Tým Lotus před sezónou 2011 přesedlal na motory Renault. Podle Heikkiho Kovalainena ale Cosworthy v oblasti výkonu vůbec neztrácejí. V čem tedy spatřuje rozdíl?
"Myslím si, že v oblasti výkonu je Cosworth konkurenceschopným. Mám pocit, že od Renaultu se nám dostává lepší pomoci při vývoji výfukového difuzoru, v pochopení a know-how, než od Cosworthu. Celkový balík od Renaultu je tedy silnější," hodnotí Kovalainen pro Manipe F1.
Jedním z velkých rozdílů je zkušenost, kterou získáváme od Renaultu, zatímco Cosworth byl docela nový. Z hlediska výkonu ho ale nemáme více, než minulý rok," pokračuje finský pilot. Cosworth se totiž do F1 vrátil loni po tříleté přestávce, byť předtím v F1 působil již od roku 1963.
"Abych byl upřímný, byl jsem s Cosworthem stejně spokojený, jako s Renaultem. Hlavním problémem ale nebyl motor. Přechod k Renaultu byl výsledkem toho, že jsme se rozhodli od Red Bullu odebírat zadní část. Nebylo to kvůli výkonnosti motoru."
Lotusy letos pohánějí motory Renaultu (foto: Team Lotus)
"Minulý rok jsem ani jednou neodstoupil kvůli motoru. Měli jsme přesto nějaké problémy s jeho degradací, která se u agregátů Renaultu nevyskytuje. S jedním motorem jsem odjel čtyři závody, aniž bychom pozorovali nějakou ztrátu výkonu, minulý rok jsme však drobnou ztrátu u Cosworthu pozorovali," dodává Kovalainen.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.