Nejrychlejším mužem druhého tréninku v Singapuru byl Sebastian Vettel, za ním se seřadili jeho největší soupeři na Ferrari a McLarenu.
Druhý trénink začal opět za typického horkého počasí - i po západu slunce se teploty držely nad 30 °C a vlhkost dosahovala 72 %. FIA potvrdila, že problematické obrubníky v zatáčce č. 13 byly odstraněny.
V úvodu u Lotusu pokračovaly práce na Kovalainenově Lotusu, kterému v prvním tréninku začaly hořet brzdy. Mike Gascoyne potvrdil, že pro večerní jízdy zvolili větší brzdové kanálky.
Dnes došlo v paddocku k docela zábavnému: až v 15 hod místního času se v Singapuru otevřely boxy pro týmy se svými mechaniky kvůli povinné "večerce," kterou musí letos nově dodržovat. Šéf Toro Rosso Franz Tost si myslel, že nová pravidla se na něj nevztahují, a tak předběhl frontu mechaniků, jen aby zjistil, že tím vyčerpal jednoho ze čtyř žolíků, které týmy mohou v sezóně využít pro noční práce na vozech.
McLaren v Singapuru opět zkouší obě verze křídla: novější verzi s menší DRS klapkou i upravenou starší, kterou má na snímku nasazenou Button (foto: McLaren)
Jako první se na dráze objevili piloti Toro Rosso společně s Liuzzim, Barrichellem a Di Restou. Začalo se zostra: hned po pěti minutách zajížděli měřené časy. Nejprve se zapsal Di Resta (1:51,465), po něm Senna (1:51,399), Alonso (1:49,071) a po 10 min Vettel (1:48,171 a 1:47,375 min).
Lotusu novinky fungují, Jarno si tentokrát stěžoval na "mírnou nedotáčivost v jedné ze zatáček, jinak je to OK." Heikki po první jízdě na super-měkké směsi hlásil: "Vyvážení je dost dobré, získávám důvěru při brzdění. Zahřívání pneumatik je dobré."
Hamilton po půlhodině při průjezdu přes obrubníky v 7. zatáčce přišel o drobné kousky ze spodní části vozu. Jeho kolega Button po 40 min vyjel mimo ve 14. zatáčce. Nefungovala mu ale zpátečka, proto musel naštvaně vystoupit, protože vůz nepoškodil - zabrzdil těsně před zdí. Velká škoda, na kontě měl pouze 10 kol a zbývalo ještě dost času. Zdá se, jako by McLaren zkoušeli novinky na brzdovém systému, protože Lewisovi krátce před tím přenastavovali pedál.
Senna v té chvíli jako první nasadil super-měkkou směs pneumatik Pirelli.
Pořadí v polovině 2. tréninku:1. Vettel 1:47,375 min2. Webber + 0,760 sec3. Hamilton + 1,0154. Alonso + 1,6415. Massa + 1,9516. Button + 2,376
Virgin s novou zádí, kterou představil minule v Monze (foto: Marussia Virgin Racing)
Na super-měkkých gumách se do čela před Vettela dostal Massa - 1:47,120 min. Schumacher nedobrzdil a lehce se dotkl zdi, stejně tak Buemi, který těsně před koncem svého ostrého pokusu v zatáčce č. 21 políbil bariéru, přičemž poškodil zavěšení svého vozu a musel jej opustit. Po 10 min odstoupil Alguersuari kvůli mechanickým problémům.
Napilno měli u Virginu, kde kontrolovali vůz Glocka po tvrdém průjezdu přes obrubník a měnili přední křídlo. V boxech se opravami hydrauliky na brzdovém okruhu velmi dlouho zdržel i Di Resta, po úvodních kolech vyjel až na posledních pár minut.
Do čela se po hodině vrátil Vettel (1:46,374 min). Ke konci simuloval podobně jako ostatní piloti závod. S více než 150 kg benzínu v nádrži jezdil o 6 sec pomaleji, kolem 1:52,3 - 1:52,8 min. Jeho týmový kolega Webber byl o půl sekundy pomalejší.
Nejrychlejší kolo lídra šampionátu už nikdo nepřekonal. Poslední minutu okořenil výjezdem mimo trať Maldonado, vůz přitom ale podobně jako Button nepoškodil.
Maximální rychlosti: 1. Sutil - 291 km/hod, 2. Massa - 290, 3. Schumacher - 290, 4. Webber - 289, 5. Di Resta - 288, 6. Vettel - 288.
Přehled všech časů: zde (PDF, zdroj: FIA).
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.