Lewis Hamilton přiznává, že se záměrně rozhodl neříct otevřeně svůj názor na to, jak Michael Schumacher před ním v Monze bránil svou pozici, protože nechtěl svým negativním názorem vyvolávat další kontroverze.
Po Velké ceně Itálie se Lewis pečlivě vyhýbal otázkám na Schumacherovu taktiku a manévry, z jeho řeči těla však bylo jasné, že s nimi spokojený nebyl. Vzhledem ke špatným zkušenostem, které letos s novináři zažil, není až tak překvapivé, že zvolil neupřímnou, diplomatickou cestu.
"Byl jsem zklamaný, že jsem v závodě nemohl dosáhnout lepšího výsledku. Zkrátka jsem držel hubu. Hodně se mi to vyplatilo: v posledních dvou týdnech jsem byl uvolněný a neměl jsem tolik problémů," říká Hamilton v Singapuru.
"Vy [média] se mě neustále ptáte na to, co jsem se naučil, a to byla lekce, kterou jsem v onen den uplatnil. Jsem velmi, velmi vášnivý, a myslím si, že i velmi otevřený a necitlivý ve věcech, o kterých hovořím. Nemám strach říct to, co cítím. Jenže ono to může být použito proti mně, takže jsem jen nechtěl... Dokázal jsem se tehdy ovládnout, a o tom je život, o ovládání se," pokračuje pilot McLarenu.
Jak těžké to bylo? "Když vám někdo dá facku, jak těžké to je mu ji nevrátit? Když jste ve škole a pokud nemáte strach, je to těžké se zadržet a ovládat se."
Schumacher před Hamiltonem v Monze (foto: Mercedes GP)
Schumacher podle něj porušil pravidlo o jedné povolené změně směru při obraně v Monze, ale nechtěl to hnát nikam výš: "Věřím, že se musíte držet pravidla o jednom pohybu. Nemůžete se vrátit."
Brit se vrátil ke svému napomenutí za to, jak se bránil v Malajsii před Alonsem. Rozdíl podle něj byl v tom, že se mu snažil vzít výhodu, kterou poskytuje aerodynamický stín a protože byl Španěl o 2 -3 délky vozu za ním, nejednalo se o obranu: "Ale Michael se bránil, takže to byla jiná situace, ale nebylo v tom učiněno jasno. Stále nám říkají, že můžeme udělat pouze jeden manévr.
"Obecně v tom mám celkem jasno. Nyní poté, co jsem byl v Malajsii penalizován, mi je jasné, že se nemůžu pokoušet někoho za mnou připravovat o aerodynamickou výhodu. A taky mi je jasné, že při brzdění mohu udělat pouze jeden manévr a nesmím se vracet. Nepotřebuji se kvůli tomu na nic ptát. Vím to. Kdybych měl provést takový manévr, dostal bych penalizaci, takže bych to nedělal."
Schumacher v Singapuru na dotaz, zda byl překvapen, když mu šéf týmu Ross Brawn přes rádio přikazoval, aby Hamiltonovi nechal více místa, odpověděl: "Ne, nebyl jsem překvapený. Myslím, že to bylo ze strany Rosse dobré, že ke mně promluvil přes rádio. Jednoduše proto, aby potvrdil, že se pohybujeme na hraně a abychom byli opatrní. Bylo to vzrušující a většina si to užila, včetně mě."
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.