Nick Heidfeld a Timo Glock mluví o svých zájmech o MS v rally. Proč se však nakonec asi nikdy nesvezou?
Během závodního víkendu DTM na německém Oscherslebenu se setkal šéf VW, Kris Nissen, a dva jezdci F1, Nick Heidfeld a Timo Glock. Nissen překvapil nabídkou: "Rád bych Nicka a Tima jednou pozval, aby se svezli s naším autem. Máme tam dvě sedačky, musí se jen domluvit, kdo by řídil a kdo navigoval."
Odpověď Tima Glocka byla rychlá: "Mám teď určitě čas," smál se pilot týmu Virgin. Pak začal vtipkovat, že by mohl vypustit nadcházející závod v Singapuru. I přes tyto legrácky se Timo o rally zajímá a rád by si ji někdy zkusil: "Rád bych někdy řídil auto. Již jednou jsem měl možnost řídit rallyové WRC auto Toyoty z roku 1999 [Corolla WRC - pozn. redaktora], už to bylo skvělé. Je to prostě čistá jízda," říká bývalý tovární jezdec Toyoty.
Toyota Corolla WRC
Opačně situaci vidí bývalý jezdec týmu Renault, Nick Heidfeld. "Bylo by to určitě zajímavé, ale už v televizi mi to příjde trochu nebezpečné, když jedete 200 km/h lesem a vpravo i vlevo jsou stromy." Proto Němec tuto nabídku odmítl. "Z hlediska zábavy by to určitě mělo cenu, ale mám z toho trochu strach."
Na strachu to ztroskotalo i u Tima: "Jak již řekl Nick, člověk by měl mít na paměti také bezpečnostní faktor. Robertu Kubicovi se bohužel stala při rally velmi těžká nehoda. Ale to je součást hry u rallysportu." Proti zkušební jízdě s novým VW Polo R WRC by však Glock nic nenamítal. "Kdybych měl tu možnost auto otestovat, tak bych to rád zkusil."
Foto nového VW Polo R WRC:
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.