Novopečený šampion série GP2 Romain Grosjean se soustředí spíše na smlouvu pro příští rok, než co nejrychlejší návrat do kokpitu F1 ještě letos.
Jeho manažerem je Eric Boullier, šéf Renaultu, který ve Spa nahradil Nicka Heidfelda Brunem Sennou, jenž by ale dle francouzských novinářů mohl být již v Singapuru nahrazen právě Grosjeanem, kterému titul v GP2 otevírá další možnosti v F1.
"Rozhodně se chci vrátit, ale momentálně nebylo ještě nic rozhodnuto. Můj management, LRGP a DAMS [tým GP2] jsou inteligentní, protože vědí, že jsem v roce 2009 po třech závodech myslel pouze na F1. Letos jsem nechtěl udělat stejnou chybu, a tak jsem se zaměřil výlučně na GP2," říká Grosjean.
"Abych se na ni mohl soustředit, co nejméně jsem navštěvoval paddock F1. Nyní, když jsme se stali šampiony, se půjdu podívat o schod výše. Mám ale zájem hlavně o získání dobrého kontraktu pro rok 2012, nic víc. Přinejmenším nám stále zbývá několik měsíců na to, abychom si to promysleli. Snad se mi podaří získat dobré místo za slušných podmínek."
Grosjean toho svým návratem do GP2 podle pozorovatelů moc získat nemohl. I když nebyl pod žádným tlakem ze strany Gravity (dceřiná společnost Genii Capital vlastnící Renault) vyhrát titul, přesto chtěl týmu DAMS pomoci dostat se do čela a získat individuální trofej.
"Management mi na počátku neřekl, že musím tuto sérii vyhrát. Jsem o něco starší než někteří z jezdců a mám více zkušeností, takže mým osobním cílem titul byl. Ale také jsem věděl, že chci potlačit DAMS a pomoci jim dostat se zpět na špici. To, co nám scházelo na počátku, už nám nechabí.
A myslím, že jsme nejsilnějším týmem této sezóny. Jsem hrdý na to, čeho jsme dosáhli. Moc jsem chtěl tento titul získat, protože mi v kariéře chyběl. Nyní ho mám v kapse, je to úžasný pocit," pokračuje Francouz.
Komu dá před návratem Kubici Renault přednost? (foto: Lotus Renault GP)
"Pokud se podíváte na loňské výsledky: Barwa Addax, ART a iSport, ti byli silnější než DAMS. Letos jsme však s novým vozem a s novými pneumatikami Pirelli velmi usilovně pracovali. Musím přiznat, že v Abú Zabí, kde začínala sezóna GP2 Asia, jsme byli úplně mimo. Všichni si mysleli, že jen skrýváme náš skutečný potenciál, když jsme v testu před začátkem sezóny skončili až na 22. místě.
Tehdy jsme si uvědomili, že musíme dále pracovat, začít znovu, od začátku - a přišla vítězná kvalifikace. Poté vůz začal opětfungovat. Byli jsme silní, ale také jsme byli týmem, který musel prokázat, že má na to dostat se zpět do čela jako před několika lety.
Tuto sezónu v paddocku F1 kvůli novým pneumatikám a novému autu pozorně sledovali. Piloti musí více přemýšlet o tom, co ve voze udělají, musíte vše velmi dobře zvládat. Prožili jsme několik těžkých závodů - v některých bylo sucho, mokro a zase sucho, opravdu šílené. Získat titul v náročných podmínkách bylo důležité a snad si toho všimnul i velký šéf!"
Grosjean si ve Spa zajistil titul v GP2 (foto: dams.fr)
V GP2 zbývá odjet poslední závod příští týden v Monze. Grosjean by tam rád zakončil sezónu dalším vítězstvím: "Bylo by to opravdu příjemné. Chci získat pro tým další body. Jsme mezi týmy druzí, což není špatné vzhledem k tomu, že v této sezóně boduje pouze jeden pilot. Musíme dále získávat body a je pravdou, že bych chtěl letos získat double - a zbývá už jen Monza. Bylo by hezké to zakončit vítězstvím, prvořadý je však zisk bodů."
Před posledním závodem GP2 vede Grosjean s 31bodovým náskokem před Julesem Bianchim, Josef Král je s patnácti body na 13. místě.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.