Novopečený šampion série GP2 Romain Grosjean se soustředí spíše na smlouvu pro příští rok, než co nejrychlejší návrat do kokpitu F1 ještě letos.
Jeho manažerem je Eric Boullier, šéf Renaultu, který ve Spa nahradil Nicka Heidfelda Brunem Sennou, jenž by ale dle francouzských novinářů mohl být již v Singapuru nahrazen právě Grosjeanem, kterému titul v GP2 otevírá další možnosti v F1.
"Rozhodně se chci vrátit, ale momentálně nebylo ještě nic rozhodnuto. Můj management, LRGP a DAMS [tým GP2] jsou inteligentní, protože vědí, že jsem v roce 2009 po třech závodech myslel pouze na F1. Letos jsem nechtěl udělat stejnou chybu, a tak jsem se zaměřil výlučně na GP2," říká Grosjean.
"Abych se na ni mohl soustředit, co nejméně jsem navštěvoval paddock F1. Nyní, když jsme se stali šampiony, se půjdu podívat o schod výše. Mám ale zájem hlavně o získání dobrého kontraktu pro rok 2012, nic víc. Přinejmenším nám stále zbývá několik měsíců na to, abychom si to promysleli. Snad se mi podaří získat dobré místo za slušných podmínek."
Grosjean toho svým návratem do GP2 podle pozorovatelů moc získat nemohl. I když nebyl pod žádným tlakem ze strany Gravity (dceřiná společnost Genii Capital vlastnící Renault) vyhrát titul, přesto chtěl týmu DAMS pomoci dostat se do čela a získat individuální trofej.
"Management mi na počátku neřekl, že musím tuto sérii vyhrát. Jsem o něco starší než někteří z jezdců a mám více zkušeností, takže mým osobním cílem titul byl. Ale také jsem věděl, že chci potlačit DAMS a pomoci jim dostat se zpět na špici. To, co nám scházelo na počátku, už nám nechabí.
A myslím, že jsme nejsilnějším týmem této sezóny. Jsem hrdý na to, čeho jsme dosáhli. Moc jsem chtěl tento titul získat, protože mi v kariéře chyběl. Nyní ho mám v kapse, je to úžasný pocit," pokračuje Francouz.
Komu dá před návratem Kubici Renault přednost? (foto: Lotus Renault GP)
"Pokud se podíváte na loňské výsledky: Barwa Addax, ART a iSport, ti byli silnější než DAMS. Letos jsme však s novým vozem a s novými pneumatikami Pirelli velmi usilovně pracovali. Musím přiznat, že v Abú Zabí, kde začínala sezóna GP2 Asia, jsme byli úplně mimo. Všichni si mysleli, že jen skrýváme náš skutečný potenciál, když jsme v testu před začátkem sezóny skončili až na 22. místě.
Tehdy jsme si uvědomili, že musíme dále pracovat, začít znovu, od začátku - a přišla vítězná kvalifikace. Poté vůz začal opětfungovat. Byli jsme silní, ale také jsme byli týmem, který musel prokázat, že má na to dostat se zpět do čela jako před několika lety.
Tuto sezónu v paddocku F1 kvůli novým pneumatikám a novému autu pozorně sledovali. Piloti musí více přemýšlet o tom, co ve voze udělají, musíte vše velmi dobře zvládat. Prožili jsme několik těžkých závodů - v některých bylo sucho, mokro a zase sucho, opravdu šílené. Získat titul v náročných podmínkách bylo důležité a snad si toho všimnul i velký šéf!"
Grosjean si ve Spa zajistil titul v GP2 (foto: dams.fr)
V GP2 zbývá odjet poslední závod příští týden v Monze. Grosjean by tam rád zakončil sezónu dalším vítězstvím: "Bylo by to opravdu příjemné. Chci získat pro tým další body. Jsme mezi týmy druzí, což není špatné vzhledem k tomu, že v této sezóně boduje pouze jeden pilot. Musíme dále získávat body a je pravdou, že bych chtěl letos získat double - a zbývá už jen Monza. Bylo by hezké to zakončit vítězstvím, prvořadý je však zisk bodů."
Před posledním závodem GP2 vede Grosjean s 31bodovým náskokem před Julesem Bianchim, Josef Král je s patnácti body na 13. místě.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.