Nejzkušenější pilot Formule 1 Rubens Barrichello absolvoval již 319 závodů. Z finančních důvodů se však nad jeho dalším působením u Williamsu stahují temná mračna.
Brazilec dnes dal opět jasně najevo, že by si přál závodit v F1 i příští rok, Williams ale s prodloužením jeho smlouvy stálé váhá a nechává si otevřené dveře pro další existující možnosti.
Williams se v posledních letech trápí se sponzory, opustili jej RBS, Philips, Air Asia, Allianz i Accenture. Proto se před sezónou rozhodl angažovat nezkušeného pilota, který s sebou ovšem přinesl z Venezuely slušný balík peněz - Pastora Maldonada.
Tým z Grove prožívá neúspěšnou sezónu: po loňském šestém místě se nyní potácí až na 9. příčce v šampionátu konstruktérů, s čímž souvisí úbytek dalších 5 milionů Eur, které jako odměnu týmům na konci roku vyplácí Ecclestone.
Šušká se, že odejít se chystá další ze současných sponzorů, Adam Parr proto uvedl, že tým hledá k Maldonadovi dalšího platícího pilota s tučným věnem ve výši minimálně oněch 5 mil. Eur. O jezdce, kteří by dokázali sehnat tuto sumu, by v GP2 nebyla nouze: v zákulisí padají jména jako Giedo van der Garde, Jules Bianchi a Charles Pic.
Rubens Barrichello v Belgii (foto: AT&T Williams F1)
Má se za to, že by tým upřednostnil pilota, který přeci již nějaké zkušenosti na rozdíl od Maldonada má, protože s FW33 se tým ubral zejména v zadní části vozu jiným vývojovým směrem. Jediným pilotem, který dle grandprix.com do toho zapadá, je Adrian Sutil - pokud by se Force India pro příští rok zřekla jeho služeb ve prospěch Nica Hülkenberga, kterého podporují společnosti Medion, Capri-Sun, Enzo Hotels a Techart.
Pokud by k tomu došlo, mohl by to pro Barrichella být v F1 konec. Brazilec, kterého příliš nezajímá kroužení po oválech ani Indycar, by se pak mohl ještě nějakou dobu závodit s cestovními vozy.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.