Nový mistr série GP2 a třetí pilot týmu Lotus Renault GP v úterý a ve středu testoval s monopostem F1 ve Valencii. Jednalo se o dva roky starý Renault R29, s nímž ujel solidní vzdálenost - 600 km.
Cílem testu bylo Romainovi umožnit znovu se seznámit s vozem F1, s nímž v roce 2009 nastupoval po boku Alonsa. Poté, co Bruno Senna nahradil v Belgii Heidfelda, který se chce příští rok do F1 vrátit, byl Grosjean oficiálně jmenován rezervním pilotem Renaultu.
Francouz po včerejším testu prohlásil: "Bylo to fantastické usednout znovu do vozu F1. Cílem bylo to, abych si znovu zvykl na monopost F1. Dopoledne jsme odjeli několik kvalifikačních jízd, odpoledne pak delší výlety. Zkoušeli jsme také zastávky v boxech."
"Bylo to velmi dobré pro tělesnou kondici. Opravdu jsem byl velmi potěšený a práci s týmem jsem si hodně užil. Bylo to jiné než v roce 2009, protože nyní jsem zkušenější. Vůz jsem si užíval od okamžiku, kdy jsem do něj naskočil, stejně jako práci s inženýry. Prožili jsme ve Valencii pěkné chvíle, všem se to líbilo," dodal Grosjean.
Romain Grosjean (foto: Lotus Renault GP)
Ve voze dostal na 60 kol příležitost také Jan Charouz. Renault oficiálně časy nezveřejnil, zkušenější Grosjean však byl o 1,5 sec rychlejší (více v tomto článku).
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.