Už je to oficiální. Tým Renault a Nick Heidfeld proti sobě přestanou podnikat veškeré právní kroky. Dohodli se na mimosoudním vyrovnání.
Poté, co byl Nick Heidfeld vyhozen od týmu Renault a jeho místo převzal Bruno Senna, na svůj bývalý tým Němec podal žalobu. Soud však v pátek vydal jednomyslné rozhodnutí, když poslal jasné písemné stanovisko jak týmu, tak i jezdci.
"Rozdnílné názory nás a Nicka byly před nedávnem častou zprávnou v mediích. Jsme opravdu rádi, že bylo učiněno rychlé a rozumné rozhodnutí. Náš rozchod byl docela bolestivý a nikdo z nás nechtěl soudní tahanice. Děkujeme Nickovi za jeho cennou podporu našemu týmu," řekl šéf Renaultu, Eric Boullier.
Boullier přešel od mimosoudního vyrovnání také k ústnímu: "Pamatujeme si také na dobré chvíle, obzvláště naše podiové umístění v Malajsii. Nick je velmi silný a zásadový jezdec. Do budoucnosti mu přejeme jen to nejlepší," pokračuje Boullier.
Heidfeld je podle svých slov "přirozeně zklamán svým předčasným odchodem od týmu Renault. Byl jsem přesvědčen, že týmu můžu ještě dát velký příspěvek. Musím však přijmout okolnosti takové, jaké jsou. Svoji pozornost teď musím věnovat budoucnosti. S ohledem na ni je dobré, že jsme naši spolupráci k dnešnímu dni ukončili," říká Nick.
Ale ani on neopouští Renault nespokojen: "Přeji všem kamarádům, které jsem si v Enstone našel, úspěšný konec sezony. Je to jasné. Brzy zase budu závodit a to na nejvyšší úrovni," uzavírá Nick.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.