Nick Heidfeld a Timo Glock mluví o svých zájmech o MS v rally. Proč se však nakonec asi nikdy nesvezou?
Během závodního víkendu DTM na německém Oscherslebenu se setkal šéf VW, Kris Nissen, a dva jezdci F1, Nick Heidfeld a Timo Glock. Nissen překvapil nabídkou: "Rád bych Nicka a Tima jednou pozval, aby se svezli s naším autem. Máme tam dvě sedačky, musí se jen domluvit, kdo by řídil a kdo navigoval."
Odpověď Tima Glocka byla rychlá: "Mám teď určitě čas," smál se pilot týmu Virgin. Pak začal vtipkovat, že by mohl vypustit nadcházející závod v Singapuru. I přes tyto legrácky se Timo o rally zajímá a rád by si ji někdy zkusil: "Rád bych někdy řídil auto. Již jednou jsem měl možnost řídit rallyové WRC auto Toyoty z roku 1999 [Corolla WRC - pozn. redaktora], už to bylo skvělé. Je to prostě čistá jízda," říká bývalý tovární jezdec Toyoty.
Toyota Corolla WRC
Opačně situaci vidí bývalý jezdec týmu Renault, Nick Heidfeld. "Bylo by to určitě zajímavé, ale už v televizi mi to příjde trochu nebezpečné, když jedete 200 km/h lesem a vpravo i vlevo jsou stromy." Proto Němec tuto nabídku odmítl. "Z hlediska zábavy by to určitě mělo cenu, ale mám z toho trochu strach."
Na strachu to ztroskotalo i u Tima: "Jak již řekl Nick, člověk by měl mít na paměti také bezpečnostní faktor. Robertu Kubicovi se bohužel stala při rally velmi těžká nehoda. Ale to je součást hry u rallysportu." Proti zkušební jízdě s novým VW Polo R WRC by však Glock nic nenamítal. "Kdybych měl tu možnost auto otestovat, tak bych to rád zkusil."
Foto nového VW Polo R WRC:
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.