Williams získal na minulém závodu v Belgii po dlouhé době opět body. Navíc se jednalo o první body pro Pastora Maldonada. Teď by na tento úspěch chtěl navázat i v Itálii.
Technický ředitel Williamsu Sam Michael k tomu říká: "Monza je tak unikátní tratí, že jsme speciálně pro tuto trať vyrobili nová přední i zadní křídla. Volíte zde setup s nejnižším odporem vzduchu společně s kombinací mechanického setupu, který je optimální pro jízdu přes obrubníky. Předjíždění by mohlo být realizováno na dlouhých rovinkách a pomocí DRS."
A jak se na závod těší Rubens Barrichello? "Monza je okruh, který mám opravdu rád. Důležitými faktory zde jsou dobré brzdy a dobrá trakce. Takže pro dobrý závod je klíčové nastavení auta. Vzhledem k tomu, že jsem zde v minulosti již vyhrál, tak se hodně těším na závod zde. Tifosi závod také dělají velmi zajímavým."
Pastor Maldonado si v Belgii vyjel svůj zatím nejlepší výsledek v F1. "Monza je pro mě velmi speciálním okruhem. Mám na tento okruh velmi speciální vzpomínky, když jsem zde v roce 2006 ve Formuli Renault 3,5 vyhrál. Dříve jsem bydlel velmi blízko této trati, takže se těším, že uvidím spoustu venezuelských a italských kamarádů o tomto víkendu.
Je to překrásná trať, obzvláště proto, že je tak rychlá, jedna z nejrychlejších v roce. Jezdí se s nízkým přítlakem, takže potřebujete dobrou aerodynamiku. Jak jsme již ukázali ve Spa-Francorchamps, naše auto na těchto gumách pracuje dobře. Takže doufám, že budu tento víkend opět na bodech."
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.