Druhý trénink kořistí Vettela, Alonso těsně za ním

Red Bull
Red Bull, foto: Red Bull Racing
Petr Hlawiczka 23. září 2011 17:00
Sdílej:

Nejrychlejším mužem druhého tréninku v Singapuru byl Sebastian Vettel, za ním se seřadili jeho největší soupeři na Ferrari a McLarenu.

Druhý trénink začal opět za typického horkého počasí - i po západu slunce se teploty držely nad 30 °C a vlhkost dosahovala 72 %. FIA potvrdila, že problematické obrubníky v zatáčce č. 13 byly odstraněny.

V úvodu u Lotusu pokračovaly práce na Kovalainenově Lotusu, kterému v prvním tréninku začaly hořet brzdy. Mike Gascoyne potvrdil, že pro večerní jízdy zvolili větší brzdové kanálky.

Dnes došlo v paddocku k docela zábavnému: až v 15 hod místního času se v Singapuru otevřely boxy pro týmy se svými mechaniky kvůli povinné "večerce," kterou musí letos nově dodržovat. Šéf Toro Rosso Franz Tost si myslel, že nová pravidla se na něj nevztahují, a tak předběhl frontu mechaniků, jen aby zjistil, že tím vyčerpal jednoho ze čtyř žolíků, které týmy mohou v sezóně využít pro noční práce na vozech.

McLaren v Singapuru opět zkouší obě verze křídla: novější verzi s menší DRS klapkou i upravenou starší, kterou má na snímku nasazenou Button (foto: McLaren)

Jako první se na dráze objevili piloti Toro Rosso společně s Liuzzim, Barrichellem a Di Restou. Začalo se zostra: hned po pěti minutách zajížděli měřené časy. Nejprve se zapsal Di Resta (1:51,465), po něm Senna (1:51,399), Alonso (1:49,071) a po 10 min Vettel (1:48,171 a 1:47,375 min).

Lotusu novinky fungují, Jarno si tentokrát stěžoval na "mírnou nedotáčivost v jedné ze zatáček, jinak je to OK." Heikki po první jízdě na super-měkké směsi hlásil: "Vyvážení je dost dobré, získávám důvěru při brzdění. Zahřívání pneumatik je dobré."

Hamilton po půlhodině při průjezdu přes obrubníky v 7. zatáčce přišel o drobné kousky ze spodní části vozu. Jeho kolega Button po 40 min vyjel mimo ve 14. zatáčce. Nefungovala mu ale zpátečka, proto musel naštvaně vystoupit, protože vůz nepoškodil - zabrzdil těsně před zdí. Velká škoda, na kontě měl pouze 10 kol a zbývalo ještě dost času. Zdá se, jako by McLaren zkoušeli novinky na brzdovém systému, protože Lewisovi krátce před tím přenastavovali pedál.

Senna v té chvíli jako první nasadil super-měkkou směs pneumatik Pirelli.

Pořadí v polovině 2. tréninku:1. Vettel     1:47,375 min2. Webber    + 0,760 sec3. Hamilton   + 1,0154. Alonso      + 1,6415. Massa       + 1,9516. Button      + 2,376

Virgin s novou zádí, kterou představil minule v Monze (foto: Marussia Virgin Racing)

Na super-měkkých gumách se do čela před Vettela dostal Massa - 1:47,120 min. Schumacher nedobrzdil a lehce se dotkl zdi, stejně tak Buemi, který těsně před koncem svého ostrého pokusu v zatáčce č. 21 políbil bariéru, přičemž poškodil zavěšení svého vozu a musel jej opustit. Po 10 min odstoupil Alguersuari kvůli mechanickým problémům.

Napilno měli u Virginu, kde kontrolovali vůz Glocka po tvrdém průjezdu přes obrubník a měnili přední křídlo. V boxech se opravami hydrauliky na brzdovém okruhu velmi dlouho zdržel i Di Resta, po úvodních kolech vyjel až na posledních pár minut.

Do čela se po hodině vrátil Vettel (1:46,374 min). Ke konci simuloval podobně jako ostatní piloti závod. S více než 150 kg benzínu v nádrži jezdil o 6 sec pomaleji, kolem 1:52,3 - 1:52,8 min. Jeho týmový kolega Webber byl o půl sekundy pomalejší.

Nejrychlejší kolo lídra šampionátu už nikdo nepřekonal. Poslední minutu okořenil výjezdem mimo trať Maldonado, vůz přitom ale podobně jako Button nepoškodil.

Maximální rychlosti: 1. Sutil - 291 km/hod, 2. Massa - 290, 3. Schumacher - 290, 4. Webber - 289, 5. Di Resta - 288, 6. Vettel - 288.

Přehled všech časů: zde (PDF, zdroj: FIA).

Stalo se