Bývalý konstruktér týmů Brabham a McLaren, Gordon Murray, se stal poradcem Group Lotus.
Nově tak bude Gordon Murray pracovat jako poradce společnosti pro současné i budoucí projekty. Spolupracovat bude například s Bobem Lutzem nebo Dr. Burkhardem Goeschelem, kteří také patří mezi špičky ve svém oboru.
Murray o svém novém zaměstnání říká: "Po dlouhá léta jsem Lotus obdivoval. K odkazu, který zde zanechal Colin Chapman, mám velký respekt a myslím, že to, co Dany [Bahar] a jeho tým dělají, je velkým přínosem pro tuto značku."
Drží se Champanových principů a dostává obchod na další úroveň, zatímco stále zachovává ducha značky Lotus, a to není snadný úkol! Proto jsem rád, že budu moct Group Lotus pomáhat v jejích projektech."
McLaren MP4/4, který ovládl ročník 1988, je také Murrayho dílem
Gordon Murray patří mezi uznávané konstruktéry minulosti, vítězná auta stavěl pro takové týmy, jako byl Brabham, nebo stále je McLaren.
Mezi jeho mistrovská díla patří například vozy Brabham BT49 a BT52, které vyhrály mistrovství světa v letech 1981 a 1983. Samozřejmě nelze opomenout ani slavný McLaren MP4/4, se kterým v roce 1988 Ayrton Senna vyhrál šampionát. Právě tento vůz vyhrál 15 ze 16 závodů té sezony.
V poslední době se Murray věnoval hlavně své firmě Gordon Murray Design, která se zaměřuje na inovativní městské vozy.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.