Peter Sauber je naštvaný na Ferrari, protože kvůli převodovkám, které od italského týmu odebírají, museli v Monze odstoupit ze závodu.
"Jako bychom se ve Formuli 1 vrátili do doby kamenné," cituje naštvaného majitele týmu německý Auto Motor und Sport. Kamuj Kobajaši musel kvůli převodovce odstoupit ve 22., Sergio Pérez ve 33. kole Velké ceny Itálie. K takovým selháním dochází v F1 již jen velmi zřídka.
Podle Saubera kvůli tomu přišel jeho tým o cenné body. V šampionátu bojuje o šestou příčku s Force Indií, která se nyní dostala před něj a na kterou mu schází bod. Na záda mu navíc začíná dýchat i Toro Rosso, které během uplynulého víkendu vybojovalo 7 bodů.
"Podruhé jsme letos podobně jako v Austrálii soupeřům darovali spoustu bodů," zlobí se Sauber. Podle něj by se ale měla jejich finanční situace příští rok zlepšit, stejně tak i výkony na dráze. Tým v současné době zaměstnává kolem 280 lidí a chlubí se jedním z nejlepších (ne-li vůbec nejlepším) aerodynamických tunelů v F1 vůbec.
Kobajaši kvůli převodovce Ferrari v Monze daleko nedojel (foto: Sauber F1)
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.