Tým Lotus před sezónou 2011 přesedlal na motory Renault. Podle Heikkiho Kovalainena ale Cosworthy v oblasti výkonu vůbec neztrácejí. V čem tedy spatřuje rozdíl?
"Myslím si, že v oblasti výkonu je Cosworth konkurenceschopným. Mám pocit, že od Renaultu se nám dostává lepší pomoci při vývoji výfukového difuzoru, v pochopení a know-how, než od Cosworthu. Celkový balík od Renaultu je tedy silnější," hodnotí Kovalainen pro Manipe F1.
Jedním z velkých rozdílů je zkušenost, kterou získáváme od Renaultu, zatímco Cosworth byl docela nový. Z hlediska výkonu ho ale nemáme více, než minulý rok," pokračuje finský pilot. Cosworth se totiž do F1 vrátil loni po tříleté přestávce, byť předtím v F1 působil již od roku 1963.
"Abych byl upřímný, byl jsem s Cosworthem stejně spokojený, jako s Renaultem. Hlavním problémem ale nebyl motor. Přechod k Renaultu byl výsledkem toho, že jsme se rozhodli od Red Bullu odebírat zadní část. Nebylo to kvůli výkonnosti motoru."
Lotusy letos pohánějí motory Renaultu (foto: Team Lotus)
"Minulý rok jsem ani jednou neodstoupil kvůli motoru. Měli jsme přesto nějaké problémy s jeho degradací, která se u agregátů Renaultu nevyskytuje. S jedním motorem jsem odjel čtyři závody, aniž bychom pozorovali nějakou ztrátu výkonu, minulý rok jsme však drobnou ztrátu u Cosworthu pozorovali," dodává Kovalainen.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.