Budoucnost Hispanie nevypadá příliš dobře. Její současný technický ředitel Geoff Willis se rozhodl odejít.
Podle Autosportu je důvodem Willisova odchodu to, že nedostal dostatečné záruky ohledně potřebných financí pro vývoj a stavbu monopostu pro rok 2012.
Nahradit by jej měl Jorg Zander, který má s navrhováním F1 vozů dostatek zkušeností. Během své bohaté kariéry působil u Toyoty, v roce 2002 přestoupil do BAR, chvíli se zdržel u Williamsu (2005 - 2006) a pak i u BMW Sauberu.
Velké slávy se dočkal po přestupu k Hondě, kde plnil úlohu zástupce technického ředitele nástupnického Brawnu GP až do poloviny sezóny 2009. V nedávné době pracoval na projektu Audi LMP1 nedaleko německé základny HRT.
Přední křídla monopostu HRT F111 před garáží (foto: HRT)
Zander se dobře zná se šéfem inženýrů HRT Jackym Eeckelaertem, s nímž kdysi společně pracoval. O víkendu v Monze byl spatřen v motorhomu španělského týmu, se kterým se údajně již dohodl na spolupráci.
Novým šéfem aerodynamiky by se měl stát Stephane Schosse, který v minulosti pracoval u Ligieru, Sauberu či Toyoty. Tým by mě využívat aerodynamický tunel Mercedesu v Brackley.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.