Red Bull dnes oznámil prodloužení partnerství s Renaultem o pět let, vstoupí s ním tedy do nové turboéry. Jeho motory bude odebírat až do roku 2017.
Úspěšné partnerství Red Bull s Renaultem se zrodilo v roce 2007, jejich smlouva měla vypršet příští rok. Dnes oba potvrdili, že se dohodli na pokračování technické spolupráce, která se krom odběru motorů bude týkat také KERSu.
Red Bull tak do revoluční sezóny 2014, v níž začnou platit nová pravidla týkající se pohonných jednotek, vstoupí s vyvíjeným 1,6l V6 turbomotorem současného dodavatele.
Šéf závodní stáje Red Bull Christian Horner oznámil: "Jsme samozřejmě vzrušeni tím, že můžeme oznámit podstatné rozšíření naší smlouvy s aliancí Renault-Nissan, s nimiž se z úzkého vztahu těšíme již od roku 2007. Renault Sport F1 byl ve spolupráci vždy otevřený, což přispělo k pokračujícímu úspěchu partnerství Red Bull Racing - Renault."
Osmiválec Renaultu RS27 (foto: Renault Sport F1)
Obchodní ředitel Renault Sport F1 Jean-Francois Caubet dodal: "Šestiválcové motory, jež budou představeny v roce 2014, představují veliký závazek a takové informace, zdroje a znalosti, jaké má Red Bull, Renaultu Sport F1 ve Viry-Chatillon spedifikovat, navrhnout a vyvinout od počátku platnosti nových pravidel konkurenceschopnou jednotku a optimalizovat její strukturální integraci do vozu.
Tato velká pdopora bude samozřejmě výhodou i pro naše další partnery, kteří budou přímo těžit z odborných schopností společností Red Bull Racing a Renault Sport F1."
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.