Poslední zveřejnění účetnictví týmu Lotus Renault GP ukázalo na obrovskou ztrátu způsobenou hlavně aférou ohledně ovlivnění závodu v Singapuru 2008.
Tým podle zveřejněného účetnictví za rok 2010 dosáhl obrovskou ztrátu ve výši 34,3 milionů liber (v přepočtu kolem 970 milionů Kč). Hodně si pohoršil, protože rok předtím byl jeho zisk po zdanění 4,8 milionů liber (135,5 milionu Kč). Výsledky hodně ovlivnil odchod sponzorů, kteří po zveřejnění skandálu ohledně manipulace s výsledky Velké ceny Singapuru 2008 z týmu hromadně odešli.
Obrat týmu za rok 2010 klesl o 49 % na 82,2 milionů liber (2,32 miliardy Kč). Hlavní podíl na tom měla ztráta hlavního sponzora týmu, holandské banky ING. Ona samotná týmu měla přinést něco kolem 41 milionů liber (1,16 miliard Kč).
Z týmu navíc odešla hlavní hvězda - Fernando Alonso. Naštěstí se objevil nový investor, kterým se stala lucemburská investiční skupina Genii Capital, která koupila 75 % týmu a od prosince 2009 tak do týmu majetkově vstoupila. O rok později odkoupila i zbývajících 25 % týmu. Společnost Renault jako taková v F1 zůstala pouze jako dodavatel motorů.
Hlavní jezdecká hvězda týmu, Robert Kubica, se letos moc nesvezl
Roční plat Fernanda Alonsa (v Renaultu) se odhadoval na 12,5 milionu liber (353 milionů Kč). Jeho odchod odhadem pomohl snížit náklady týmu o 18 % na 122,2 milionů liber (3,45 milard Kč). Nahrazen byl rychle rostoucí polskou hvězdou, Robertem Kubicou. Ten týmu pomohl až na konečné páté místo v poháru konstruktérů, když rok předtím byl Renault na osmém místě. Nicméně Robert letos za tým kvůli své nehodě v rally nemohl odjet ani závod a jeho budoucnost je nejasná.
Tým se teď bude "snažit získat podporu ze strany majitelů pro činnost závodní stáje F1 pro blízkou budoucnost." Mluví se totiž o tom, že Genii jako majitel uvažuje o možném prodeji stáje. Zájemcem by měl být výrobce silničních vozů, společnost Lotus.
V prosinci 2010 již tým podepsal sponzorskou smlouvu se společností Lotus v roční odhadované výši 25 milionů liber (706 milionů Kč). Má se za to, že tato smlouva by Lotusu měla dávat opci na nákup 50% podílu v týmu. Lotus tuto opci doposud nevyužil, nicméně již teď má v týmu určitý vliv. Generální ředitel skupiny Lotus Dany Bahar a výkonný ředitel Protonu (majitele skupiny Lotus), Syed Zainal Abidin Tahir, byli oba od oznámení spozorského kontraktu dosazeni do vedení týmu.
Max Verstappen vynechává mediální den před Velkou cenou Miami, jeho soukromý letoun vyrazil z Francie do USA teprve před několika hodinami. Okamžitě se tak rozšířily spekulace, že nizozemský šampion a jeho partnerka Kelly Piquet možná právě přivítali na svět svého prvního potomka.
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.