Nejzkušenější pilot Formule 1 Rubens Barrichello absolvoval již 319 závodů. Z finančních důvodů se však nad jeho dalším působením u Williamsu stahují temná mračna.
Brazilec dnes dal opět jasně najevo, že by si přál závodit v F1 i příští rok, Williams ale s prodloužením jeho smlouvy stálé váhá a nechává si otevřené dveře pro další existující možnosti.
Williams se v posledních letech trápí se sponzory, opustili jej RBS, Philips, Air Asia, Allianz i Accenture. Proto se před sezónou rozhodl angažovat nezkušeného pilota, který s sebou ovšem přinesl z Venezuely slušný balík peněz - Pastora Maldonada.
Tým z Grove prožívá neúspěšnou sezónu: po loňském šestém místě se nyní potácí až na 9. příčce v šampionátu konstruktérů, s čímž souvisí úbytek dalších 5 milionů Eur, které jako odměnu týmům na konci roku vyplácí Ecclestone.
Šušká se, že odejít se chystá další ze současných sponzorů, Adam Parr proto uvedl, že tým hledá k Maldonadovi dalšího platícího pilota s tučným věnem ve výši minimálně oněch 5 mil. Eur. O jezdce, kteří by dokázali sehnat tuto sumu, by v GP2 nebyla nouze: v zákulisí padají jména jako Giedo van der Garde, Jules Bianchi a Charles Pic.
Rubens Barrichello v Belgii (foto: AT&T Williams F1)
Má se za to, že by tým upřednostnil pilota, který přeci již nějaké zkušenosti na rozdíl od Maldonada má, protože s FW33 se tým ubral zejména v zadní části vozu jiným vývojovým směrem. Jediným pilotem, který dle grandprix.com do toho zapadá, je Adrian Sutil - pokud by se Force India pro příští rok zřekla jeho služeb ve prospěch Nica Hülkenberga, kterého podporují společnosti Medion, Capri-Sun, Enzo Hotels a Techart.
Pokud by k tomu došlo, mohl by to pro Barrichella být v F1 konec. Brazilec, kterého příliš nezajímá kroužení po oválech ani Indycar, by se pak mohl ještě nějakou dobu závodit s cestovními vozy.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.