Poslední zveřejnění účetnictví týmu Lotus Renault GP ukázalo na obrovskou ztrátu způsobenou hlavně aférou ohledně ovlivnění závodu v Singapuru 2008.
Tým podle zveřejněného účetnictví za rok 2010 dosáhl obrovskou ztrátu ve výši 34,3 milionů liber (v přepočtu kolem 970 milionů Kč). Hodně si pohoršil, protože rok předtím byl jeho zisk po zdanění 4,8 milionů liber (135,5 milionu Kč). Výsledky hodně ovlivnil odchod sponzorů, kteří po zveřejnění skandálu ohledně manipulace s výsledky Velké ceny Singapuru 2008 z týmu hromadně odešli.
Obrat týmu za rok 2010 klesl o 49 % na 82,2 milionů liber (2,32 miliardy Kč). Hlavní podíl na tom měla ztráta hlavního sponzora týmu, holandské banky ING. Ona samotná týmu měla přinést něco kolem 41 milionů liber (1,16 miliard Kč).
Z týmu navíc odešla hlavní hvězda - Fernando Alonso. Naštěstí se objevil nový investor, kterým se stala lucemburská investiční skupina Genii Capital, která koupila 75 % týmu a od prosince 2009 tak do týmu majetkově vstoupila. O rok později odkoupila i zbývajících 25 % týmu. Společnost Renault jako taková v F1 zůstala pouze jako dodavatel motorů.
Hlavní jezdecká hvězda týmu, Robert Kubica, se letos moc nesvezl
Roční plat Fernanda Alonsa (v Renaultu) se odhadoval na 12,5 milionu liber (353 milionů Kč). Jeho odchod odhadem pomohl snížit náklady týmu o 18 % na 122,2 milionů liber (3,45 milard Kč). Nahrazen byl rychle rostoucí polskou hvězdou, Robertem Kubicou. Ten týmu pomohl až na konečné páté místo v poháru konstruktérů, když rok předtím byl Renault na osmém místě. Nicméně Robert letos za tým kvůli své nehodě v rally nemohl odjet ani závod a jeho budoucnost je nejasná.
Tým se teď bude "snažit získat podporu ze strany majitelů pro činnost závodní stáje F1 pro blízkou budoucnost." Mluví se totiž o tom, že Genii jako majitel uvažuje o možném prodeji stáje. Zájemcem by měl být výrobce silničních vozů, společnost Lotus.
V prosinci 2010 již tým podepsal sponzorskou smlouvu se společností Lotus v roční odhadované výši 25 milionů liber (706 milionů Kč). Má se za to, že tato smlouva by Lotusu měla dávat opci na nákup 50% podílu v týmu. Lotus tuto opci doposud nevyužil, nicméně již teď má v týmu určitý vliv. Generální ředitel skupiny Lotus Dany Bahar a výkonný ředitel Protonu (majitele skupiny Lotus), Syed Zainal Abidin Tahir, byli oba od oznámení spozorského kontraktu dosazeni do vedení týmu.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.