Renault nestihl do Singapuru doručit původně avizované zcela nové přední křídlo. Ve včerejších trénincích měl problémy s přehříváním uvnitř nových bočnic a kapotáže motory, proto se musel nasadit starší díly.
Vitalij Petrov měl včera v úvodních trénincích vyzkoušet nový užší zadní kryt motoru a bočnice, kvůli problémům s chladičem byl ale tým nucen sáhnout ke změně plánu a nasadit původní specifikaci, aby neztrácel cenný čas na dráze.
Doufá, že novinky budou řádně fungovat během dalšího závodního víkendu v Japonsku, kam by mělo konečně dorazit i nové přední křídlo.
"Přišli jsme o první trénink, protože jsme se rozhodli problém řešit rychlou výměnou, abychom stihli ten druhý. Nemůžeme si dovolit riskovat jejich nasazení zítra, protože na to není čas," popisuje Petrov, jenž v prvním tréninku ujel pouze 8 kol.
"Když na tomto okruhu přijdete o první trénink, je to celkem katastrofa, protože ježděním a učením se tady hodně získáváte, takže si myslím, že zde nebudeme super rychlí, v Suzuce však ano. Ale nikdy nevíte," dodává Rus.
Renault se včera musel vrátit ke starším dílům, novinky vozu nesvědčily (foto: Lotus Renault GP)
Šéf týmu Eric Boullier se přesto snažil být optimistický: "Nebyly to samotné novinky, které by nefungovaly, spíše něco nebylo v pořádku z mechanického hlediska uvnitř a protože samozřejmě nemůžete testovat, nemohli jsme si dovolit riskovat vynechání druhého tréninku. Proto jsme se rozhodli vrátit se ke standardnímu balíku. Samozřejmě na tom ale budeme pracovat a pokusíme se je dostat znovu na auto v Suzuce."
Novinky měly týmu přinést pár desetin, Boullier si uvědomuje, že to v Singapuru nepomůže zlepšit jejich už tak dost nízké vyhlídky: "Víme, že se na pomalých okruzích hodně trápíme, takže si uvědomujeme, že se budeme trápit i zde. James [Allison] na to všechny upozorňoval. Víme, že to v Japonsku a v Koreji bude lepší."
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.