Novopečený šampion série GP2 Romain Grosjean se soustředí spíše na smlouvu pro příští rok, než co nejrychlejší návrat do kokpitu F1 ještě letos.
Jeho manažerem je Eric Boullier, šéf Renaultu, který ve Spa nahradil Nicka Heidfelda Brunem Sennou, jenž by ale dle francouzských novinářů mohl být již v Singapuru nahrazen právě Grosjeanem, kterému titul v GP2 otevírá další možnosti v F1.
"Rozhodně se chci vrátit, ale momentálně nebylo ještě nic rozhodnuto. Můj management, LRGP a DAMS [tým GP2] jsou inteligentní, protože vědí, že jsem v roce 2009 po třech závodech myslel pouze na F1. Letos jsem nechtěl udělat stejnou chybu, a tak jsem se zaměřil výlučně na GP2," říká Grosjean.
"Abych se na ni mohl soustředit, co nejméně jsem navštěvoval paddock F1. Nyní, když jsme se stali šampiony, se půjdu podívat o schod výše. Mám ale zájem hlavně o získání dobrého kontraktu pro rok 2012, nic víc. Přinejmenším nám stále zbývá několik měsíců na to, abychom si to promysleli. Snad se mi podaří získat dobré místo za slušných podmínek."
Grosjean toho svým návratem do GP2 podle pozorovatelů moc získat nemohl. I když nebyl pod žádným tlakem ze strany Gravity (dceřiná společnost Genii Capital vlastnící Renault) vyhrát titul, přesto chtěl týmu DAMS pomoci dostat se do čela a získat individuální trofej.
"Management mi na počátku neřekl, že musím tuto sérii vyhrát. Jsem o něco starší než někteří z jezdců a mám více zkušeností, takže mým osobním cílem titul byl. Ale také jsem věděl, že chci potlačit DAMS a pomoci jim dostat se zpět na špici. To, co nám scházelo na počátku, už nám nechabí.
A myslím, že jsme nejsilnějším týmem této sezóny. Jsem hrdý na to, čeho jsme dosáhli. Moc jsem chtěl tento titul získat, protože mi v kariéře chyběl. Nyní ho mám v kapse, je to úžasný pocit," pokračuje Francouz.
Komu dá před návratem Kubici Renault přednost? (foto: Lotus Renault GP)
"Pokud se podíváte na loňské výsledky: Barwa Addax, ART a iSport, ti byli silnější než DAMS. Letos jsme však s novým vozem a s novými pneumatikami Pirelli velmi usilovně pracovali. Musím přiznat, že v Abú Zabí, kde začínala sezóna GP2 Asia, jsme byli úplně mimo. Všichni si mysleli, že jen skrýváme náš skutečný potenciál, když jsme v testu před začátkem sezóny skončili až na 22. místě.
Tehdy jsme si uvědomili, že musíme dále pracovat, začít znovu, od začátku - a přišla vítězná kvalifikace. Poté vůz začal opětfungovat. Byli jsme silní, ale také jsme byli týmem, který musel prokázat, že má na to dostat se zpět do čela jako před několika lety.
Tuto sezónu v paddocku F1 kvůli novým pneumatikám a novému autu pozorně sledovali. Piloti musí více přemýšlet o tom, co ve voze udělají, musíte vše velmi dobře zvládat. Prožili jsme několik těžkých závodů - v některých bylo sucho, mokro a zase sucho, opravdu šílené. Získat titul v náročných podmínkách bylo důležité a snad si toho všimnul i velký šéf!"
Grosjean si ve Spa zajistil titul v GP2 (foto: dams.fr)
V GP2 zbývá odjet poslední závod příští týden v Monze. Grosjean by tam rád zakončil sezónu dalším vítězstvím: "Bylo by to opravdu příjemné. Chci získat pro tým další body. Jsme mezi týmy druzí, což není špatné vzhledem k tomu, že v této sezóně boduje pouze jeden pilot. Musíme dále získávat body a je pravdou, že bych chtěl letos získat double - a zbývá už jen Monza. Bylo by hezké to zakončit vítězstvím, prvořadý je však zisk bodů."
Před posledním závodem GP2 vede Grosjean s 31bodovým náskokem před Julesem Bianchim, Josef Král je s patnácti body na 13. místě.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.