Nejrychlejším mužem druhého tréninku v Singapuru byl Sebastian Vettel, za ním se seřadili jeho největší soupeři na Ferrari a McLarenu.
Druhý trénink začal opět za typického horkého počasí - i po západu slunce se teploty držely nad 30 °C a vlhkost dosahovala 72 %. FIA potvrdila, že problematické obrubníky v zatáčce č. 13 byly odstraněny.
V úvodu u Lotusu pokračovaly práce na Kovalainenově Lotusu, kterému v prvním tréninku začaly hořet brzdy. Mike Gascoyne potvrdil, že pro večerní jízdy zvolili větší brzdové kanálky.
Dnes došlo v paddocku k docela zábavnému: až v 15 hod místního času se v Singapuru otevřely boxy pro týmy se svými mechaniky kvůli povinné "večerce," kterou musí letos nově dodržovat. Šéf Toro Rosso Franz Tost si myslel, že nová pravidla se na něj nevztahují, a tak předběhl frontu mechaniků, jen aby zjistil, že tím vyčerpal jednoho ze čtyř žolíků, které týmy mohou v sezóně využít pro noční práce na vozech.
McLaren v Singapuru opět zkouší obě verze křídla: novější verzi s menší DRS klapkou i upravenou starší, kterou má na snímku nasazenou Button (foto: McLaren)
Jako první se na dráze objevili piloti Toro Rosso společně s Liuzzim, Barrichellem a Di Restou. Začalo se zostra: hned po pěti minutách zajížděli měřené časy. Nejprve se zapsal Di Resta (1:51,465), po něm Senna (1:51,399), Alonso (1:49,071) a po 10 min Vettel (1:48,171 a 1:47,375 min).
Lotusu novinky fungují, Jarno si tentokrát stěžoval na "mírnou nedotáčivost v jedné ze zatáček, jinak je to OK." Heikki po první jízdě na super-měkké směsi hlásil: "Vyvážení je dost dobré, získávám důvěru při brzdění. Zahřívání pneumatik je dobré."
Hamilton po půlhodině při průjezdu přes obrubníky v 7. zatáčce přišel o drobné kousky ze spodní části vozu. Jeho kolega Button po 40 min vyjel mimo ve 14. zatáčce. Nefungovala mu ale zpátečka, proto musel naštvaně vystoupit, protože vůz nepoškodil - zabrzdil těsně před zdí. Velká škoda, na kontě měl pouze 10 kol a zbývalo ještě dost času. Zdá se, jako by McLaren zkoušeli novinky na brzdovém systému, protože Lewisovi krátce před tím přenastavovali pedál.
Senna v té chvíli jako první nasadil super-měkkou směs pneumatik Pirelli.
Pořadí v polovině 2. tréninku:1. Vettel 1:47,375 min2. Webber + 0,760 sec3. Hamilton + 1,0154. Alonso + 1,6415. Massa + 1,9516. Button + 2,376
Virgin s novou zádí, kterou představil minule v Monze (foto: Marussia Virgin Racing)
Na super-měkkých gumách se do čela před Vettela dostal Massa - 1:47,120 min. Schumacher nedobrzdil a lehce se dotkl zdi, stejně tak Buemi, který těsně před koncem svého ostrého pokusu v zatáčce č. 21 políbil bariéru, přičemž poškodil zavěšení svého vozu a musel jej opustit. Po 10 min odstoupil Alguersuari kvůli mechanickým problémům.
Napilno měli u Virginu, kde kontrolovali vůz Glocka po tvrdém průjezdu přes obrubník a měnili přední křídlo. V boxech se opravami hydrauliky na brzdovém okruhu velmi dlouho zdržel i Di Resta, po úvodních kolech vyjel až na posledních pár minut.
Do čela se po hodině vrátil Vettel (1:46,374 min). Ke konci simuloval podobně jako ostatní piloti závod. S více než 150 kg benzínu v nádrži jezdil o 6 sec pomaleji, kolem 1:52,3 - 1:52,8 min. Jeho týmový kolega Webber byl o půl sekundy pomalejší.
Nejrychlejší kolo lídra šampionátu už nikdo nepřekonal. Poslední minutu okořenil výjezdem mimo trať Maldonado, vůz přitom ale podobně jako Button nepoškodil.
Maximální rychlosti: 1. Sutil - 291 km/hod, 2. Massa - 290, 3. Schumacher - 290, 4. Webber - 289, 5. Di Resta - 288, 6. Vettel - 288.
Přehled všech časů: zde (PDF, zdroj: FIA).
Lewis Hamilton by mohl být v sezóně 2025 nucen nosit výstroj Ferrari při každém závodě. Sedminásobný šampion, který byl známý tím, že během své kariéry u Mercedesu preferoval vlastní oblečení, se nyní ocitá v nové situaci.
Sezóna Formule 1 pro rok 2025 se blíží a předsezónní testy v Bahrajnu nabídly první náhled na rozložení sil. Po třech dnech na trati začíná být jasnější, kdo má našlápnuto k úspěchu a kdo bude muset dohánět.
Mezinárodní automobilová federace se aktuálně zaměřuje na otázky týkající se komisařů a s nadcházející sezónou přichází se zásadní změnou.
Carlos Sainz posílá fanouškům po působivém výkonu během předsezónních testů vzkaz, ve kterém mírní očekávání před svým prvním rokem u Williamsu.
Lewis Hamilton před startem sezóny odhalil své očekávání od hlavních rivalů Ferrari v boji o titul. Zároveň přiznal, že předsezónní testy nemusí odrážet skutečnou výkonnost týmů. Jeho debut v barvách Scuderie je jedním z největších taháků nadcházejícího ročníku.
Adrian Newey po odchodu z Red Bullu oficiálně nastupuje do Aston Martinu. V týmu ze Silverstone, který jeho přítomnost velmi ocení, odhalil svůj první cíl, ale zároveň upozornil, že očekávané zlepšení výkonu nebude okamžité.
Předsezónní testy ve Formuli 1 trvají pouhé tři dny, což podle některých jezdců není dostatečné. Zatímco inženýři získávají cenná data, piloti mají pocit, že strávili za volantem příliš málo času. Fernando Alonso a Carlos Sainz proto volají po změně a upozorňují na nesrovnalost s jinými vrcholovými sporty.
Lewis Hamilton se na tiskové konferenci F1 během posledního dne testování vyjadřoval optimisticky, avšak jeho nálada mohla být po závěrečném šachovnicovém praporku výrazně jiná.
Liam Lawson má za sebou svůj první oficiální test jako pilot Red Bullu. Po odchodu Sergia Péreze se mu podařilo porazit bývalého týmového kolegu z Racing Bulls, Jukiho Cunodu, v souboji o místo partnera Maxe Verstappena.
Dnes v Bahrajnu skončily třídenní předsezónní testy, přičemž nejrychlejší čas dnešního dne a testování zajel George Russell. Všem testovacím dnům dominuje čas Carlose Sainze.
Lewis Hamilton se ostře ohradil proti kritice Eddieho Jordana, který zpochybnil rozhodnutí Ferrari angažovat jeho namísto Carlose Sainze. Sedminásobný šampion Formule 1 dal jasně najevo, že ho podobné názory nezajímají, a poznamenal, že necítí potřebu reagovat na „starší, v konečném důsledku bílé muže“.
Studio Lego vytvořilo věrnou repliku v měřítku 1:1, která má upoutat pozornost a vzbudit nadšení před uvedením speciální stavebnice SF-24 Lego.