Bývalý konstruktér týmů Brabham a McLaren, Gordon Murray, se stal poradcem Group Lotus.
Nově tak bude Gordon Murray pracovat jako poradce společnosti pro současné i budoucí projekty. Spolupracovat bude například s Bobem Lutzem nebo Dr. Burkhardem Goeschelem, kteří také patří mezi špičky ve svém oboru.
Murray o svém novém zaměstnání říká: "Po dlouhá léta jsem Lotus obdivoval. K odkazu, který zde zanechal Colin Chapman, mám velký respekt a myslím, že to, co Dany [Bahar] a jeho tým dělají, je velkým přínosem pro tuto značku."
Drží se Champanových principů a dostává obchod na další úroveň, zatímco stále zachovává ducha značky Lotus, a to není snadný úkol! Proto jsem rád, že budu moct Group Lotus pomáhat v jejích projektech."
McLaren MP4/4, který ovládl ročník 1988, je také Murrayho dílem
Gordon Murray patří mezi uznávané konstruktéry minulosti, vítězná auta stavěl pro takové týmy, jako byl Brabham, nebo stále je McLaren.
Mezi jeho mistrovská díla patří například vozy Brabham BT49 a BT52, které vyhrály mistrovství světa v letech 1981 a 1983. Samozřejmě nelze opomenout ani slavný McLaren MP4/4, se kterým v roce 1988 Ayrton Senna vyhrál šampionát. Právě tento vůz vyhrál 15 ze 16 závodů té sezony.
V poslední době se Murray věnoval hlavně své firmě Gordon Murray Design, která se zaměřuje na inovativní městské vozy.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.