, nemohli jsme si dovolit riskovat vynechání druhého tréninku. Proto jsme se rozhodli vrátit se ke standardnímu balíku. Samozřejmě na tom ale budeme pracovat a pokusíme se je dostat znovu na auto v Suzuce."
Novinky měly týmu přinést pár desetin, Boullier si uvědomuje, že to v Singapuru nepomůže zlepšit jejich už tak dost nízké vyhlídky: "Víme, že se na pomalých okruzích hodně trápíme, takže si uvědomujeme, že se budeme trápit i zde. James [Allison] na to všechny upozorňoval. Víme, že to v Japonsku a v Koreji bude lepší."
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.