Nejrychlejším mužem druhého tréninku v Singapuru byl Sebastian Vettel, za ním se seřadili jeho největší soupeři na Ferrari a McLarenu.
Druhý trénink začal opět za typického horkého počasí - i po západu slunce se teploty držely nad 30 °C a vlhkost dosahovala 72 %. FIA potvrdila, že problematické obrubníky v zatáčce č. 13 byly odstraněny.
V úvodu u Lotusu pokračovaly práce na Kovalainenově Lotusu, kterému v prvním tréninku začaly hořet brzdy. Mike Gascoyne potvrdil, že pro večerní jízdy zvolili větší brzdové kanálky.
Dnes došlo v paddocku k docela zábavnému: až v 15 hod místního času se v Singapuru otevřely boxy pro týmy se svými mechaniky kvůli povinné "večerce," kterou musí letos nově dodržovat. Šéf Toro Rosso Franz Tost si myslel, že nová pravidla se na něj nevztahují, a tak předběhl frontu mechaniků, jen aby zjistil, že tím vyčerpal jednoho ze čtyř žolíků, které týmy mohou v sezóně využít pro noční práce na vozech.
McLaren v Singapuru opět zkouší obě verze křídla: novější verzi s menší DRS klapkou i upravenou starší, kterou má na snímku nasazenou Button (foto: McLaren)
Jako první se na dráze objevili piloti Toro Rosso společně s Liuzzim, Barrichellem a Di Restou. Začalo se zostra: hned po pěti minutách zajížděli měřené časy. Nejprve se zapsal Di Resta (1:51,465), po něm Senna (1:51,399), Alonso (1:49,071) a po 10 min Vettel (1:48,171 a 1:47,375 min).
Lotusu novinky fungují, Jarno si tentokrát stěžoval na "mírnou nedotáčivost v jedné ze zatáček, jinak je to OK." Heikki po první jízdě na super-měkké směsi hlásil: "Vyvážení je dost dobré, získávám důvěru při brzdění. Zahřívání pneumatik je dobré."
Hamilton po půlhodině při průjezdu přes obrubníky v 7. zatáčce přišel o drobné kousky ze spodní části vozu. Jeho kolega Button po 40 min vyjel mimo ve 14. zatáčce. Nefungovala mu ale zpátečka, proto musel naštvaně vystoupit, protože vůz nepoškodil - zabrzdil těsně před zdí. Velká škoda, na kontě měl pouze 10 kol a zbývalo ještě dost času. Zdá se, jako by McLaren zkoušeli novinky na brzdovém systému, protože Lewisovi krátce před tím přenastavovali pedál.
Senna v té chvíli jako první nasadil super-měkkou směs pneumatik Pirelli.
Pořadí v polovině 2. tréninku:1. Vettel 1:47,375 min2. Webber + 0,760 sec3. Hamilton + 1,0154. Alonso + 1,6415. Massa + 1,9516. Button + 2,376
Virgin s novou zádí, kterou představil minule v Monze (foto: Marussia Virgin Racing)
Na super-měkkých gumách se do čela před Vettela dostal Massa - 1:47,120 min. Schumacher nedobrzdil a lehce se dotkl zdi, stejně tak Buemi, který těsně před koncem svého ostrého pokusu v zatáčce č. 21 políbil bariéru, přičemž poškodil zavěšení svého vozu a musel jej opustit. Po 10 min odstoupil Alguersuari kvůli mechanickým problémům.
Napilno měli u Virginu, kde kontrolovali vůz Glocka po tvrdém průjezdu přes obrubník a měnili přední křídlo. V boxech se opravami hydrauliky na brzdovém okruhu velmi dlouho zdržel i Di Resta, po úvodních kolech vyjel až na posledních pár minut.
Do čela se po hodině vrátil Vettel (1:46,374 min). Ke konci simuloval podobně jako ostatní piloti závod. S více než 150 kg benzínu v nádrži jezdil o 6 sec pomaleji, kolem 1:52,3 - 1:52,8 min. Jeho týmový kolega Webber byl o půl sekundy pomalejší.
Nejrychlejší kolo lídra šampionátu už nikdo nepřekonal. Poslední minutu okořenil výjezdem mimo trať Maldonado, vůz přitom ale podobně jako Button nepoškodil.
Maximální rychlosti: 1. Sutil - 291 km/hod, 2. Massa - 290, 3. Schumacher - 290, 4. Webber - 289, 5. Di Resta - 288, 6. Vettel - 288.
Přehled všech časů: zde (PDF, zdroj: FIA).
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.